Katowice, grudzień 2012 r. Możliwości pozyskania funduszy unijnych na edukację regionalną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Krajowe i unijne źródła finansowania.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Wsparcie podmiotów ekonomii społecznej wdrażane przez WUP w Lublinie Wdrażanie PO KL przez WUP w Lublinie.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
ATC Grupa. Lata PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ BUDŻETU PAŃSTWA W RAMACH DZIAŁANIA ZPORR DZIAŁANIE 2.1. GRUPA ODBIORCÓW.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Program MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU 2007 – Młodzież w Działaniu Podstawowe informacje (1) Program Młodzież w Działaniu czerpie z doświadczeń poprzednich.
Michał Tuszyński-Sikora
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Instytucja Pośrednicząca PO KL Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych Priorytet IX PO.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie rozwoju sektora pozarządowego województwa warmińsko-mazurskiego przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego Biuro Dialogu Społecznego i.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Katowice, grudzień 2012 r. Możliwości pozyskania funduszy unijnych na edukację regionalną

O marzeniach Tworzyć projekt to znaczy być zwolennikiem działania, kontrolowanej zmiany rozłożonej w czasie. Projekt nie jest snem czy marzeniem..., ale marzenie, które się spełnia, może stać się projektem Metoda przeprowadzania projektu stanowi ramę, która pozwala, aby marzenie nabrało kształtu i stało się rzeczywistością. Źródło: Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy. Publikacja Ray Europy i Komisja Europejska, listopad 2000.

Moje marzenia projektowe wybrane przykłady projektowej edukacji między- i regionalnej

InterEOL- Edukacja Interkulturowa OnLine Powrót Nadziei Krzysztof Jackowski Ideą i celem 3-letniego projektu InterEOL; Edukacja Interkulturowa OnLine było przygotowanie nauczycieli i uczniów z Polski, Czech i Niemiec do dialogu i współdziałania w kształtowaniu Europy różnych kultur poprzez budowanie i transfer wiedzy o regionach partnerskich przy wykorzystaniu ICT oraz nowych metod pedagogicznych, w tym metody WebQuest. Realizacja projektu umożliwiła w regionach partnerskich i w całej Europie: prowadzenie dialogu interkulturowego, wymianę doświadczeń z zakresu dziedzictwa kulturowego, wspieranie i wyrównywanie szans, niwelowanie napięć i konfliktów, przeciwdziałanie rasizmowi i ksenofobii.

Projekty nauczycielskie - WebQuesty

Z naszym dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym do Europy

Oddech dawnych czasów

Poziom unijny – wybrane programy Uczenie się przez całe życie Program ma w szczególności sprzyjać wymianie, współpracy i mobilności pomiędzy systemami edukacji i szkoleń w obrębie UE. Obejmuje on wszystkie rodzaje i poziomy edukacji oraz kształcenia i szkolenia zawodowego. Program, poprzez promocję i zachęcanie do uczenia się przez całe życie, ma przyczynić się do rozwoju Wspólnoty Europejskiej jako społeczeństwa opartego na wiedzy, charakteryzującego się trwałym rozwojem gospodarczym.

Poziom unijny – wybrane programy Młodzież w działaniu Nadrzędnym celem programu jest przezwyciężanie barier, uprzedzeń i stereotypów wśród młodych ludzi, wspieranie ich mobilności oraz promowanie aktywności obywatelskiej.Młodzież w działaniu wspiera przedsięwzięcia, które mają pomóc w rozwoju osobowości młodych ludzi oraz nabywaniu nowych umiejętności. Cele programu "Młodzież w działaniu": promowanie aktywnych postaw obywatelskich wśród młodzieży, rozwój solidarności i tolerancji oraz wzajemnego zrozumienia wśród młodych ludzi z różnych krajów, podnoszenie jakości systemów wspierających działania młodzieży, wspieranie współpracy europejskiej w dziedzinie młodzieży, zwiększanie udziału w życiu społecznym młodzieży z mniejszymi szansami

Poziom unijny – wybrane programy Młodzież w działaniu Działania dofinansowywane przez program Młodzież w działaniu: Akcja 1.1. Wymiana MłodzieżyAkcja 1.1. Wymiana Młodzieży – spotkania młodzieży w wieku lat z krajów europejskich w celu wzajemnego poznania, przedyskutowania interesujących tematów, zrealizowania wspólnych przedsięwzięć; Akcja 1.2. Inicjatywy MłodzieżoweAkcja 1.2. Inicjatywy Młodzieżowe – lokalne działania młodych ludzi w wieku lat, których głównym odbiorcą jest otaczająca, najbliższa społeczność; Akcja 1.3. Młodzież w DemokracjiAkcja 1.3. Młodzież w Demokracji – działania promujące uczestnictwo młodzieży w życiu obywatelskim na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym; Akcja 2. Wolontariat Europejski Akcja 2. Wolontariat Europejski – praca przy różnorodnych projektach zagranicznych podejmowana przez młodych ludzi na zasadach wolontariatu. Projekty Wolontariatu Europejskiego mogą być realizowane indywidualnie lub grupowo przez młodych ludzi w wieku lat; Akcja 3. Młodzież w ŚwiecieAkcja 3. Młodzież w Świecie – współpraca pomiędzy młodzieżą z krajów UE i krajów sąsiadujących. Organizacja wymian z młodymi ludźmi z państw sąsiadujących z Europą i z innych krajów świata oraz szkolenia i projekty współpracy w sieci; Akcja 4.3. Szkolenie i Tworzenie SieciAkcja 4.3. Szkolenie i Tworzenie Sieci – wsparcie dla wszystkich, którzy są zaangażowani w działalność młodzieżową, w przygotowanie i realizację projektów w ramach programu Młodzież w działaniu. Oferuje między innymi szkolenia, seminaria, staże dla pracowników młodzieżowych; Akcja 5.1. Spotkania młodzieży i osób odpowiedzialnych za politykę młodzieżowąAkcja 5.1. Spotkania młodzieży i osób odpowiedzialnych za politykę młodzieżową – pomaga w dialogu młodzieży z osobami odpowiedzialnymi za kreowanie polityki młodzieżowej w Europie. Umożliwia między innymi organizację krajowych i międzynarodowych seminariów dotyczących współpracy w tej dziedzinie

