Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Nadzór nad pracą doradcy metodycznego
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Nadzór nad pracą doradcy metodycznego Wyniki pracy zespołu.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Poradnictwo Zawodowe II
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Czym jest doradztwo zawodowe?
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku

Jakość Standard – norma, lista wymagań, które można ocenić, poziom zaspokojenia potrzeb klientów. Wskaźnik – dane ilościowe lub jakościowe, które pozwalają stwierdzić, że dana norma jest osiągana.

Obszary Organizacja warsztatu pracy. Wspieranie doradztwa zawodowego ucznia. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi.

ORGANIZACJA WARSZTATU PRACY Obszar I ORGANIZACJA WARSZTATU PRACY CEN w Białymstoku

Standard 1. Systematycznie aktualizuje swoją wiedzę oraz doskonali umiejętności niezbędne w realizacji zadań doradcy. Wskaźniki: bierze udział w zewnętrznych i wewnętrznych formach doskonalenia i dokształcania zawodowego, gromadzi i udostępnia informacje o zawodach właściwych dla danego etapu edukacyjnego, zna trendy rozwojowe w zakresie zawodów i zatrudnienia, zna programy kształcenia oraz programy edukacyjne Unii Europejskiej. CEN w Białymstoku

Standard 2. Planuje swoją pracę z uwzględnieniem diagnozy potrzeb uczniów oraz w oparciu o trendy na rynku pracy . Wskaźniki: diagnozuje zapotrzebowanie uczniów na informacje z zakresu planowania kariery zawodowej, planuje pracę w oparciu o wyniki diagnozy oraz wiedzę na temat trendów na rynku pracy, opracowuje plan pracy zgodnie ze specyfiką swoich zadań, systematycznie monitoruje i ewaluuje swoje działania, CEN w Białymstoku

Standard 3. Opracowuje projekty i materiały zapewniające efektywną realizację zadań doradcy. Wskaźniki: przygotowuje materiały informacyjne dla uczniów, tworzy, gromadzi, redaguje materiały dla nauczycieli, współpracuje z innymi nauczycielami, współpracuje z rodzicami. CEN w Białymstoku

Standard 4. Systematycznie dokumentuje własną pracę. Wskaźniki prowadzi dokumentację działalności, prowadzi bazę danych firm i pracodawców w swoim rejonie, wykorzystuje technologię informacyjną w dokumentowaniu własnej pracy, systematycznie monitoruje i ewaluuje swoje działania, CEN w Białymstoku

WSPIERANIE DORADZTWA ZAWODOWEGO UCZNIÓW Obszar II WSPIERANIE DORADZTWA ZAWODOWEGO UCZNIÓW Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku

Standard 1.Realizuje zadania doradcy zawodowego. Wskaźniki: zgodnie z planem prowadzi grupowe zajęcia edukacyjne udziela indywidualnych porad edukacyjnych uczniom i rodzicom, organizuje wycieczki edukacyjne, propaguje współczesne tendencje edukacyjne i nowoczesne środki kształcenia, CEN w Białymstoku

Standard 2. Współpracuje z Radą Pedagogiczną w zakresie zapewnienia ciągłości działań doradczych. Wskaźniki: zapoznaje RP z planem działań, motywuje nauczycieli do współpracy przy realizacji zadań doradcy zawodowego, systematycznie przedstawia RP efekty własnych działań. CEN w Białymstoku

Standard 3. Inspiruje nauczycieli innych przedmiotów do podejmowania działań w zakresie doradztwa zawodowego Wskaźniki: organizuje warunki do wymiany doświadczeń w zakresie nowych tendencji, metod i form pracy edukacyjnej, wspiera nauczycieli w tworzeniu nowatorskich rozwiązań, wspomaga nauczycieli w monitorowaniu wdrażania i badaniu efektów współpracy, CEN w Białymstoku

WSPÓŁPRACA Z INSTYTACJAMI ZEWNĘTRZNYM Obszar III WSPÓŁPRACA Z INSTYTACJAMI ZEWNĘTRZNYM CEN w Białymstoku

Standard 1.Współpracuje z instytucjami wspierającymi doradztwo zawodowe. Wskaźniki: tworzy wykaz instytucji, które będą wspierały realizację zadań doradcy zawodowego, określa zakres współpracy z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa, współpracuje z pracodawcami w realizacji zadań doradcy, systematycznie analizuje efekty współpracy. CEN w Białymstoku

Standard 2. Aktywnie włącza się w realizację zadań z zakresu doradztwa na terenie województwa Wskaźniki: zgłasza inicjatywy służące doskonaleniu jakości pracy zawodowego, współpracuje z innymi doradcami i nauczycielami w celu realizacji swoich zadań, uczestniczy w pracach zespołów doradców, reprezentuje szkołę na konferencjach regionalnych, krajowych, międzynarodowych. CEN w Białymstoku