Czy specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie pomagają? Wymiar pomocy z perspektywy 5 lat działalności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Zadania i rola specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie wynikające z przepisów prawnych - na przykładzie ośrodków działających.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
1 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 ELBLĄG 1988 ul. Kosynierów Gdyńskich 30 Elbląg, 2 marca 2012 r. IX ELBLĄSKI TYDZIEŃ POPRAWNEJ MOWY 23 – 27.
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Analiza wyników ankiety
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Wizerunek lekarza anestezjologa w opinii
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
I. Punkt informacyjny Radar W okresie realizacji projektu zanotowano 137 zgłoszeń. Z informacji udzielanych w Radarze skorzystało ogółem 127 osób, w tym.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
SPECJALISTYCZNY OŚRODEK WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE SOS W LESKU – ANALIZA ANKIETY.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Opracowanie: Agata Potkaj
Stan zdrowia, warunki życia i rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Elementy geometryczne i relacje
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
MONITORING LOKALNYCH PROGRAMÓW PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE Z PERSPEKTYWY PŁCI RAPORT.
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

Czy specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie pomagają? Wymiar pomocy z perspektywy 5 lat działalności.

Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie SOS w Lesku Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Korytnikach Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gorzycach

SPECJALISTYCZNY OŚRODEK WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE W NOWEJ SARZYNIE – ANALIZA ANKIETY

Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie uzyskuje informacje zwrotne i opinie klientów na temat pracy i działalności w oparciu o dane zdobyte z ankiety ewaluacyjnej SOW. Na ich podstawie dokonuje się analizy i oceny pomocy udzielonej przez pracowników SOW.

Na pytanie „Czy uzyskane wsparcie pozwoliło rozwiązać Pana/Pani problem?” klienci udzielili następujących odpowiedzi: Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie, dane za lata 2010, 2011, 2012 - I połowę.

Dane znajdujące się na powyższym wykresie wskazują, że ponad połowa klientów (55%) odpowiedziała, że wsparcie uzyskane w Ośrodku pozwoliło w rozwiązaniu problemu przemocy, ponad 1/3 klientów (39%) twierdzi, że częściowo i tylko (6%) badanych jest zdania, że ich problemu nie udało się rozwiązać. Reasumując Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie prowadzi skuteczne działania, gdyż ponad 90% klientów twierdzi, iż wsparcie pracowników Ośrodka pozwoliło całkowicie bądź częściowo rozwiązać problem przemocy.

Klientów korzystających ze wsparcia SOW zapytano również o to, jak oceniają pomoc udzieloną przez pracowników Ośrodka. Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia Dla ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie, dane za lata 2010, 2011, 2012 - I połowę.

Reasumując 91% klientów ocenia bardzo dobrze i raczej dobrze pomoc udzieloną przez pracowników SOW. Zaledwie 6% badanych raczej źle ocenia pomoc niesioną przez pracowników, tylko 3% nie miało zdania na ten temat. Podsumowując większość klientów ocenia bardzo dobrze pracę SOW w Nowej Sarzynie. Odpowiedzi klientów wskazują na to, że narzędzia pracy stosowane przez pracowników są skuteczne i przynoszą efekty w postaci rozwiązywania problemów i zadowolenia klientów.

Klienci SOW w Nowej Sarzynie zapytani o zgodę na monitorowanie ich sytuacji życiowej po opuszczeniu Ośrodka udzielili następujących odpowiedzi:

SOW Nowa Sarzyna rozpoczął monitorowanie sytuacji życiowej klientów od 2008 roku. Powyższy wykres wskazuje, że w latach 2008-2012 zgodę na monitorowanie sytuacji życiowej wyraziło 89% osób, 8% nie wyraziło zgody, a pozostałe osoby (3%) nie były monitorowania z powodu braku wystąpienia przemocy, nie posiadania telefonu bądź wyjazdu za granicę.

Wnioskując klienci Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Nowej Sarzynie oceniają bardzo dobrze pracę wykonywaną przez pracowników Ośrodka na rzecz rozwiązania problemu przemocy stwierdziło tak 91%. Niemalże większość klientów, bo 90% klientów ocenia pracę Ośrodka jako skuteczną.

SPECJALISTYCZNY OŚRODEK WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE SOS W LESKU – ANALIZA ANKIETY

Klienci SOW w Lesku zapytani o to, jak oceniają pomoc udzieloną przez pracowników, udzielili następujących odpowiedzi:

Z powyższych odpowiedzi wynika, że 89% klientów ocenia bardzo dobrze i raczej dobrze pomoc udzieloną przez pracowników SOW. Zaledwie 7% badanych ocenia raczej źle i bardzo źle pomoc niesioną przez pracowników, tylko 4% nie miało zdania na ten temat. Podsumowując większość klientów ocenia bardzo dobrze pracę SOW w Lesku.