Poziom unijny – dobra praktyka Młodzież w działaniu Tak jak malował pan Chagall – oblicza kultury żydowskiej Prawie 40 młodych ludzi z Polski i Litwy, zainteresowanych kulturą żydowską spotkało się w Oleśnie, aby wspólnie realizować projekt wymiany młodzieży. Obie grupy zbadały dogłębnie tematykę żydowską i stworzyły prezentacje multimedialne dla swoich partnerów – Litwini o świętach żydowskich i judaizmie, a Polacy o ich tradycji i obrzędach. Młodzi ludzie poznawali wpływ kultury żydowskiej na ich kraje oraz prezentowali kulturę swoich krajów, przedstawiali panujące u nich zwyczaje i opowiadali o swoich rodzimych miastach - Oleśnie i Alytusie.

Poziom unijny – Inne programy

Baza programów

Poziom krajowy – wybrane programy Fundacja Kronenberga wspiera działania na rzecz dobra publicznego w zakresie edukacji i rozwoju lokalnego. W ramach Programu udzielamy dofinansowań instytucjom non-profit na przedsięwzięcia mieszczące się w ramach dwóch głównych obszarów programowych: I. EDUKACJA Innowacje w edukacji Edukacja ekonomiczna Dziedzictwo kulturowe i tradycje Twórczość artystyczna dzieci i młodzieży Celem realizowanego od 2000 roku programu jest wspieranie i aktywizowanie lokalnych społeczności poprzez wspieranie projektów obywatelskich, które służą rozwiązywaniu lokalnych problemów, pobudzaniu aspiracji rozwojowych wśród społeczności wiejskich i w małych miastach oraz budowaniu kapitału społecznego.

Poziom krajowy – wybrane programy

Poziom krajowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej DZIAŁANIE 7.3 INICJATYWY LOKALNE NA RZECZ AKTYWNEJ INTEGRA – projekty konkursowe

Typy projektów: projekty przyczyniające się do integracji społecznej mieszkańców obszarów wiejskich oraz rozwoju usług społecznych na tych obszarach (z wyłączeniem instrumentów objętych zasadami pomocy publicznej); wsparcie inicjatyw lokalnych o charakterze informacyjnym, szkoleniowym i promocyjnym (np. w formie szkoleń, spotkań, seminariów) mających na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu mieszkańców obszarów wiejskich; rozwój dialogu, partnerstwa publiczno-społecznego i współpracy na rzecz rozwoju zasobów ludzkich na poziomie lokalnym. INICJATYWY LOKALNE NA RZECZ AKTYWNEJ INTEGRACJI

Grupy docelowe: mieszkańcy gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tysięcy mieszkańców; społeczności lokalne działające na obszarach wiejskich na rzecz przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu mieszkańców tych obszarów; podmioty działające na obszarach wiejskich na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu mieszkańców tych obszarów. INICJATYWY LOKALNE NA RZECZ AKTYWNEJ INTEGRACJI

Przykłady dobrej praktyki projektowej

Priorytet IX Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

Cel działania: Pobudzanie aktywności mieszkańców obszarów wiejskich na rzecz samoorganizacji i tworzenia lokalnych inicjatyw ukierunkowanych na rozwój edukacji i podnoszenia poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich

Typy realizowanych projektów: tworzenie i wsparcie działalności inicjatyw ukierunkowanych na pobudzenie świadomości środowisk lokalnych i ich zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju edukacji na terenach wiejskich i podnoszenia poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich; projekty przyczyniające się do podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji mieszkańców obszarów wiejskich oraz rozwoju usług edukacyjnych na tych obszarach; działania informacyjno – promocyjne, szkoleniowe, doradcze podnoszące świadomość mieszkańców obszarów wiejskich w zakresie korzyści płynących z kształcenia i szkolenia. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

Grupy docelowe: mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko – wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców; społeczności lokalne aktywnie działające na obszarach wiejskich na rzecz rozwoju edukacji na terenach wiejskich i podnoszenia poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich; podmioty działające na obszarach wiejskich na rzecz przeciwdziałania ich marginalizacji i zapewnienia ich odpowiedniego rozwoju. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

Pałac w Chałupkach – Seniorzy na tropie europejskiego dziedzictwa kulturowego gminy Celem głównym projektu planowanego na 6 miesięcy jest zwiększenie aktywności w obszarze edukacji seniorów (późna dorosłość) poprzez zorganizowanie zajęć z zakresu edukacji kulturowej w ramach Akademii Dziedzictwa Kulturowego Seniorów dla 20 osób (12K i 8M) zamieszkałych w Chałupkach.

Śladami rodów z Tworkowa - edukacja kulturowa seniorów

Odkrywamy tajemnice kościoła w Irządzach - edukacja kulturowa seniorów

Przykłady "dobrych praktyk" projektowych w 9.5 PO KL

Gdzie szukać informacji na temat działań PO KL?

Mapa projektów – możliwości udziału

Mapa projektów – wyszukiwarka projektów

Perspektywa Trwają prace nad perspektywą finansową UE na lata 2014 – 2020

Dziękuję za uwagę!