Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Wybrane platformy e-learningowe
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
RAPORT.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych.
Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich i miejsko-wiejskich w latach
(na podstawie badań ankietowych)
Informacja o stanie realizacji projektu Mariusz Gabrysiak Dolnośląska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu VI Konferencja bibliotek Dolnośląskiego Zasobu.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Warszawa, 26 listopada 2010 r.. System MAK+ CEL stworzenie taniego, eleganckiego, łatwego w użyciu, efektywnego, w pełni zintegrowanego, zdalnie zarządzanego.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Urząd Miejski w Środzie Śląskiej Budowa punktów publicznego dostępu do internetu oraz uruchomienie usługi e-biblioteka Zbigniew Dubniański Głogów, 13 grudnia.
ABC e-learningu.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
U NIWERSYTET M IKOŁAJA K OPERNIKA B IBLIOTEKA W YDZIAŁU P RAWA I A DMINISTRACJI ul. Gagarina 15, Toruń tel. : (56) ; ,
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Agnieszka Leszyńska cBN POLONA
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
System MAK+ Czynniki wzrostu liczby bibliotek: 1. import automatyczny (styczeń 2012) 2. rozwój systemu 3. stały i przejrzysty cennik.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
DOSTĘP DO KSIĄŻEK ELEKTRONICZNYCH POPRZEZ IBUK
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Organizacja wspomagania szkół
MODUŁ A.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Badanie ankietowe szacunku planowanych wydatków majątkowych gmin w latach Badanie ankietowe Szacunek planowanych wydatków majątkowych gmin wiejskich.
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Beata Toboła.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Elementy geometryczne i relacje
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna Pokorska „E-nauczanie w kształceniu ustawicznym pracowników i pracodawców z obszarów.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Zapis prezentacji:

Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ? VI Konferencja bibliotek Dolnośląskiego Zasobu Bibliotecznego Głogów – Bądzów, 11-12.10.2012 r. Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ? Podsumowanie badania ankietowego Beata Tarnowska Mariusz Gabrysiak Książka i Czytelnik: 2/2012, s. 30-34

Po co zrobiliśmy tą ankietę ? Czy bibliotekarze są zainteresowani tą formą kształcenia? Jakie mają już doświadczenia? Co sądzą o kształceniu na odległość? Jakie są ich propozycje? Cele ankiety

Adresaci 171 bibliotek publicznych 1203 bibliotekarzy 290 odpowiedzi Zwrotność = ok. ¼ Adresaci

Respondenci 75% - z miejscowości do. 100 tyś. 25% - z miejscowości pow. 100 tyś. 60% - biblioteki miejskie 25% - biblioteki wiejskie 61% - w wieku 40+ 40% - starsi bibliotekarze 18% - bibliotekarze 15% - starszy kustosz Respondenci

Czy znasz termin "e-learning" lub "nauka na odległość"? Termin „e-learning” jest rozpoznawalny… 10,6% 89,3% Czy znasz termin "e-learning" lub "nauka na odległość"?

Czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w kursie e-learningowym? …mimo, że większość z nas jeszcze nie brała w takim szkoleniu udziału 75,8% 24,1% Czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w kursie e-learningowym?

Kursy e-learningowe Wymieniono bardzo różnorodne kursy e-learnigowe o tematyce związanej z: obsługą multimediów, MS offic’e, digitalizacji, Internetu, bezpieczeństwa w sieci. nauką angielskiego i niemieckiego zarządzania, marketingu, bhp, ochroną danych osobowych, rynkiem pracy, prawa pracy a także… Kursy e-learningowe

E-learnigowe kursy e-learningowe Kursy dla twórców kursów e-learningowych, m.in.: Tworzenie kursów e-learningowych na platformie Moodle dla wtajemniczonych Jak korzystać z Platforrmy Zdalnej Edukacji E-learning XML dla poczatkujacych Hot Potatoes – tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych E-learnigowe kursy e-learningowe

Opinie nt. e-learningu: bariery mała wiedza (59%) wysokie ceny kursów (49%) brak motywacji (47%) brak umiejętności obsługi komputera (40%) brak poparcia u pracodawcy (40%) słaba infrastr. teleinformatyczna (35%) mała dostępność kursów (34%) Opinie nt. e-learningu: bariery

Opinie nt. e-learningu: korzyści Dowolne miejsce i czas nauki (87%) Nie trzeba dojeżdżać (80%) Dodatkowa szansa rozwoju zaw. (70%) Indywidualne tempo nauki (54%) Oszczędność kosztów (51%) Perspektywa uczenia się przez cale życie (49%) Opinie nt. e-learningu: korzyści

Czy chciałbyś wziąć udział w kursie e-learningowym? Większość deklaruje, że TAK! 12,1% 5,5% 82,4% Czy chciałbyś wziąć udział w kursie e-learningowym?

Wybierz tematykę kursu, którą byłbyś zainteresowany: Zasady pisania projektów 167 58% Kurs języka angielskiego 137 47% Praca z seniorami w bibliotekach publicznych 109 38% Profesjonalna obsługa klienta biblioteki 111 Prowadzenie spotkań autorskich w bibliotece Szkolenia z obsługi komputerowych programów bibliotecznych? 108 37% Szkolenia IT (komunikatory internetowe, obsługa programów pocztowych, zakładanie strony WWW biblioteki, bloga itp.) 94 32% Ewidencja i gromadzenie zbiorów w bibliotece 83 29% Szkolenia z obsługi programów pakietu MS Office 70 24% Wybierz tematykę kursu, którą byłbyś zainteresowany:

W jakiej formie wolałbyś rozpocząć naukę? Ucząc się w trybie mieszanym tzn. część zajęć z wykładowcą i część przez Internet 171 59% Ucząc się w trybie e-learningu 130 45% Ucząc się w trybie tradycyjnym 33 11% W jakiej formie wolałbyś rozpocząć naukę?

51% Czy w przypadku kursów e-learningowych płatnych (całościowo/częściowo) zdecydowałbyś się na takie szkolenie? 2% 47% 60% Czy uważasz, że Twoi pracodawcy skłonni byliby pokryć całościowo/częściowo koszty Twoich szkoleń e-learningowych? 13% 27%

E-learning jest formą nową, jeszcze nie rozpowszechnioną, ale już rozpoznawalną i budzącą sprecyzowane oczekiwania. Biblioteka Dolnośląska planuje uruchomienie szkoleniowej platformy Moodle o tematyce fachowej skierowanej do dolnośląskich bibliotekarzy. Miejsce na niej mogą znaleźć także szkolenia innych bibliotek. Podsumowanie

Zapraszamy do współpracy Dyrektorów bibliotek, instruktorów, metodyków, zainteresowanych współpracą w zakresie tworzenia bazy metodycznej dla bibliotekarzy dolnośląskich na platformie e-learningowej DBP we Wrocławiu, prosimy o kontakt na adres: metodyczny@wbp.wroc.pl Zapraszamy do współpracy

Szczegółowe omówienie wyników ankiety zostało opublikowane w: Książka i Czytelnik 2012, nr 2, s. 30 - 34 Dziękuje za uwagę