Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu
Realizacja projektu - działania 1.Przedmiotowe zajęcia z jednostkami e-learningowymi – kształtowanie kompetencji kluczowych na bazie treści przedmiotowych (postępy monitorowane poprzez testy diagnozujące). 2.Lokalne Zespoły Projektowe – Krajowy Przegląd Projektów – październik Wirtualne Koła Naukowe – II Obóz Naukowy – wrzesień 2012.
Realizacja projektu - działania 4.Testy diagnostyczne – udział uczniów w teście sprawdzającym wiedzę i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych uczniów pod koniec trzeciego roku nauki (maj 2013 r.). 5.Ewaluacja projektu – w zakresie adekwatności wypracowanych w projekcie materiałów edukacyjnych do potrzeb nauczycieli i uczniów oraz skuteczności działań prowadzonych w projekcie na terenie szkół – raport końcowy – maj 2013.
Realizacja projektu - działania Wirtualne Koła Naukowe: w ramach WKN w dniach 11 – 15 września w Krakowie odbędzie się obóz naukowy. W obozie udział weźmie 93 uczniów, którzy pracowali w Kołach: * matematycznym – 37uczniów * biologicznym – 16 uczniów, * chemicznym – 10 uczniów, * fizycznym – 8 uczniów, * geograficznym – 8 uczniów, * informatycznym – 9 uczniów, * interdyscyplinarnym – 5 uczniów
Realizacja projektu - działania Wirtualne Koła Naukowe W trakcie obozu – 14 września odbędzie się konferencja naukowa, na którą przygotowana jest publikacja zawierająca dorobek gimnazjalistów, obejmująca 44 teksty opracowane przez uczestników WKN. Uczniowie przygotowali także 45 plakatów do prezentacji na sesji posterowej oraz 16 wystąpień (prezentacj). Konferencja odbywać się będzie w Polskiej Akademii Nauk. Otworzy ją prof. dr hab. Małgorzata Witko – dyrektor Instytutu Katalizy i Fizykochemii Powierzchni PAN. Nagrody wręczy uczniom Pani Anna Okońska – Walkowicz wiceprezydent Krakowa.
Realizacja projektu - działania Lokalne Zespoły Projektowe – w ramach działania LZP w dniach 25 – 27 października 2011 zorganizowany zostanie przegląd projektów. Uczestnikami przeglądu będzie 16 zespołów (składających się z 4 uczniów i 1 nauczyciela każdy), które zostaną wyróżnione przez jury. Przegląd odbywać się będzie w Zakopanem. Z każdego województwa wyróżniony zostanie 1 projekt.
Sposoby osiągania celów metody i formy nauczania Metoda projektów – metoda nauczania, gdzie grupa uczniów samodzielnie realizuje wszystkie etapy danego przedsięwzięcia (począwszy od zainicjowania/identyfikacji problemu, poprzez planowanie i wykonanie/otrzymanie produktu, na prezentacji kończąc) ; wykorzystywana podczas zajęć ze wszystkich przedmiotów, a szczególnie podczas realizacji podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie oraz pracy Lokalnych Zespołów Projektowych realizujących interdyscyplinarne projekty edukacyjne. Praca z wykorzystaniem platformy e-learningowej – prowadzenie zajęć z użyciem jednostek e-learningowych przy wykorzystaniu komponentów platformy takich jak: komunikatory, fora dyskusyjne, wirtualne klasy.
Sposoby osiągania celów materiały dla nauczycieli i uczniów 42 jednostki e-learnigowych, 42 instrukcje do jednostek e-learnigowych przeznaczonych dla nauczycieli, 84 ćwiczenia otwarte do jednostek e-learnigowych (po dwa ćwiczenia do każdej jednostki), poradnik metodyczny zawierający zbiór scenariuszy lekcyjnychJak kształtować kompetencje kluczowe? część 3., materiały naprawcze związane z testami diagnostycznymi po drugim roku nauki, testy diagnostyczne po trzecim roku nauki.
Sposoby osiągania celów materiały dla nauczycieli i uczniów Wykaz jednostek w podziale na przedmioty nauczania: Biologia – 6 Chemia – 6 Fizyka – 6 Geografia – 8 Matematyka – 10 Język angielski – 6