COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU
Wszyscy jesteśmy uczestnikami programu Comenius Creative Brains. Jego celem jest nie tylko odnajdywanie nowych, twórczych rozwiązań różnych problemów, ale także poznawanie innych krajów ich kultury, historii, dzisiejszych warunków w jakich się uczymy. Poznawanie innych zawsze daje możliwość znajdywania nowych rozwiązań starych problemów, zawsze też wzbogaca naszą znajomość świata. Dlatego chcemy jak najbardziej poznać siebie nawzajem.
Podzielcie się na grupy: Informatyków Historyków Geografów Plastyków Anglistów W każdej grupie otrzymacie zadania do wykonania w okresie od maja do września 2011r.
PRZYGOTUJCIE PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ NA TEMAT UCZESTNIKÓW PROGRAMU: POLATLI, MATOSINHOS, PIELGRZYMOWICE, PESCARA, TAUROGI, SZENDRO, w prezentacji możecie umieścić informacje o: Położeniu geograficznym w danym kraju, europie Historii miejscowości i państwa Szkoły w danym kraju ŁACZNIE MUSICIE PRZYGOTOWAĆ 6 PREZENTACJI MOŻECIE KORZYSTAĆ Z DOSTĘPNYCH STRON WWW A TAKŻE Z INFORMACJI JAKIE ZDOBĘDZIECIE OD WASZYCH PARTNERÓW W INNYCH KRAJACH
PRZYGOTUJCIE JAK NAJWIĘCEJ INFORMACJI O HISTORII KRAJÓW, REGIONÓW I MIAST PARTNERSKICH ZNAJDŹCIE ELEMENTY, KTÓRE W HISTORII ŁACZYŁE KRAJE PARTNERSKIE WSKAŻCIE ZNACZENIE KRAJÓW PARTNERSKICH W HISTORII EUROPY WSKAŻCIE JEDNĄ, DWIE POSTACI WASZYM ZDANIEM NAJISTOTNIEJSZE W HISTORII DANEGO KRAJU Wykonując zadanie możecie korzystać ze wszystkich dostępnych źródeł
Przygotujcie informacje o położeniu geograficznym każdego z krajów, każdego z miast partnerskich Wskażcie największe atrakcje geograficzne, turystyczne Wynajdźcie ciekawy obiekty architektoniczne w każdym z krajów Wykonując zadanie możecie korzystać ze wszystkich dostępnych źródeł
Działania wykonane przez historyków i geografów przedstawcie w formie plastycznej: Plakat na temat historii, Plakat na temat geografii Makietę prezentującą jeden wybrany obiekt architektoniczny
Przetłumaczcie prezentacje multimedialne i teksty przygotowane w pracach plastycznych na język angielski tak aby mogły być zrozumiane w innych krajach
DOSTĘPNE STRONY WWW, NP.: STRONY DANYCH PAŃSTW: NP: ; ; ; ; ; INFORMACJE, KTÓRE UZYSKACIE OD PARTNERÓW DOSTĘPNE KSIĄŻKI, INFORMACJE PRASOWE, INFORMACJE OD LUDZI KTÓRZY ODWIEDZILI TE PAŃSTWA
W CELU WŁAŚCIWEGO WYKONANIA ZADANIA ZEBRANE INFORMACJE NALEŻY SKATALOGOWAĆ I WŁAŚCIWIE OPRACOWAĆ KOLEJNYM ETAPEM JEST WYKONANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ, PRACY PLASTYCZNEJ I MAKIETY – ZAŁOŻONYCH W ZADANIACH WYKONANE PRACE NALEŻY ZAPREZENTAOWAĆ NA SPECJALNYM APELU
PODSTAWOWYM KRYTERIUM OCENY DZIAŁAŃ JEST KOMPLETNOŚĆ PRACY, ORAZ ADEKWATNOŚĆ ZASTOSOWANYCH ŚRODKÓW DO ZAMIERZONEGO CELU NASTĘPNIE – KREATYWNOŚĆ DALEJ – JAKOŚĆ JEJ WYKONANIA
WASZA PRACA MA NIE TYLKO PRZYBLIŻYĆ UCZNIOM W POLSCE NASZE KRAJE PARTNERSKIE ALE TAKŻE UMOŻLIWIĆ UCZNIOM Z INNYCH KRAJÓW POZNANIE WASZEGO POLSKIEGO PUNKTU WIDZENIA, TAK WIĘC BARDZO WAŻNE BĘDZIE ZAPREZENTOWANIE DZIAŁAŃ W JĘZYKU ANGIELSKIM
W KAŻDYM ETAPIE DZIAŁAŃ SĄ DO WASZEJ DYSPOZYCJI WSZYSCY NAUCZYCIELE NASZEJ SZKOŁY KORZYSTAJCIE W JAK NAJWIĘKSZYM STOPNIU Z WIEDZY JAKĄ POSIADAJĄ OSOBY, KTÓRE JUŻ BYŁY W TYCH KRAJACH NIE DZIAŁAJCIE TAK JAK INNI, SZUKAJCIE ZAWSZE WŁASNEJ DROGI
OCENA WE WRZEŚNIU – NAGRODA GŁÓWNA: 5-DNIOWY, BEZPŁATNY WYJAZD DO WŁOCH.