Kształtowanie motywacji pracowników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
- analiza wyników ankiet
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Strona Moodle dla Grupy ds.Rozwoju Zawodowego. i. Adres platformy
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

Dobre praktyki w zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim Kształtowanie motywacji pracowników a proces zapewniania jakości kształcenia w Szkole Języków Obcych

Motywacja: Stan gotowości istoty rozumnej do podjęcia określonego działania – wzbudzony potrzebą zespół procesów psychologicznych i fizjologicznych określających podłoże zachowań i ich zmian

Jakość: Pewien stopień doskonałości

Jakość: Pewien stopień doskonałości Zgodność z wymaganiami zewnętrznymi i wewnętrznymi

Jakość: Pewien stopień doskonałości Zgodność z wymaganiami zewnętrznymi i wewnętrznymi Wszystko co można poprawić

Jakość: Pewien stopień doskonałości Zgodność z wymaganiami zewnętrznymi i wewnętrznymi Wszystko co można poprawić Ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspakajania stwierdzonych i przewidywalnych potrzeb

Jakość kształcenia: Budowanie organizacyjnej zdolności odkrywania i przyswajania wiedzy w zakresie potrzeb edukacyjnych Implementacja tej wiedzy do tworzenia mechanizmów pozwalających na spełnienie oczekiwań odbiorców usług edukacyjnych

Kultura jakości w placówce edukacyjnej: kształtuje zachowania projakościowe

Kultura jakości w placówce edukacyjnej: kształtuje zachowania projakościowe pomaga zrozumieć misję i strategię

Kultura jakości w placówce edukacyjnej: kształtuje zachowania projakościowe pomaga zrozumieć misję i strategię wspomaga identyfikację z celami na rzecz jakości

Kultura jakości w placówce edukacyjnej: kształtuje zachowania projakościowe pomaga zrozumieć misję i strategię wspomaga identyfikację z celami na rzecz jakości umożliwia zaangażowanie całej społeczności

Kultura jakości w placówce edukacyjnej Stałe doskonalenie Myślenie systemowe Zaangażowanie, współpraca i życzliwość

Pierwsze kroki: ustalenie celów

Pierwsze kroki: ustalenie celów powołanie grup zadaniowych

Pierwsze kroki: ustalenie celów powołanie grup zadaniowych: szeroki i reprezentatywny udział pracowników

Pierwsze kroki: ustalenie celów powołanie grup zadaniowych: szeroki i reprezentatywny udział pracowników osobiste zaangażowanie samych pracowników

Pierwsze kroki: ustalenie celów powołanie grup zadaniowych: szeroki i reprezentatywny udział pracowników osobiste zaangażowanie samych pracowników integrowanie pracowników

Pierwsze kroki: ustalenie celów powołanie grup zadaniowych: szeroki i reprezentatywny udział pracowników osobiste zaangażowanie samych pracowników integrowanie pracowników praca merytoryczna nad określonymi problemami o dużym znaczeniu dla samych pracowników

Ankieta przed 2007 ok. 30 procent populacji zmieniający się format ogólne informacje studenci nie informowani o wynikach

Ankieta 2007 objęcie ankietą wszystkich studentów rozbicie wyników na poszczególne grupy (np. Zespoły Językowe, indywidualni nauczyciele)

Ankieta 2007 10 pytań, w tym: 9 zamkniętych: - np. ‘Czy lektor stosował wyraźne kryteria oceny pracy i osiągnięć wszystkich studentów?’ - odpowiedzi (‘zdecydowanie tak’, ‘raczej tak’, ‘raczej nie’, ‘zdecydowanie nie’); pytanie otwarte

Ankieta 2007 5480 ankiet średnia w skali od 1 (zdecydowanie nie) do 4 (zdecydowanie tak) – 3,4939

Ankieta 2007 wyniki w rozbiciu na: uwzględniając poszczególne pytania SzJO ogółem Zespoły Językowe poziomy nauczyciele uwzględniając poszczególne pytania

Ankieta 2007 spotkania indywidualne z pracownikami: pasek z informacją o średniej za poszczególne pytania; średniej ze wszystkich pytań; podsumowanie informacji z pytania otwartego;

Efekty Ankiety 2007: ogólny obraz SzJO jako jednostki UW

Efekty Ankiety 2007: ogólny obraz SzJO jako jednostki UW wgląd w ocenę zajęć poszczególnych nauczycieli

Efekty Ankiety 2007: ogólny obraz SzJO jako jednostki UW wgląd w ocenę zajęć poszczególnych nauczycieli wgląd w kryteria, jakimi posługują się studenci oceniając zajęcia

