Autor: Wojciech Rafałowski. digital divide jako podział binarny W rzeczywistości wykluczenie nie jest cyfrowe, lecz społeczne. Podobieństwo do problemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Slajd 1 Poznaj naszą uczelnię Prezentacja Uczelni.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
(na podstawie badań ankietowych)
KODEKS 2.0.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
RAZEM BOGACI, czyli zachodniopomorski portal edukacyjny.
Założenia PROJEKTU
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Spotkania konsultacyjne
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Zapraszamy na nowy kierunek
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Edukacja - dzieci Biblioteka uczestniczy w projekcie „FunEnglish w bibliotece” – bezpłatnie udostępnia komputerowy kurs angielskiego dla dzieci FunEnglish.pl.
Edukacja - dzieci Biblioteka uczestniczy w projekcie „FunEnglish w bibliotece” – bezpłatnie udostępnia komputerowy kurs angielskiego dla dzieci FunEnglish.pl.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Komputer pod ręką! Dla każdego i w każdym czasie..
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Wykluczenie cyfrowe.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Dla każdego i w każdym czasie.
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

autor: Wojciech Rafałowski

digital divide jako podział binarny W rzeczywistości wykluczenie nie jest cyfrowe, lecz społeczne. Podobieństwo do problemu piśmienności wiele, nie jeden typ różne znaczenie w różnych kontekstach sama umiejętność czytania nic nie daje kontinuum, nie dychotomia uzyskanie dostępu do wiedzy jest kwestią nie tylko kultury i edukacji, ale też władzy

problemy egipskiego szkolnictwa: zbyt liczne klasy niskie kompetencje nauczycieli niskie płace skupienie na rozwiązywaniu testów nadmiar zbędnej wiedzy pamięciowej

1. budowa centrów multimedialnych we wszystkich szkołach państwowych 2. stworzenie laboratoriów komputerowych w większości szkół ponadpodstawowych 3. przygotowanie multimedialnych pomocy naukowych 4. rozwój satelitarnej telewizji edukacyjnej 5. budowa sal videokonferencyjnych w każdej prowincji

... okazała się niesatysfakcjonująca. Nieliczne komputery są zamknięte w salach multimedialnych. Sale multimedialne są rzadko wykorzystywane. Materiały komputerowe zawierają te same informacje, co podręczniki. Laboratoria są wykorzystywane tylko do kursów obsługi komputera. Nie można z nich korzystać na innych lekcjach, ani po lekcjach.

Dostęp do Internetu nie jest bezpośredni ani łatwy. Programy telewizji edukacyjnych są również oparte o złe podręczniki. System videokonferencji służy transmisji wykładów z zakresu obsługi komputera dla nauczycieli informatyki, a nie dyskusjom i są przerywane, gdy oficjele pragną zaprezentować wizytatorom działanie systemu.

Zasoby: fizyczne cyfrowe ludzkie społeczne Problemem Egiptu jest nierównomierne inwestowanie w poszczególne typy zasobów. wysokie nakłady na sprzęt duże nakłady na digitalizację materiałów edukacyjnych nikłe zainteresowanie kształceniem kadry brak inwestycji w dobrą organizację – np. brak listy dyskusyjnych dla nauczycieli

Wiara urzędników w determinizm technologiczny. Hierarchiczna struktura zarządzania systemem edukacji przykład prośby o udostępnienie materiałów do badań Skutkiem tego jest, że zamiast wykorzystania sal videokonferencyjnych do interakcji między uczestnikami odbywa się transmisja wykładów. Inicjatywy oddolne i poziome są podejrzane od czasów Nassera – walka z opozycją islamską. Zbyt małe środki są przeznaczone na edukację na poziomie szkół podstawowych.

Komputery są obecne w egipskich szkołach, ale są nieefektywnie wykorzystywane. Rozwiązanie problemu tkwi w lepszej organizacji. Pojęcie cyfrowego wykluczenia zwróciło uwagę na istotny problem, którego rozwiązanie nie tkwi w samym sprzęcie. Komputery i łącza mogą służyć zmianie społecznej, ale wtedy, gdy skupimy się na zmianie, a nie na technologii.

autor: Wojciech Rafałowski na podstawie: Warschauer, Mark Dissecting the Digital Divide: A Case Study in Egypt. The Information Society" 19: 297–304.