Ponadto ankietowanych zapytano jak według nich funkcjonuje SOW w Lesku.

Aż 85% respondentów ocenia dobrze działanie i pracę Ośrodka Aż 85% respondentów ocenia dobrze działanie i pracę Ośrodka. Przeciwne zdanie co do dobrego funkcjonowaniu Ośrodka ma zaledwie 3% badanych. Z kolei 12% klientów nie miało zdania na tak postawione im pytanie. Wnioskując bardzo duży procent badanych odnosi się pozytywnie do funkcjonowania i istnienie SOW w Lesku, w związku z czym ofiary przemocy będą chętnie korzystać ze wsparcia, jakie mogą uzyskać w tak dobrze działającym Ośrodku.

Klienci SOW w Lesku zapytani o zgodę na monitorowanie ich sytuacji życiowej po opuszczeniu Ośrodka udzielili następujących odpowiedzi:

SOW Lesko rozpoczął monitorowanie sytuacji życiowej klientów od 2009 roku. Powyższy wykres wskazuje, że w latach 2009-2012 zgodę na monitorowanie sytuacji życiowej wyraziło 95% osób, tylko 3% nie wyraziło zgody, a pozostałe 2% klientów nie było monitorowania z powodu braku wystąpienia przemocy.

Wnioskując klienci Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia Dla Ofiar Przemocy W Rodzinie SOS w Lesku oceniają bardzo dobrze pracę wykonywaną przez pracowników Ośrodka na rzecz rozwiązania problemu przemocy (89%), co za tym idzie taki sam procent klientów wyraził zgodę na monitorowanie sytuacji życiowej po opuszczeniu Ośrodka (89%).

SPECJALISTYCZNY OŚRODEK WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE W KORYTNIKACH – ANALIZA ANKIETY

Powyższy wykres wskazuje, że spośród osób mieszkających w Ośrodku w latach 2007-2012, 91% ankietowanych przyznało, że współpraca z Ośrodkiem przyczyniła się do korzystnej zmiany ich sytuacji życiowej, 9% miało trudności z oceną tej współpracy, natomiast nikt z respondentów nie uważał, że kontakt z SOW wpłynął niekorzystnie na ich sytuację życiową.

Zdaniem ankietowanych, spośród wszystkich form pomocy oferowanej przez SOW w Korytnikach najbardziej pomocna była: pomoc psychologiczno-pedagogiczna - 62%, następnie pomoc prawna - 19% i socjalna - 19%.

Jak pokazuje powyższy wykres, 82% ankietowanych klientów ambulatoryjnych uważa, że jakość pracy Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Korytnikach była bardzo dobra. Z kolei 18 % respondentów podało, że jakość pracy SOW była dobra.

SOW Korytniki rozpoczęły monitorowanie sytuacji życiowej klientów od 2007 roku. Powyższy wykres wskazuje, że w latach 2007-2012 zgodę na monitorowanie sytuacji życiowej wyraziło 94% osób, tylko 6% nie wyraziło zgody.

Wnioskując klienci Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia Dla Ofiar Przemocy W Rodzinie W Korytnikach oceniają bardzo dobrze pracę wykonywaną przez pracowników Ośrodka (82%). Aż 91% klientów twierdzi, że współpraca z Ośrodkiem przyczyniła się do rozwiązania problemu przemocy. Najbardziej skuteczna według respondentów okazała się pomoc psychologiczna – pedagogiczna (62%).

Statystyki SOW – Dane za lata 2007 - 2012

Powyższy wykres obrazuje, iż liczba klientów korzystających z pomocy Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie od 2007 roku stale wzrasta. W roku 2007 z pomocy skorzystało 367 osób, w 2008r. – 521 osób, w 2009r. – 587 osób, w 2010r. – 674 osób, w 2011 nieco mniej bo 588 osób i w 2012r.(dane od I-III kwartał) 430 osób. W SOW Korytniki liczba klientów korzystających ze wsparcia w latach 2007-2012 wyniosła 919 osób, w tym najwięcej bo 305 klientów było w 2010r., W SOW N. Sarzyna liczba klientów w latach 2007-2012 wyniosła 843 osoby, w tym najwięcej osób skorzystało z pomocy w 2011 r. (203 osoby), W SOW SOS Lesko liczba osób, które skorzystały z pomocy wyniosła 839 osób, w tym najwięcej bo 182 osoby było w 2008r., W SOW Gorzyce liczba klientów korzystających ze wsparcia w latach 2007-2012 wyniosła 566 osób, w tym najwięcej klientów jest w 2012r. (128 osób). Podsumowując ze wsparcia Ośrodków korzysta duża liczba klientów, tendencja utrzymuję się mniej więcej na jednakowym poziomie. Dane pokazują, że problem przemocy dotyczy nadal wielu osób i mimo stereotypów krążących w społeczeństwie o ofiarach przemocy, dużo osób korzysta z pomocy SOW.

