Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EDUKACJA - INWESTYCJA W CZŁOWIEKA
Advertisements

Norweski Mechanizm Finansowy
Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
Promocja i identyfikacja wizualna projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, kwiecień 2011r. Spotkanie współfinansowane.
Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Wytyczne pt. Kwalifikowalność wydatków w ramach SPO Rozwój Zasobów Ludzkich Instytucja Zarządzająca SPO RZL we współpracy z Jednostką Monitorująco-Kontrolną.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
1 Wytyczne w sprawie formy składania wniosków o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Obowiązki beneficjentów
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
2-3 lipca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Szkolenie dla partnerów KSOW
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
Zapis prezentacji:

Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich

Główny cel działań informacyjno-promocyjnych Obowiązek informowania o fakcie współfinansowania projektów ze środków unijnych wynika z art.46 Rozporządzenia Rady 1260/1999/WE oraz z Rozporządzenia Rady 1159/2000/WE. Mówi ono, iż EFS zapewnia „pomoc w rozwoju zatrudnienia poprzez promowanie możliwości zatrudnienia, ducha przedsiębiorczości, równych szans oraz inwestowania w zasoby ludzkie”.

Ogólne zasady dotyczące promocji projektu Sposobem na pokazanie wkładu UE i EFS jest zamieszczenie słownej informacji o realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w ramach EFS oraz umieszczenie logo EFS i logo UE. Niezbędne jest odpowiednie oznaczenie pomieszczeń, w których odbywają się projekty, oznaczenie sprzętu zakupionego w ramach projektu, publikacji, dokumentów.

Oznaczanie projektów Przykładowe sformułowania dotyczące współfinansowania projektu

Podstawowe instrumenty promocyjne Plakaty powinny zawierać logo EFS, logo UE oraz informację o współfinansowaniu. Plakaty informujące o udziale EFS powinny znajdować się we wszystkich pomieszczeniach, w których realizowane są projekty. Nie należy stosować na tych materiałach skrótów UE i EFS, ponieważ nie są one powszechnie znane, powinno się więc umieszczać pełne nazwy.

Podstawowe instrumenty promocyjne cd. Publikacje powinny zawierać jasne wskazanie na udział Unii Europejskiej we współfinansowaniu publikacji – na stronie redakcyjnej należy umieścić logo EFS i UE. Logotypy mogą pojawić się również na okładce. W przypadku gdy materiały drukowane nie posiadają strony tytułowej ani redakcyjnej (broszury, ulotki, foldery) powyższe informacje należy umieścić na pierwszej lub ostatniej stronie publikacji.

Podstawowe instrumenty promocyjne cd. Oznaczanie sprzętu (komputery, drukarki, aparaty fotograficzne itp.) zakupione ze środków UE na potrzeby projektu należy oznakować – za pomocą naklejek w widocznym miejscu. W przypadku małych przedmiotów jeśli nie ma możliwości zamieszczenia tekstu „Zakup współfinansowany …”wystarczy jedynie naklejka z logo EFS.

Podstawowe instrumenty promocyjne cd. Pisma firmowe, zaproszenia, umowy, korespondencja powinny zawierać logo EFS i logo UE. Informacja o wkładzie EFS w realizowany projekt powinna się znaleźć na wszystkich dokumentach skierowanych do Ostatecznych Beneficjentów – broszurach, umowach, programach szkoleń, certyfikatach itp.

Podstawowe instrumenty promocyjne cd. Gadżety (balony, kubki, smycze, długopisy itp.) - również powinny być oznaczone w sposób zgodny z zasadami wizualizacji. Jednak nie zawsze jest możliwe zamieszczenie wszystkich wymaganych informacji, w związku z tym w takiej sytuacji należy zamieścić przynajmniej logo EFS

Podstawowe instrumenty promocyjne cd. Strona internetowa w sytuacji, gdy jest dofinansowana ze środków przyznanych na realizacje projektu powinna zawierać – przynajmniej na stronie głównej logo EFS i logo UE. Na stronie należy umieścić również informacje o EFS i SPO RZL jak również linki do strony www.efs.gov.pl i www.europa.eu.int.

Logo Unii Europejskiej Białe gwiazdki na granatowym tle Czarne gwiazdki na białym tle Żółte gwiazdki na granatowym tle

Logo EFS Jeżeli nie jest możliwe zastosowanie w procesie reprodukcji podstawowej wersji kolorystycznej (np. druk jednokolorowy) zaleca się używanie wersji jednokolorowych. W przypadku umieszczania symbolu na tle granatowym, zaleca się użycie koloru białego dla liter i żółtego dla gwiazdek