BIAŁYSTOK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Projekty związane z ochroną środowiska w programach operacyjnych współfinansowanych ze środków UE w Polsce Konferencja Aspekty środowiskowe w działaniach.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Warsaw Rosji, - 70 km do Rosji, Litwy, - 85 km do Litwy, Białorusi km do Białorusi. Rosji, - 70 km do Rosji, Litwy, - 85 km do Litwy, Białorusi.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
„Jessica w zachodniopomorskim – dotychczasowe doświadczenia” Robert Michalski Warszawa, r.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
WIELOLETNI PLAN ROZWOJU GMINY JAROCIN NA LATA
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata Gdańsk 10 październik 2005.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
PREZENTACJA PROJEKTÓW
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zapis prezentacji:

BIAŁYSTOK

potencjał – potrzeby - projekty BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY potencjał – potrzeby - projekty

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY ROSJA MORZE BAŁTYCKIE LITWA GDAŃSK PODLASKIE NIEMCY BIAŁYSTOK BIAŁORUŚ POZNAŃ WARSZAWA LUBLIN WROCŁAW UKRAINA KRAKÓW RZESZÓW CZECHY SŁOWACJA

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY POTENCJAŁ rozwinięty system kształcenia ponad- podstawowego i wyższego korzystne warunki przyrodnicze wolne, niezagospodarowane tereny pod inwestycje niskie koszty pracy znaczący w skali kraju potencjał dla rozwoju przetwórstwa rolno- spożywczego duży udział w populacji ludzi młodych, zwłaszcza w wieku produkcyjnym i przedprodukcyjnym

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Bariery w rozwoju obszaru metropolitalnego inicjatywa rządu zmierzająca do odebrania statusu metropolitalnego trzem obszarom metropolitalnym dokumenty rządowe nie stwarzają szans na sprawne wykorzystanie środków strukturalnych układ komunikacyjny nie dostosowany do pełnienia funkcji metropolitalnych ograniczenia wynikające z obszarów Natura 2000

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY ŚRODOWISKO NATURALNE Województwo podlaskie zajmuje obszar ponad 20000 km2, co stanowi 6,5% powierzchni Polski. Zachowały się tutaj: duże kompleksy leśne - Puszcze: Białowieska, Knyszyńska i Augustowska, dolina Narwi - zabagniona z silnie rozbudowanym systemem koryt rzecznych, malownicza dolina Bugu o dużych walorach krajobrazowych, najbardziej naturalne w Europie Środkowej Bagna Biebrzańskie, malowniczy polodowcowy krajobraz północnej Suwalszczyzny.

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Województwo podlaskie Obszar Natura 2000 Ostateczna lista wyznaczająca obszary Natura 2000 Powinna być konsekwencją Zaplanowanego wcześniej układu Komunikacyjnego w województwie. Plan lub projekty przedsięwzięć o potencjalnym bezpośrednim lub pośrednim wpływie na stan obszaru Natura 2000 podlega ocenie dokonywanej na podstawie ustawy – Prawo ochrony środowiska.

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Układ komunikacyjny w województwie podlaskim niedostosowany do obszaru metropolitalnego Krajowa 8 - Nr S 8, obsługująca ciąg drogowy "Via Baltica„ Krajowa 19 – Nr S 19 - prowadząca z Białegostoku do Lublina i dalej do Rzeszowa

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Infrastruktura drogowa w rejonie aglomeracji białostockiej na tle środowiska przyrodniczego

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Schemat docelowego układu komunikacyjnego Białegostoku

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY VIA BALTICA Szlak komunikacyjny łączący Europę północną z południową i zachodnią. W Polsce miałaby przebiegać od polsko-litewskiego przejścia w Budzisku do Warszawy. Via Baltica to najkrótsza droga łącząca Finlandię z centralną Europą poprzez trzy kraje nadbałtyckie – Litwę, Łotwę, Estonię.

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY RAIL BALTICA Transeuropejski Kolejowy Korytarz Transportowy I Linia kolejowa E75 Warszawa-Białystok-Suwałki (Kowno-Ryga-Tallin)

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY RAIL BALTICA w województwie podlaskim Głównym węzłem kolejowym województwa jest jego stolica. Przez Białystok przebiega międzynarodowa linia kolejowa Warszawa- Białystok-Wilno-Petersburg

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Białostocka Kolej Metropolitalna Celem projektu jest wykorzystanie istniejących linii kolejowych do obsługi ruchu miejskiego i powiązanie Szybkiej Kolei Miej- Skiej z siecią dróg i tras miejskiej komunikacji zbiorowej w układzie metropolitalnym. I etap – wykorzystanie linii kolejowych na trasach: Kuriany – Białystok – Bacieczki (dł. ok. 23 km), Kuriany – Bacieczki – Lewickie (dł. ok. 21 km) Koszt: 150 mln PLN Lata realizacji 2007 - 2013

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Budowa tymczasowego lotniska na terenie Krywlan Zakres: Zakres - pas startowy o długości 1300 m, drogi kołowania, płyta postojowa dla samolotów, oświetlenie, niezbędne urządzenia nawigacyjne, terminal pasażerski Lata realizacji 2006 - 2007