Powyższy wykres wskazuje, iż liczba klientów stacjonarnych korzystających z pomocy SOW- ów utrzymuję się na jednakowym poziomie w poszczególnych latach. W 2007r. w Ośrodkach przebywało 158 klientów, w 2008r. liczba ta zwiększyła się do 231 klientów i w 2009r. 230 klientów, w 2010r. było nieco więcej bo 239 klientów, w 2011r. było 240, a w 2012r. Do września przebywało na terenie Ośrodków 181 klientów. W SOW Korytniki liczba klientów stacjonarnych korzystających ze wsparcia w latach 2007-2012 wyniosła 308 osób, w tym najwięcej bo 75 klientów było w 2011r., W SOW N. Sarzyna liczba klientów stacjonarnych w latach 2007-2012 wyniosła 346 osoby, w tym najwięcej klientów stacjonarnych było w 2010 r. (83 osoby), W SOW SOS Lesko liczba klientów stacjonarnych wyniosła 290 osób ,w tym najwięcej bo 61 osób było w 2008r., W SOW Gorzyce liczba klientów stacjonarnych w latach 2007-2012 wyniosła 335 osób, w tym najwięcej klientów było w 2011r. (62 osoby).

Ogółem klienci stacjonarni w latach 2007-2012 Reasumując najwięcej klientów korzystających z pomocy całodobowej było w SOW Nowa Sarzyna (346 osób), następnie w SOW Gorzyce (335 osób), dalej 308 klientów w SOW Korytniki i 290 klientów w SOW SOS Lesko. Łącznie w latach 2007-2012 w Ośrodkach klientów stacjonarnych było 1279.

Powyższy wykres wskazuje, iż liczba klientów ambulatoryjnych korzystających z pomocy SOW- ów utrzymuję się na jednakowym poziomie w poszczególnych latach. W 2007r. Ze wsparcia Ośrodkach skorzystało 209 klientów, w 2008r. liczba ta zwiększyła się do 290 klientów, w 2009r. 357 klientów, w 2010r. było zdecydowanie więcej bo 435 klientów, w 2011r. Nieco mniej bo 348, a w 2012r. do września z pomocy ambulatoryjnej skorzystało 241 klientów. W SOW Korytniki liczba klientów ambulatoryjnych korzystających z porad w latach 2007-2012 wyniosła 611 osób, w tym najwięcej bo 240 klientów w 2010r., W SOW N. Sarzyna liczba klientów ambulatoryjnych w latach 2007-2012 wyniosła 489 osoby, w tym najwięcej klientów ambulatoryjnych było w 2011 r. (147 osób), W SOW SOS Lesko liczba klientów ambulatoryjnych wyniosła 549 osób ,w tym najwięcej bo 121 osób skorzystało z porad w 2008r., W SOW Gorzyce liczba klientów ambulatoryjnych w latach 2007-2012 wyniosła 231 osób, w tym najwięcej klientów skorzystało z pomocy w 2012r. (72 osoby).

Ogółem klienci ambulatoryjni w latach 2007-2012 Reasumując najwięcej klientów korzystających z pomocy ambulatoryjnej było w SOW Korytniki (611 osób), następnie w SOW SOS Lesko (549 osób), dalej 489 klientów w SOW Nowa Sarzyna i 231 klientów w SOW Gorzyce. Łącznie w latach 2007-2012 w Ośrodkach klientów ambulatoryjnych było 1880.

Poniższy wykres przedstawia liczbę kobiet korzystających zarówno z pomocy stacjonarnej i ambulatoryjnej. W 2007r. ze wsparcia Ośrodka skorzystało 261 klientek, w 2008r. liczba ta wzrosła do 362 kobiet, w 2009r. 423 klientki, w 2010r. było zdecydowanie więcej bo 518 klientek, w 2011r. nieco mniej bo 420, a w 2012r. do września z pomocy ambulatoryjnej skorzystało 276 kobiet.

