Wydział Funduszy Europejskich i Programów Pomocowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
Województwo Podkarpackie
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Rządowy Program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Materiał panelowy.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Książki naszych marzeń
Zapewnienie uczniom podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych (dotacja celowa) Maj 2015 r.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Spotkanie informacyjne dotyczące programu rządowego „Radosna Szkoła”
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Kształcenie dualne.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
„Programowanie czas zacząć”
do szkół ponadgimnazjalnych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Książki naszych marzeń
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Wydział Funduszy Europejskich i Programów Pomocowych Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) „Cyfrowa szkoła” Wydział Funduszy Europejskich i Programów Pomocowych

Podstawa prawna Rozporządzenia Rady Ministrów z 3 kwietnia 2012r (Dz. U. z 16 kwietnia 2012r. poz. 411) w sprawie warunków, formy i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnych Uchwała Rady Ministrów nr 40 z 3 kwietnia 2012r. w sprawie Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno- komunikacyjnych –”Cyfrowa szkoła”

Cel programu Udzielenie wsparcia finansowego ze środków budżetu państwa na zakup pomocy dydaktycznych i innego sprzętu niezbędnego do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informatyczno – komunikacyjnych (TIK).

Formy wykorzystania zakupionych pomocy dydaktycznych Wariant I Pomoce dydaktyczne wykorzystywane są wyłącznie w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wariant II Pomoce dydaktyczne wykorzystywane są wyłącznie w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz udostępnione uczniom oddziałów klas IV do korzystania w domu na zasadach ustalonych przez Dyrektora szkoły.

WYKAZ SZKÓŁ ZAKWALIFIKOWANYCH DO OBJĘCIA WSPARCIEM FINANSOWYM WARIANT I L.p. Nazwa wnioskodawcy - jednostka samorządu terytorialnego Nazwa szkoły/placówki Przyznana kwota dotacji w PLN 1 Gmina Strawczyn Szkoła Podstawowa w Niedźwiedziu 42 120,00 2 Gmina Miedziana Góra Zespół Szkół w Ćmińsku Szkoła Podstawowa w Ćmińsku 103 888,00 3 Gmina Kielce Szkoła Podstawowa nr 11 Integracyjna w Kielcach 159 840,00 4 Gmina Zawichost Zespół Szkoły i Przedszkola w Czyżowie Szlacheckim 37 565,00 5 Gmina Ostrowiec Świętokrzyski Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 w Ostrowcu Świętokrzyskim 82 056,00 6 Gmina Staszów Zespół Szkół Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego i Publiczne Gimnazjum nr 2 w Staszowie 197 480,00 7 Gmina Jędrzejów Szkoła Podstawowa nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jędrzejowie 199 996,00 8 Gmina Nowa Słupia Publiczna Szkoła Podstawowa w Starej Słupii 66 040,00 9 Gmina Chęciny Szkoła Podstawowa w Tokarnii 90 000,00 10 Gmina Bodzechów Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Chmielowie 89 320,00 11 Gmina Stąporków ZSP Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Stąporkowie 134 155,00 Łącznie 1 202 460,00

WYKAZ SZKÓŁ ZAKWALIFIKOWANYCH DO OBJĘCIA WSPARCIEM FINANSOWYM WARIANT II L.p. Nazwa wnioskodawcy - jednostka samorządu terytorialnego Nazwa szkoły/placówki Przyznana kwota dotacji w PLN 1 Gmina Sitkówka – Nowiny Szkoła Podstawowa im. Gen. Antoniego Hedy ps "Szary" w Kowali 89 736,00 2 Gmina Kielce Szkoła Podstawowa nr 12 w Kielcach 115 560,00 3 Gmina Morawica Zespół Szkół w Bilczy Szkoła Podstawowa im. ks. P. Ściegiennego w Bilczy 142 080,00 4 Gmina Kluczewsko Szkoła Podstawowa w Zespole Przedszkolno - Szkolnym w Kluczewsku 65 916,00 5 Gmina Górno Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Górnie 100 248,00 Łącznie 513 540,00

LICZBA SZKÓŁ ZAKWALIFIKOWANYCH DO PILOTAŻU ŁĄCZNA LICZBA SZKÓŁ – 16 w tym: LICZBA SZKÓŁ MAŁYCH (liczba uczniów od 1 do 100) – 6 LICZBA SZKÓŁ ŚREDNICH (liczba uczniów od 101 do 300) – 6 LICZBA SZKÓŁ DUŻYCH (liczba uczniów co najmniej 301) – 4

Finansowanie zadania Kwota dotacji celowej udzielonej organom prowadzącym szkoły na realizację stanowi maksymalnie 80% wartości zadania. Wkład własny organów prowadzących szkoły stanowi co najmniej 20% wartości zadania objętego dofinansowaniem. Jeżeli wydatki na zakup danego rodzaju pomocy dydaktycznych są wydatkami inwestycyjnymi, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa, kwota wkładu własnego wynosi co najmniej 50% kosztu zakupu danego rodzaju pomocy dydaktycznych.

Zamówienie uzupełniające Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne wartość zakupionego sprzętu będzie niższa niż całkowity koszt realizacji zadania. Udzielający dotacji wyraża zgodę na zakup uzupełniający pomocy dydaktycznych, o których mowa jest we wniosku szkoły. Przeprowadzenie postępowania uzupełniającego o zamówienie publiczne należy uwzględnić w dokumentacji przetargowej.