Efekty Ankiety 2007: ogólny obraz SzJO jako jednostki UW wgląd w ocenę zajęć poszczególnych nauczycieli wgląd w kryteria, jakimi posługują się studenci oceniając zajęcia identyfikacja obszarów pracy dydaktycznej, które wymagają doskonalenia

Efekty Ankiety 2007: ogólny obraz SzJO jako jednostki UW wgląd w ocenę zajęć poszczególnych nauczycieli wgląd w kryteria, jakimi posługują się studenci oceniając zajęcia identyfikacja obszarów pracy dydaktycznej, które wymagają doskonalenia wnioski dotyczące ankiety

Ankieta 2008 Grupa Zadaniowa ds. Ankiety; Zespół Zapewniania Jakości w SzJO (przedstawiciele Studentów i Doktorantów); Biuro Jakości Kształcenia;

Ankieta 2008 nowy format; nowa procedura (pieczęć SzJO, przekazywanie ankiet, większy udział Samorządu Studentów itp.)

System Motywacyjny Praca dydaktyczna Rozwój własny Zaangażowanie w pracę na rzecz SzJO i UW

System Motywacyjny I. Praca dydaktyczna: I.1. Ankieta studencka (0-20 pkt.) I.2. Hospitacje (0-5-10 pkt.) I.3. Programy i materiały (0-10-20 pkt.)

System Motywacyjny II. Rozwój własny: II.1. Udział w szkoleniach organizowanych przez SzJO (0-3-5 pkt.); II.2. Udział w zajęciach na zasadzie ‘peer observation’ (obserwacja koleżeńska) (0-3-5 pkt.);

System Motywacyjny III. Zaangażowanie w pracę Zespołu, SzJO i UW: III.1. Udział w pracach grupy zadaniowej (0-3-5 pkt.); III.2. Praca organizacyjna na rzecz Zespołu, SzJO, UW (0-15 pkt.);

Arkusz Osiągnięć Pracownika sprzężony z Systemem Motywacyjnym; Pracownicy wpisują osiągnięcia i składają Arkusz do 15 października za zakończony rok akademicki; Kierownicy Zespołów (w porozumieniu z Dyrektorem) przyznają punkty wg. skali w Systemie Motywacyjnym;

Dokonania: Zewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO

Dokonania: Zewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW

Dokonania: Zewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW Współpraca z Samorządem Studentów i Doktorantów

Dokonania: Zewnętrzne: Wewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW Współpraca z Samorządem Studentów i Doktorantów Wewnętrzne: Określenie kategorii i kryteriów „dobrych praktyk”

Dokonania: Zewnętrzne: Wewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW Współpraca z Samorządem Studentów i Doktorantów Wewnętrzne: Określenie kategorii i kryteriów „dobrych praktyk” Wprowadzenie przejrzystych kryteriów osiągnięć

Dokonania: Zewnętrzne: Wewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW Współpraca z Samorządem Studentów i Doktorantów Wewnętrzne: Określenie kategorii i kryteriów „dobrych praktyk” Wprowadzenie przejrzystych kryteriów osiągnięć Stworzenie ram dla działalności projakościowej

Dokonania: Zewnętrzne: Wewnętrzne: Poprawa wizerunku SzJO Podniesienie jakości kontaktów z władzami UW Współpraca z Samorządem Studentów i Doktorantów Wewnętrzne: Określenie kategorii i kryteriów „dobrych praktyk” Wprowadzenie przejrzystych kryteriów osiągnięć Stworzenie ram dla działalności projakościowej Zaangażowanie społeczności SzJO

Problemy: Jak przekonać pracowników do konieczności zmian?

Problemy: Jak przekonać pracowników do konieczności zmian? Jak przeciwdziałać lękom i uprzedzeniom?

Problemy: Jak przekonać pracowników do konieczności zmian? Jak przeciwdziałać lękom i uprzedzeniom? Jak wspomóc identyfikowanie się z celami na rzecz jakości?

Problemy: Jak przekonać pracowników do konieczności zmian? Jak przeciwdziałać lękom i uprzedzeniom? Jak wspomóc identyfikowanie się z celami na rzecz jakości? Jak zaangażować wszystkich pracowników w działania na rzecz jakości?

Problemy: Jak przekonać pracowników do konieczności zmian? Jak przeciwdziałać lękom i uprzedzeniom? Jak wspomóc identyfikowanie się z celami na rzecz jakości? Jak zaangażować wszystkich pracowników w działania na rzecz jakości? Jak premiować najlepszych pracowników?