Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYM JEST LOKALNE ORP? Wzorzec instytucji o charakterze obserwacyjnym,
Advertisements

JESTEŚMY PARTNEREM 7 DZIAŁAMY W OBSZARZE WP 5
Toruń 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację badań pracodawców w ramach projektu Rynek Pracy pod Lupą.
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Portal EURES – baza „Życie i praca”
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Portal EURES – jak wyszukiwać oferty pracy? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Omówienie kwestii związanych z próbą badawczą Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację badania pracodawców Toruń, 26 marca 2012.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 DZIAŁANIA URZĘDÓW PRACY W KONTEKŚCIE PO KL I RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO – POMORSKIM TORUŃ, MARZEC 2008 ROK.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Badania sondażowe - budowa i zastosowanie narzędzia badawczego
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu na mocy umowy Nr POWR
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy Działanie 8.4 Godzenie życia.
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
„Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych”
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Regionalna Polityka Rynku
spotkanie informacyjne
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Badania losów absolwentów
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Kwestionariusz ankiety – omówienie zasad realizacji wywiadów oraz zmian w kwestionariuszu na 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację badania pracodawców Toruń, 26 marca 2012 r.

Plan prezentacji: Informacje o badaniu. Sposób realizacji badania. Instrukcje i zasady realizacji wywiadów w badaniu ankietowym pracodawców województwa kujawsko-pomorskiego w 2012 roku. Plan prezentacji: Informacje o badaniu. Sposób realizacji badania. Słów kilka o wywiadach bezpośrednich. Ogólne zasady zadawania pytań. Ogólne zasady zapisywania odpowiedzi. Treść i układ kwestionariusza. Pracownik PUP – profesjonalny ankieter.

Informacje o badaniu Badanie pracodawców województwa realizowane jest cyklicznie od 2008 roku, po raz trzeci będzie realizowane w niezmienionej formie, z wykorzystaniem tych samych narzędzi i w oparciu o te same założenia związane z doborem próby. Podczas ankietyzacji pracodawców w 2012 roku będziemy starali się dotrzeć do podmiotów, które brały udział w badaniu w 2011 roku.

Sposób realizacji badania Badanie realizowane jest w formie wywiadu ankieterskiego. Polega ona na osobistym spotkaniu, podczas, którego ankieter zadaje pytanie, a następnie zapisuje odpowiedzi respondentów.

Słów kilka o wywiadach bezpośrednich Wypełnianie kwestionariusza przez ankietera ma wiele zalet: Sondaże realizowane przez ankieterów mają z reguły wyższy odsetek odpowiedzi. Obecność ankietera na ogół zmniejsza liczbę wskazań typu „nie wiem” i „brak odpowiedzi”. Ankieter może dopytywać o odpowiedzi. Gdy ankieter zna kwestionariusz a pytania zadawane są w taki sposób, jakby stanowiły naturalną rozmowę, wówczas rozmówca czuje się ważny a jego nastawienie zarówno do wywiadu jak i pracowników PSZ może być dużo bardziej pozytywne. Jest to forma, która zdecydowanie sprzyja budowaniu dialogu, zwiększa zaufanie do instytucji. Taka forma jest w odczuciu respondenta bardziej elastyczna – kontakty bezpośrednie niosą ze sobą dużo zalet, pracodawca docenia fakt, że urzędnik „odchodzi od biurka”, spotyka się z pracodawcą, poznaje rynek „na własne oczy” a nie przez pryzmat statystyk i przepisów.

Słów kilka o wywiadach bezpośrednich 1. Jak rozpocząć wywiad. 2. Zawsze należy wyjaśnić Pracodawcy wszystkie kwestie związane z badaniem, które go interesują. 3. Czego się spodziewać w 2012 roku – spotkania z tymi samymi pracodawcami.

Jak zachęcić pracodawcę?! Warto podkreślić korzyści: PUP posiadają bazę zasobów ludzkich, potencjalnych pracowników, stażystów; Poradnictwo zawodowe i informacja zawodowa na rzecz pracodawców; Skuteczna realizacja potrzeb pracodawców (skuteczne kojarzenie miejsc pracy z osobami poszukującymi pracy); Efektem udzielanych podczas wywiadu z pracownikiem PUP informacji, dotyczących zapotrzebowania na pracowników, wracają do pracodawcy jest odpowiednio przygotowana kadra; Gromadzenie informacji o potrzebach i problemach pracodawców sprzyja ich szybkiemu rozwiązaniu;

Kilka zasad: Ogólne zasady zadawania pytań. Kwestia najważniejsza to znajomość ankiety. Gdy ankieter nie zna kwestionariusza cierpi na tym badanie. Pytania kwestionariusza należy zadawać zgodnie z ich brzmieniem oraz intencją autorów ankiety. Ogólne zasady zapisywania odpowiedzi. Dokładne zapisywanie odpowiedzi jest bardzo ważne.

Treść i układ kwestionariusza Pytania Kwestionariusz składa się z pytań zamkniętych i otwartych. Pytania kierowane do pracodawców w ankiecie dotyczą następujących informacji: Zatrudnienia w podmiocie, Planów związanych z zatrudnieniem pracowników oraz z oczekiwaniami wobec nich, Planów związanych ze zmniejszeniem zatrudnienia, Form rekrutacji, Kondycji podmiotów oraz branży, Planów związanych z zatrudnieniem – w perspektywie średniookresowej. Dane związane z nazwami i kodami zawodów są wprowadzane przez ankieterów podobnie jak dane „metryczkowe” z Bazy Regon. Instrukcje - w ankiecie znaleźć można dwa rodzaje instrukcji. Pierwsze głównie zapisywane w nawiasach „teksty pomocy” – doprecyzowują zakres pytania. Drugie to przejścia między pytaniami.

Lista zmian w kwestionariuszu

Praca ankietera jest trudna, wymaga praktycznej wiedzy, wytrwałości, solidności oraz osobistego zaangażowania i pomysłowości. Profesjonalizm ankietera to nie wyłącznie prawidłowy sposób przeprowadzania wywiadu i wypełnianiu ankiety, przede wszystkim możemy mówić o nim w sytuacji gdy osoba realizująca wywiad doskonale zna zagadnienia, których ona dotyczy.

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu Dziękuję za uwagę Joanna Lajstet Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu Wydział Badań i Analiz