Liczba kobiet w latach 2007-2012 z podziałem na poszczególne Ośrodki W SOW Korytniki w latach 2007-2012 liczba kobiet korzystających z porad to 714, W SOW N. Sarzyna w latach 2007-2012 kobiet, które skorzystały z pomocy całodobowej i doraźnej to 582, W SOW SOS Lesko liczba kobiet wyniosła 636, W SOW Gorzyce w latach 2007-2012 liczba kobiet, które skorzystały z pomocy całodobowej i doraźnej to 328

Poniższy wykres przedstawia liczbę mężczyzn korzystających zarówno z pomocy stacjonarnej i ambulatoryjnej. W 2007r. ze wsparcia Ośrodka skorzystało 4 mężczyzn, w 2008r. liczba ta wzrosła do 25 mężczyzn, w 2009r. 30 klientów, w 2010r. było już nieco mniej bo 21 mężczyzn, w 2011r. Z pomocy skorzystało 22 klientów, a w 2012r. do września z pomocy skorzystało 28 mężczyzn.

Liczba mężczyzn w latach 2007-2012 z podziałem na poszczególne Ośrodki W SOW Korytniki w latach 2007-2012 liczba mężczyzn korzystających z porad to 19, W SOW Nowa Sarzyna w latach 2007-2012 mężczyzn, którzy skorzystali z pomocy całodobowej i doraźnej to 44, W SOW SOS Lesko liczba mężczyzn wyniosła 36, W SOW Gorzyce w latach 2007-2012 liczba mężczyzn, którzy skorzystali z pomocy całodobowej i doraźnej to 31

Poniższy wykres przedstawia liczbę dzieci, które wraz z rodzicami korzystały zarówno z pomocy stacjonarnej i ambulatoryjnej. W 2007r. ze wsparcia Ośrodka skorzystało 101 dzieci, w 2008r. liczba ta wzrosła do 133 dzieci, w 2009r. 134 niepełnoletnich, w 2010r. było 135 dzieci, w 2011r. z pomocy skorzystało 146 dzieci, a w 2012r. do września z pomocy skorzystało 114 dzieci.

Liczba dzieci w latach 2007-2012 z podziałem na poszczególne Ośrodki W SOW Korytniki w latach 2007-2012 liczba dzieci korzystających z pomocy (173), W SOW Nowa Sarzyna w latach 2007-2012 dzieci, które skorzystały z pomocy całodobowej i doraźnej to 217, W SOW SOS Lesko liczba dzieci wyniosła 166, W SOW Gorzyce w latach 2007-2012 liczba dzieci, które skorzystały z pomocy całodobowej i doraźnej to 207.

W SOW Korytniki w latach 2007-2012 z pomocy Ośrodka skorzystało 9 mężczyzn W SOW Nowa Sarzyna w latach 2007-2012 mężczyzn, którzy skorzystali z pomocy całodobowej i doraźnej było 26 mężczyzn, W SOW SOS Lesko w latach 2007-2012 liczba mężczyzn wyniosła 26, W SOW Gorzyce w latach 2007-2012 w Ośrodku było 2 mężczyzn

W SOW Korytniki w latach 2007-2012 z pomocy Ośrodka skorzystało 39 osób, W SOW Nowa Sarzyna w latach 2007-2012 osób niepełnosprawnych, które skorzystały z pomocy całodobowej i doraźnej było 40, W SOW SOS Lesko w latach 2007-2012 liczba klientów wyniosła 26, W SOW Gorzyce w latach 2007-2012 w Ośrodku było 19 osób ze stopniem niepełnosprawności.

WNIOSKI Działalność Specjalistycznego Ośrodka wsparcia Dla Ofiar Przemocy W Rodzinie skierowana jest szczególnie na udzielanie wsparcia osobom doznającym przemocy. W latach 2007-2012 z pomocy Ośrodka w Korytnikach, Nowej Sarzynie, Lesku i Gorzycach łącznie skorzystało 3167 osób. Niemalże każdego roku liczba klientów utrzymuje się na jednakowym poziomie. Najwięcej klientów było między rokiem 2009-2011 (około 600 osób rocznie). Dotychczas znacznie więcej klientów skorzystało z pomocy ambulatoryjnej (1880 osób) w tym w Ośrodku w Korytnikach było najwięcej (611 osób). Zaś z pomocy stacjonarnej skorzystał (1279 osób) w tym w Ośrodku w Nowej Sarzynie było najwięcej klientów (346 osób).

Klientami Ośrodków najczęściej są kobiety, do dn. 09. 2012r Klientami Ośrodków najczęściej są kobiety, do dn. 09.2012r. z pomocy skorzystało 2260 kobiet, następnie dzieci (763) i najmniej liczną grupą klientów byli mężczyźni (130). Ze wsparcia SOW korzystają także osoby starsze czyli w wieku poprodukcyjnym po 65 roku życia. Dotychczas łącznie we wszystkich Ośrodkach z pomocy skorzystały 63 osoby starsze. SOW udziela również wsparcia osobom posiadającym stopień niepełnosprawności, dotychczas pomocy udzielono 124 osobom niepełnosprawnym.

Dziękuję za uwagę