C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS UBEZPIECZENIE UCZNIÓW PRZYJEŻDŻAJĄCYCH Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS WYKAZ DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY POSIADAĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Rola koordynatora projektu
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Program Leonardo da Vinci
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Program Comenius Asystentura Comeniusa Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Książki naszych marzeń
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
r r..  Przyjazd wszystkich grup partnerskich na Teneryfę.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dziecko romskie w szkole
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Książki naszych marzeń
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie

Zadania koordynatora Planowanie i organizacja pracy zespołu projektowego Planowanie i monitorowanie harmonogramu wydatków związanych z realizacją projektu Gromadzenie dokumentów związanych z realizacją projektu (w tym również księgowych oraz potwierdzeń udziału w mobilnościach) Monitorowanie postępów projektu, zadbanie o realizację ewaluacji Wdrażanie wniosków płynących z monitoringu i ewaluacji PROGRAM COMENIUS

Zadania koordynatora Utrzymywanie kontaktów i współpraca z partnerami z zagranicy Współorganizowanie wizyt gości zagranicznych w Polsce i wyjazdów polskiego zespołu Współorganizowanie imprez szkolnych Współpraca z rodzicami i ze środowiskiem lokalnym Dbanie o opracowanie produktów projektu Sporządzanie raportu postępu oraz końcowego z realizacji projektu Promowanie projektu w środowisku lokalnym Przechowywanie dokumentacji związanej ze zrealizowanym projektem przez okres wskazany w umowie … PROGRAM COMENIUS

Organizowanie mobilności Omówienie wszystkich kwestii z partnerami przed spotkaniem (niezależnie od tego czy spotkanie odbywa się w Polsce czy za granicą): -Cele spotkania -Uczestnicy spotkania -Przebieg spotkania (program, harmonogram) -Zakwaterowanie, wyżywienie (gdzie, w jakiej cenie, rezerwacje) -Kwestie finansowe (kto za co płaci – każdy z partnerów otrzymuje budżet na zrealizowanie mobilności) PROGRAM COMENIUS

Organizowanie mobilności Program powinien uwzględniać różnorodne formy pracy szkoły (lekcje, przedsięwzięcia artystyczne, spotkania z uczniami, rodzicami, przedstawicielami środowiska lokalnego), a także dać szansę poznania kultury, zabytków, zwyczajów regionu, kraju. Warto przygotować materiały informacyjne o szkole, regionie, kraju, upominki wykonane przez uczniów. Należy przeprowadzić zajęcia dotyczące kraju partnera – kultury, historii, języka (nauka podstawowych zwrotów), szkoły, omówić program. Warto, aby uczniowie korespondowali z kolegami ze szkoły partnerskiej przed wyjazdem. Efektywne będzie językowe przygotowanie uczniów w zakresie specjalistycznego słownictwa. PROGRAM COMENIUS

Organizowanie mobilności Przygotowanie rodziców i uczniów do wyjazdów zagranicznych oraz przyjmowania gości u siebie Przyjmowanie gości Zakwaterowanie uczniów powinno odbywać się u rodzin – zorganizowanie spotkania z rodzicami - uspokojenie rodzin uczniów, że warunki, które mogą zapewnić gościom będą właściwe Uzgodnienie w jaki sposób rodzice i uczniowie będą zaangażowani w organizację wizyty Precyzyjne ustalenie co należy do obowiązków rodziny goszczącej ucznia Przekazanie informacji o uwarunkowaniach kulturowych gościa Szczegółowe poinformowanie o przebiegu wizyty Zapewnienie stałego kontaktu z koordynatorem projektu Zorganizowanie spotkania z rodzicami po zakończeniu wizyty PROGRAM COMENIUS

Organizowanie mobilności Przygotowanie rodziców i uczniów oraz nauczycieli do wyjazdów zagranicznych oraz przyjmowania gości u siebie Wyjazd zagraniczny Sposób wyłonienia osób biorących udział w mobilności jest przejrzysty Zorganizowanie spotkania z rodzicami i szczegółowe poinformowanie o przebiegu wizyty Zapewnienie rodzicom możliwości kontaktu z koordynatorem i z dzieckiem Ustalenie zasad finansowania wizyty: - przedstawienie budżetu -ustalenie wysokości dopłaty ze strony rodziców i sposobu jej zbierania, kwitowania i rozliczania (tylko w przypadku kiedy konieczna np. większa liczba uczniów biorących udział w projekcie, dodatkowa wycieczka) Zorganizowanie spotkania z rodzicami po powrocie PROGRAM COMENIUS

Organizowanie mobilności Pojawiające się problemy: Niemożność nawiązania kontaktu z dzieckiem, nauczycielem w czasie wyjazdu Niejasności związane z finansowaniem udziału uczniów w wyjeździe (dopłacanie przez rodziców do wyjazdu dziecka) Pobieranie kwot od uczniów, rodziców bez pokwitowania PROGRAM COMENIUS

Po powrocie/wyjeździe gości Warto podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w przedsięwzięcie Podsumować rezultaty Spisać wszystkie ustalenia, które zapadły w trakcie wizyty/wyjazdu Uzgodnić z partnerem, że tak samo rozumiemy ustalenia Planować dalszą pracę w projekcie z uwzględnieniem efektów wizyty/wyjazdu PROGRAM COMENIUS