1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
„Na dobry początek – staż”
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
SPOTKANIE INFORMACYJNE PŁATNE STAŻE
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PARTNERZY: A BSOLWENT NA MIARĘ CZASU dr inż. Piotr Kisała.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wspieramy budowanie marki
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
Ul. Nałęczowska Lublin tel./fax:
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

1

Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu

Plan prezentacji 1.Geneza Projektu 2.Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu 3.Cele Projektu 4.Grupy docelowe 5.Działania 6.Rezultaty Projektu 7.Zarządzanie Projektem 3

1. Geneza Projektu 1.Rok 2006: Projekt E-Rolnictwo 2.Rok 2007: Edu-NET – nauczanie na odległość na wsiach 3.Rok 2008: e-Learning czyli Program unowocześnienia kształcenia w SGGW dla zapewnienia konkurencyjności oraz wysokiej kompetencji absolwentów 4

2. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu 1.Powiązanie oferty uczelni z zapotrzebowaniem rynku: Studenci: wykorzystanie ICT Pracodawcy: profilowanie programów 2.Wymagania rynku wobec absolwentów 3.Konieczności podniesienia kwalifikacji nauczycielski Nowe metody nauczania Wyrównie szans Problemy wynikają z innego modelu kształcenia i małej ilości środków na kształcenie w porównaniu z potrzebami 5

3. Cele Projektu 1/3 Cel główny Zwiększenie potencjału rozwojowego uczelni w kierunku zastosowania technologii ICT i dostosowanie kształcenia do potrzeb studentów, rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy 6

3. Cele Projektu 2/3 Cele szczegółowe 1 1.Wdrożenie kształcenia na odległość na kierunku rolnictwo 2.Podniesienie kompetencji kadry akademickiej 3.Wdrożenie dobrych praktyk z zagranicznych uczelni w zakresie zastosowania ICT w nauczaniu 7

3. Cele Projektu 3/3 Cele szczegółowe 2 4.Stworzenie absolwentom możliwości zdobycia praktyki 5.Wsparcie studentów i absolwentów w aktywnym wejściu na rynek pracy 6.Podjęcie współpracy z przedsiębiorstwami przy opracowywaniu programów nauczania Cele są zgodne z PO KL, Strategią Rozwoju Kraju, Strategią Lizbońską, prawem polskim i Unii Europejskiej 8

4. Grupy docelowe 1/2 Grupy docelowe czyli tzw BO – Beneficjenci Ostateczni Ogółem w projekcie będą uczestniczyły osoby: Kadra akademicka –201 osób – nauczyciele akademiccy, –200 osób z kadry kierowniczej Uczestnikami mogą być pracownicy wszystkich Uczelni Partnerskich 9

4. Grupy docelowe 2/2 Uczestnicy zajęć wyrównawczych 900 studentów Studenci E-Rolnictwa 60 osób studia 1. stopnia 30 osób studia 2. stopnia 30 osób Stażyści : 48 osoby – absolwenci studiów 1. i 2. stopnia Absolwenci – uczestnicy szkoleń przygotowujących do wejścia na rynek pracy: 450 osób 10

5. Działania 1/3 Zajęcia wyrównawcze dla studentów 1. roku Szkolenia Kadry: 1)Wdrażanie technologii e-learningowej 2)Zaawansowanej obsługi oprogramowania komputerowego 3)ECDL – European Computer Driving Licence 4)Pracownicy SGGW wobec studentów niepełnosprawnych 11

5. Działania 2/3 Wizyty studyjne i spotkania panelowe Studia E-Rolnictwo Staże 3 miesięczne –8 godzin przez 5 dni w tygodniu u pracodawców z branży rolno – spożywczej i informatycznej Wsparcie Biura Karier: –Szkolenia dla absolwentów –Budowa portalu 12

5. Działania 3/3 Ewaluacja Ocena realizacji działań projektu w czasie ich trwania oraz po zakończeniu. Po zakończeniu cyklu badań ewaluacyjnych raporty z wynikami i ocena rezultatów Promocja i rekrutacja Narzędzia promocyjne, foldery, strony internetowe, radio, telewizja, prasa, wideokonferencje z partnerami w Polsce i za granicą – ELLS, ICA, wizyty studyjne 13

6. Rezultaty projektu Rezultaty twardeRezultaty twarde –900 uczestników zajęć wyrównawczych –201 przedstawicieli kadry dydaktycznej –200 przedstawicieli kadry kierowniczej –48 studentów kończących staż –60 studentów E-Rolnictwa –10 zagranicznych wizyt studyjnych dla 20 osób –450 uczestników szkoleń –1 portal wspierający działalność Biura Karier Weryfikacja: umowy o udziale w stażach, szkoleniach, wpisy na studia, listy obecności, statystyki logowań na platformę, zaświadczenia o ukończeniu staży, certyfikaty, dyplomy studiów 14

6. Rezultaty projektu Rezultaty miękkieRezultaty miękkie –Umiejętności kadry akademickiej –Wzrost poziomu wykorzystania technologii ICT w nauczaniu –Wzrost praktycznych umiejętności absolwentów –Wzrost prestiżu uczelni stosującej nowoczesne metody kształcenia –Wzrost wiedzy uczestników zajęć wyrównawczych –Łatwiejsze wejście absolwentów na rynek pracy –Wykorzystanie poznanych metod w uczelniach zagranicznych Weryfikacja na podstawie ankiet, certyfikatów, wyników testów, ocen z przedmiotów, liczby przedmiotów nauczanych e-leariningowo. 15

7. Zarządzanie Projektem 1/2 Wartość Projektu ,25 zł. Okres realizacji – Partnerzy projektu: SGGW, Koordynator UP Wrocław, Partner wiodący UP Lublin, Partner UR Kraków, Partner UP Poznań, Partner IMM Warszawa Partner 16

7. Zarządzanie Projektem 1/2 Rada Koordynacyjna, Kierownik Projektu, Zastępca ds. merytorycznych, Zastępca ds. administracyjno - finansowych, Zastępca ds. ewaluacji, Biuro centralne projektu w SGGW Biura projektów u Partnerów Koordynatorzy Działań merytorycznych Wykonawcy poszczególnych zadań 17

Dziękuję za uwagę Ewa Mochtak 18

Oby nam si ę uda ł o Dr inż. Ewa Bieńkowska – Mochtak ewa_ 19