Obowiązki organów prowadzących Stosowanie ustawy Prawo Zamówień Publicznych; Wykorzystanie przekazanych środków finansowych zgodnie z celem i zawartą umową dotacji – Cyfrowa szkoła; Wydatkowanie środków finansowych na zakup sprzętu zgodnie z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego; Zrealizowanie pełnego i zakresu rzeczowego zadania zgodnie z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego; Pokrycie kosztów usługi administrowania sprzętem i urządzeniami zakupionymi w ramach programu.

Obowiązki organów prowadzących Uzyskanie w szkołach funkcjonalności w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych po przez spełnienie następujących wymogów: zapewnienie stałego dostępu do Internetu o minimalnej przepustowości – prędkość pobierania danych 8 mb/s i prędkości wysyłania 2 mb/s; posiadanie przez szkołę przynajmniej jednego zestawu przenośnych komputerów (w przypadku szkół dużych dwóch zestawów), obejmującego co najmniej: przenośny komputer dla nauczyciela i uczniów (ilość uczniów = ilość komputerów); routera z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań; szafki do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającej funkcję ładowania baterii; szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedną albo dwie sale lekcyjne z dostępem do Internetu, dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu przenośnych komputerów; w sali lekcyjnej, w której uczniowie korzystają z zestawu przenośnych komputerów, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem projektora multimedialnego; szkoła zapewnia komputery przenośne do użytku służbowego nauczycielom klas IV–VI prowadzącym w ramach programu zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK; szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.

Niezbędne oprogramowanie do przenośnych komputerów Przenośny komputer dla nauczyciela i przenośne komputery dla uczniów powinny zawierać następujące oprogramowanie: zainstalowany system operacyjny, oprogramowanie biurowe – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, oprogramowanie antywirusowe, jeżeli istnieje dla danego urządzenia, oprogramowanie zabezpieczające komputer w przypadku kradzieży – w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, oprogramowanie zabezpieczające uczniów przed dostępem do treści niepożądanych w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; w przypadku wariantu I oprogramowanie zabezpieczające może być zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych,

Obowiązki organów prowadzących Uruchomienie i zintegrowanie zakupionego sprzętu komputerowego i innych urządzeń, a w przypadku pomocy dydaktycznych zapewnienie technicznego szkolenia nauczycieli z obsługi sprzętu; Sfinansowanie kosztów uczestnictwa co najmniej 20% nauczycieli klas IV-VI w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w procesie dydaktycznym w ramach środków przewidzianych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli; Zapewnienie zrealizowania w szkołach zadań polegających na wdrożeniu stosowania TIK w prace nauczania

Zadania polegające na wdrożeniu TIK w prace nauczania powołanie szkolnego e-koordynatora, którego zadaniem jest szkolenie i wspieranie nauczycieli klas IV – VI w nabywaniu i doskonaleniu umiejętności pracy z wykorzystaniem TIK; uczestnictwo szkolnego e-koordynatora w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu, w tym szkoleniach prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość; uczestnictwo nauczycieli klas IV – VI w organizowanych przez szkolnego e-koordynatora formach wsparcia w zakresie stosowania TIK w nauczaniu; uczestnictwo co najmniej 50% nauczycieli klas IV – VI w koordynowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu; udział nauczycieli klas IV – VI w co najmniej 4 spotkaniach zorganizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy; zorganizowanie w ramach międzyszkolnych sieci współpracy lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu różnych przedmiotów, z zastosowaniem metod pracy aktywizujących uczniów; udostępnienie w ramach międzyszkolnych sieci współpracy scenariuszy zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów z wykorzystaniem TIK w nauczaniu lub przykładów dobrych praktyk; zrealizowanie projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i twórcze uczniów;

Rozliczenie dotacji Rozliczenie dotacji stanowi przedłożenie Wojewodzie Świętokrzyskiemu zestawienia faktur odrębnie dla każdej szkoły wraz z załącznikami: Kopiami faktur, Kopiami Rachunków lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, Kopiami potwierdzeń zapłaty, Kopiami protokołów odbioru urządzeń, które nie zostały zamontowane, a dokonano ich przyjęcia na magazyn z podaniem miejsca ich składowania. Każda strona kopii powyższych dokumentów powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę.

Wymogi formalne odnośnie faktur Faktury powinny zawierać następujące informacje: Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym Sprawdzono pod względem merytorycznym Zatwierdzono do zapłaty Deklaracja na kontach Klasyfikacja budżetowa (dział, rozdział, paragraf) Umowa z wykonawcą została zawarta zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych Płatne z budżetu państwa (podać w jakiej wysokości) Płatne z środków z innych źródeł ( napisać z jakich i w jakiej wysokości)

Sprawozdanie z realizacji zadania Po zakończeniu realizacji zadania organ prowadzący sporządza sprawozdanie i dostarcza Wojewodzie Świętokrzyskiemu w terminie nie później niż do dnia 30 czerwca 2013r. Sprawozdanie powinno zawierać następujące informacje: Zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonej dotacji, z wyszczególnieniem wkładu własnego; Ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań o których jest mowa w Rozporządzeniu, w tym ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w procesie nauczania i uczniów w procesie uczenia się; Ocenę efektów wdrażania w szkołach wariantów I i II; Charakterystykę problemów i barier w realizacji zadania, na które została udzielona dotacja.

Terminy zawarte w umowie o dotacje Czas trwania realizacji zadania 4 kwietnia 2012r. do dnia 31 maja 2013r. Termin wydatkowania dotacji – do 31 października 2012r. Rozliczenie dotacji – do 15 stycznia 2013r. Termin przesłania Wojewodzie Świętokrzyskiemu sprawozdania do 30 czerwca 2013r.

Dziękuję za uwagę ! Wydział Funduszy Europejskich i Programów Pomocowych Świętokrzyski Urząd Wojewódzki