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Projekty drogowe współfinansowane ze środków UE

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Przykłady projektów zrealizowanych ze środków UE 1. Budowa tunelu na obwodnicy wokół Białegostoku 2. Budowa układu drogowego w rejonie tunelu w Białymstoku 3. Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej okolic Białegostoku 4. Budowa skrzyżowania ulic Baranowickiej i Plażowej w Białymstoku

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Budowa tunelu na obwodnicy wokół Białegostoku – projekt zrealizowany Projekt współfinansowany z programu PHARE SSG 2000 Kwota dofinansowania ze środków UE 4 320 000 EUR Całkowity koszt projektu 13 018 991 EUR Projekt realizowany w latach 2001 - 2004

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Przykłady projektów realizowanych ze środków UE Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego Miasta Białegostoku – etap I Poprawa jakości wody w mieście Białystok 3. Budowa głównych ulic na osiedlu Bacieczki (ul. Hugo Kołłątaja i Herberta) w Białymstoku 4. Stypendia dla młodzieży ponadgimnazjalnej z Europejskiego Funduszu Społecznego 2005 - 2006

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Poprawa jakości funkcjonowania transportu publicznego miasta Białegostoku - Etap I i II Etap I realizowany w ramach ZPORR 2004 – 2006 Cel: Podniesienie atrakcyjności i stopnia wykorzystania przez pasażerów autobusowego transportu zbiorowego w centrum Białegostoku Etap I – lata realizacji 2005 – 2007 wartość projektu 71,1 mln PLN, dofinansowanie 42,645 mln PLN, zakres 43 szt. nowych autobusów oraz modernizacja głównych ciągów komunikacyjnych w mieście: ul. Kopernika, Zwierzynieckiej, 11-Listopada, Skłodowskiej, Kalinowskiego i Liniarskiego Etap II - lata realizacji 2007-2009 wartość projektu 70 mln PLN, zakres 47 szt. Nowych autobusów i modernizacja głównych ciągów komunikacyjnych w mieście: ul. Sienkiewicza, Wasilkowska, Produkcyjna, Antoniukowska, Antoniuk Fabryczny i Knyszyńska

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY ŚRODOWISKO NATURALNE - PROJEKTY Poprawa jakości wody w mieście Białystok W projekcie zgrupowane zostały trzy zadania inwestycyjne z zakresu poprawy jakości wody pitnej i modernizacji oczyszczalni ścieków. Projekt współfinansowany z funduszu ISPA Kwota dofinansowania ze środków UE 256 960 EUR Całkowity koszt projektu 18 316 000 EUR Budynek ozonowania wstępnego w SUW Jurowce

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Przykłady projektów planowanych do realizacji ze środków UE Trasa Generalska 2. Zintegrowany system gospodarki odpadami dla aglomeracji białostockiej 3. Europejskie Centrum Muzyki i Sztuki – Opera Podlaska 4. Stacja Kultura 5. Rekonstrukcja barokowych ogrodów Branickich 6. Rewitalizacja 7. Infrastruktura sportowa o znaczeniu ponadregionalnym

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Trasa Generalska Podstawowym założeniem projektu jest budowa korytarza komunikacyjnego przebiegającego ulicami miasta Białegostoku i łączącego drogę krajową nr 8 z drogą krajową nr 19 do Lublina oraz drogą krajową nr 65 w kierunku przejścia drogowego w Bobrownikach I etap – Ulica Maczka od 1000-lecia PP do ul. Produkcyjnej będzie miała dwie jezdnie, nowy chodnik i ścieżkę rowerową oraz nowe oświetlenie. Podobne parametry będzie mieć ul. 1000-lecia PP od granic miasta do ul. Maczka. II etap – ul. Andersa zostanie przedłużona do Zaścianek. Trasa będzie biec najpierw ulicą 27 Lipca do ul. Zacisze, a od tego skrzyżowania powstanie nowy 4,5 kilometrowy odcinek drogi.

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Trasa Generalska

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KOMUNIKACJA - PROJEKTY Trasa Generalska - skrzyżowanie ulicy Gen. Maczka, Lodowej oraz ulicy Oliwkowej jezdnia zawiśnie na specjalnych linach, skrzyżowanie będzie bezpieczne i bezkolizyjne

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY ŚRODOWISKO NATURALNE - PROJEKTY Zintegrowany system gospodarki odpadami dla aglomeracji białostockiej Projekt planowany do wsparcia z Funduszu Spójności Cel: kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki odpadami na terenie Aglomeracji białostockiej Zadania: Wdrożenie systemu selektywnej zbiórki odpadów, Budowa segmentu rozdrabniania materiałów budowlanych z rozbiórki typu gruz, beton, cegły Budowa segmentu zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu AGD, Zamknięcie i rekultywacja istniejących pól składowych, Przygotowanie nowego pola składowego, Budowa segmentu segregacji mechanicznej odpadów, Budowa segmentu ostatecznego unieszkodliwiania odpadów

