Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Od kompetencji do kwalifikacji
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Propozycje tematów prac magisterskich
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Idea oceniania kształtującego
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
System edukacji w Polsce
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Dr Krzysztof Ludwik Sobolewski Mgr Zofia Wasilewska – Sobolewska
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia nr 12 Temat: Uczymy się dokumentowania samodzielnej pracy uczniów.

Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami przyjętymi dla określenia skuteczności uczenia się i wychowania,

Samoocena Własna opinia ucznia o wartościach przyswajanych przez niego w różnych przejawach aktywności ruchowej, możliwościach i osiągnięciach w zakresie wiadomości, umiejętności, nawyku ruchowego, rozwoju osobniczego, sprawności motorycznej, aktywności ruchowej

Cele samokontroli i samooceny: 1. wielostronna aktywizacja ucznia (intelektualna, emocjonalna, sensomotoryczna) 2. eksponowanie dyspozycji psychomotorycznych i psychospołecznych: zainteresowań potrzeb samodzielności, motywacji, aprobaty w działaniu indywidualnym i zespołowym 3. pobudzanie permanentnej aktywności ruchowej

Cele samokontroli i samooceny: 4. poczucie zachowania i satysfakcji 5. rozwinięcie motywacji do ciągłego samodoskonalenia: uczeń planuje swój rozwój, kieruje nim, kontroluje go, zapoznanie i zrozumienie celów K-F 6. wdrażanie uczniów do usprawniania w zakresie różnych form aktywności ruchowej podczas zajęć i w czasie wolnym (pod katem m.in. wymogów organizacyjnych, bezpieczeństwa, umiejętności rekreacyjnych)

ETAPY PLANOWANIA SAMODZIELNEJ PRACY: całkowicie zależny częściowo zależny (z innym uczniem) poziom zależności nauczyciel-uczeń

FORMY SAMOKONTROLI: Formy indywidualne. Forma kontroli grupowej obejmująca grupy samokształceniowe w których uczniowie robią zadanie domowe i uczą się. Samokontrola bieżąca towarzysząca samodzielnemu uczeniu się i samokontrola sporadyczna która wystąpić może przed sprawdzianami. Samokontrola rozpoznawcza jej celem jest określenie swoich możliwości i wiedzy. Postaci pytań zadań, ćwiczeń lub specjalnie przygotowanych testów.

METODY SAMOKONTROLI: Metody ustne i pisemne Prace z książką i zeszytem ćwiczeń Zdania praktyczne Próby graficzne Analizę pomocy naukowych Próbne egzaminy i zaliczenia Obserwacje

Narzędzia samokontroli i samooceny: Karta sprawności fizycznej: test określający poziom zdolności motorycznych Karta sprawności specjalnej: j w + umiejętności specjalne dla danej dyscypliny Dzienniczek samokontroli i samooceny: poziom rozwoju fizycznego, postawa ciała, poziom sprawności motorycznej, zakres umiejętności, zakres wiadomości, postawa wobec przedmiotu W-F,

Narzędzia samokontroli i samooceny: Kalendarz samokontroli i samooceny: opracowania dotyczące aktywności ruchowej zaplanowane na każdy miesiąc (w poszczególnych miesiącach) Portfolio (teczka) – metoda kontroli, oceny polegająca na gromadzeniu przez ucznia prac, tworzeniu ustaw z wybranego tematu. Ustosunkowaniu się do zdobytej wiedzy.

Narzędzia samokontroli i samooceny: KOU (Karta osiągnięć ucznia) to profil ucznia, jest formą kontroli oceny polegający na wynotowywaniu osiągnięć ucznia na zasadzie CV. Uczeń ma wpływ na to co jest wpisane, dlatego nauczyciel nie jest już wyrocznią, ale partnerem w dążeniu do celu. Są to indywidualne osiągnięcia ucznia w czasie edukacji.

Bibliografia Halina Guła-Kubiszewska & Marek Lewandowski - „Jak rozwijać samowiedzę uczestnika kultury fizycznej” Wrocław 2007 Radosław Muszkieter – „Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczycieli wychowania fizycznego” Poznań 2004 Ryszard Bartoszewicz & Tadeusz Koszczyc & Andzej Nowak „Kontrola i ocena w WF” Wrocław 2003 Czesław Sieniak „Planowanie pracy nauczyciela wychowania fizycznego w zreformowanej szkole podstawowej klas IV – VI” Część II Starachowice 2002 U. Supińska „Samokontrola i samoocena jako przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie WF” wyd. 1998

Najlepsi z najlepszych! Przygotowali: Najlepsi z najlepszych!