Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
Priorytet VI Poddziałanie Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Praca.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
O projekcie Starostwo Powiatowe we Włodawie, w celu podniesienia pozycji zawodowej osób nieaktywnych zawodowo, integracji społeczno-zawodowej oraz zmiany.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Regionalny Inkubator Ekonomii Społecznej w Policach.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Staże europejskie drogą do sukcesu
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul  Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka 6 72-10 Police tel. (0-91) 424 13 06 www.zspolice.pl

„Razem w Europie" to projekt promujący zasady i idee wolontariatu wśród młodzieży, jednocześnie umożliwiający osobom bezrobotnym nabycie nowych umiejętności, zwiększając ich konkurencyjność na rynku pracy. W ramach projektu młodzi wolontariusze – uczniowie Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach pomagają osobom bezrobotnym, ucząc ich języków obcych i obsługi komputera.

Cele projektu: wsparcie osób bezrobotnych w ich powrocie na rynek pracy, rozwijanie własnej znajomości języków obcych i obsługi komputera przez uczniów Zespołu Szkół poprzez nauczanie osób dorosłych, poznanie przez młodych ludzi specyfiki pracy nauczyciela, kształtowanie w młodych ludzi postaw przedsiębiorczości, odpowiedzialności i empatii, wsparcie uczniów w ich diagnozowaniu własnych uzdolnień, zainteresowań i predyspozycji zawodowych, przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy poprzez zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych, przełamywanie stereotypów i uprzedzeń w kontaktach dwóch pokoleń (tj. nastolatków i dorosłych bezrobotnych), budowanie w młodych ludziach poczucia własnej wartości, wiary we własne siły, budowanie szerokiej współpracy instytucji i stowarzyszeń Powiatu Polickiego na rzecz społeczności lokalnej, budowanie partnerstwa lokalnego na rzecz rozwoju społeczności lokalnej.  

Uczniowie na zajęciach prowadzą dzienniki lekcyjne, w których zapisują tematy zajęć oraz odnotowują postępy swoich kursantów. Nauczyciele wspierają uczniów merytorycznie, dostarczając im materiały dydaktyczne, wskazówki, zawsze służąc radą i pomocą. Nauczyciele ci stworzyli również dla projektu programy kursów oraz skrypty, z których uczniowie mogą korzystać w toku prowadzonych zajęć. Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół, w salach lekcyjnych oraz w pracowni komputerowej. Powiatowy Urząd Pracy dokonuje rekrutacji osób bezrobotnych, zainteresowanych podjęciem nauki w celu poszerzenia własnej wiedzy i zwiększenia szans na podjęcie zatrudnienia. Są to osoby w wieku od 18 do 55 lat, zarejestrowane w Urzędzie Pracy, głównie kobiety z Powiatu Polickiego, z podstawowym i średnim wykształceniem. Koordynatorzy z każdej z instytucji na bieżąco monitorują przebieg projektu, m.in. sprawdzają regularność i jakość odbywających się zajęć oraz frekwencję na zajęciach. Realizację projektu rozpoczyna się corocznie (od 2005 roku) na oficjalnym spotkaniu wszystkich uczestników, w trakcie którego bezrobotni są poinformowani o założeniach, zasadach i harmonogramie projektu oraz otrzymują materiały edukacyjne. Projekt ma również swoje oficjalne zakończenie, w trakcie którego osoby bezrobotne otrzymują certyfikaty uczestnictwa w kursach w ramach projektu, uczniowie - wolontariusze otrzymują certyfikaty potwierdzające ich pracę w projekcie, a inne zaangażowane osoby, m. in. nauczyciele i koordynatorzy - podziękowania.

Np. w roku szkolnym 2008/2009: 14 uczniów przeprowadziło 50 godzin zajęć lekcyjnych z bezrobotnymi i otrzymało certyfikaty potwierdzające ich działania w ramach wolontariatu, 3 nauczycieli wspierało merytorycznie wolontariuszy w prowadzeniu kursów, 83 bezrobotnych ukończyło jeden z kursów w ramach projektu i otrzymało stosowny certyfikat, w ramach każdego z 7 siedmiu kursów (2 grupy z języka angielskiego, 2 grupy z języka niemieckiego i 3 grupy z obsługi komputera) przeprowadzono 50 godzin lekcyjnych zajęć, 100% ankietowanych bezrobotnych pozytywnie oceniło swój udział w projekcie, 9 bezrobotnych, dzięki zdobyciu podstawowej znajomości języka obcego podjęło pracę zarobkową za granicą, 60 bezrobotnych zadeklarowało chęć udziału w kolejnych kursach językowych.

Wielkim sukcesem projektu jest fakt, że pomimo różnych trudności w realizacji inicjatywy, również związanych z jej finansowaniem, istnieje stałe zainteresowanie udziałem w projekcie okazywane zarówno przez osoby bezrobotne, jak i przez uczniów Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach. Bezrobotni uczestniczący w projekcie nie otrzymują żadnych dodatków szkoleniowych, tak jak to się dzieje w przypadku podejmowania przez nich innych szkoleń, organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy, a jednak każdego roku są zainteresowani nauką języków i obsługi komputera. Niezwykle miłym zaskoczeniem w roku szkolnym 2008/2009 był fakt, iż grupa seniorów tworzących lokalne Koło Rencistów i Emerytów wystąpiła z prośbą o zorganizowanie także dla nich takiego projektu w zakresie obsługi komputera. W rezultacie jedną z trzech grup kursowych uczących się podstawowej obsługi komputera byli seniorzy. Uczniowie podkreślają niezwykłą wartość doświadczeń, jakie zdobywają w trakcie prowadzenia kursów i doceniają pracę wolontariusza i nauczyciela. .

Edycja rok szkolny wolontariuszy szkolonych opiekunowie przedmioty I 2005/06 - Karolina Bańka-Pociecha, - Grażyna Niegrebecka - język angielski, - język niemiecki II 2006/07 14 29 III 2007/08 - Grażyna Niegrebecka, - Rafał Głuszyk - język niemiecki, - technologia informacyjna IV 2008/09 83 V 2009/10 12 koordynator projektu – Monika Andrzejewska koordynator organizacyjny – Agnieszka Bąk