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KULTURA - PROJEKTY Europejskie Centrum Muzyki i Sztuki – Opera Podlaska Koszt – około 70 mln zł Realizacja 2006-2009

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KULTURA - PROJEKTY Europejskie Centrum Muzyki i Sztuki – Opera Podlaska

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KULTURA - PROJEKTY „Stacja Kultura” Zasadniczym celem projektu jest przekształcenie funkcji dotychczasowych na potrzeby miejskich placówek kulturalnych- stworzenie centrum rekreacyjnego i kulturalnego. Koszt I etapu – 18 mln zł Realizacja 2007-2013

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KULTURA - PROJEKTY „Stacja Kultura”

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY KULTURA - PROJEKTY Rekonstrukcja barokowych ogrodów Branickich Projekt przewiduje rekonstrukcję 4 fontann usytuowanych w barokowym Ogrodzie Branickich w Białymstoku. Wartość projektu – 4,5 mln zł Lata realizacji 2007-2009

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY REWITALIZACJA - PROJEKTY Rewitalizacja 1. „Modernizacja budynku wraz z otoczeniem położonego przy ul. Proletariackiej 21 w Białymstoku” 2 Rewitalizacja części Osiedla Bojar o najwyższych wartościach kulturo- wych 3. Rewitalizacja terenów w dolinie rzeki Białej i Bażantarki, w tym i terenów dojlidzkich 4. Rewitalizacja obszaru Śródmieścia Rewitalizacja zespołu zieleni zabytkowej i Parku Planty 6. Tereny poprzemysłowe przy ul. Augustowskiej

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY REWITALIZACJA - PROJEKTY Rewitalizacja Wyznaczenie terenów do rewitalizacji Powołanie Zespołu ds. Rewitalizacji Uchwalenie Lokalnego Programu Rewitalizacji Rewitalizacja Osiedla Bojar – części Miasta o najwyższych wartościach kulturowych

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY REWITALIZACJA - PROJEKTY Rewitalizacja I Etap „Modernizacja budynku wraz z otoczeniem położonego przy ul. Proletariackiej 21 w Białymstoku” Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia zakresu, jak i wzrostu udzielanej pomocy przez Środowiskowy Dom Rodzinny „Nasz Dom”. W efekcie będzie możliwe objęcie kompleksową opieką większej liczby dzieci / młodzieży i ich rodzin oraz podniesienie jakości udzielanej pomocy. wartość projektu – 2 mln PLN lata realizacji 2006-2007

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY REWITALIZACJA - PROJEKTY Tereny poprzemysłowe przy ul. Augustowskiej

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Infrastruktura sportowa o znaczeniu ponadregionalnym Stadion piłkarski w regionie północno – wschodniej Polski Budżet projektu 50 000 000 PLN Realizacja 2006 – 2011 r. Budowa Podlaskiego Centrum Szkolenia Piłkarskiego Budżet projektu 18 000 000 PLN Realizacja 2006 – 2010 r. Budowa Centrum lekkoatletycznego „Zwierzyniec” w oparciu o istniejący stadion Budżet projektu 25 000 000 PLN

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Stadion piłkarski w regionie północno – wschodniej Polski Modernizacja stadionu piłkarskiego mająca na celu spełnianie przez obiekt wymogów do organizowania meczy piłkarskich rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Zakres: Modernizacja trybun, Modernizacja infrastruktury wokół obiektu, Montaż zadaszenia i realizacja oświetlenia stadionu, Modernizacja płyty boiska (realizacja podgrzewania płyty boiska), Budowa zaplecza (szatnie, pomieszczenia dla mediów, parkingi itp.).

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Doświadczenia Miasta Białystok Zestawienie środków pozyskanych przez Miasto Białystok z zewnętrznych źródeł finansowania w latach 2004 – 2005 (w mln zł) DOŚWIADCZENIA

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY Doświadczenia Miasta Białystok Struktura finansowania projektów w poszczególnych programach w latach 2004 – 2006 (w mln zł) DOŚWIADCZENIA PHARE ZPORR ISPA

BIAŁOSTOCKI OBSZAR METROPOLITALNY DOŚWIADCZENIA Bariery w pozyskiwaniu środków unijnych: Brak przejrzystości i niezmienności kryteriów, Brak możliwości kompleksowej realizacji projektów (w przypadku inwestycji złożonych konieczność aplikowania do wielu programów), Kosztowne i skomplikowane procedury aplikacyjne, Długie procedury związane z wdrażaniem projektów unijnych, Skomplikowana: sprawozdawczość, rozliczanie projektów, zasady finansowania i kwalifikowalności, Niekorzystny algorytm podziału środków w latach 2004 – 2006, Dokumenty rządowe - nie stwarzają szansy rozwoju metropoliom z terenów Wschodniej Polski.

Urząd Miejski w Białymstoku Dziękujemy za uwagę Urząd Miejski w Białymstoku 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1 tel. (85) 878-60-00, fax: (085) 878-60-00 www.bialystok.pl