PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Platforma technologiczna lotnictwa
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
badania rynku turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
KULTURA ORGANIZACYJNA
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
NA TLE PUBLIC RELATIONS
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Równowaga rynkowa.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Metodologia badań wydatków reklamowych
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kluczowe czynniki sukcesu
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Kultura organizacyjna MSP
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Logistyk.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7 Efekt kraju pochodzenia produktu

Efekt kraju pochodzenia produktu Każdy produkt w oczach konsumenta ma jakieś pochodzenie Kraj Region Kontynent Wizerunek miejsca pochodzenia ma wpływ na ocenę przez konsumenta produktów i marek (wizerunek marki) pochodzących z tego miejsca Zazwyczaj konsument dokonuje przeniesienia cech kraju, ludzi w nim mieszkających na cechy produktu

Rodzaje wizerunków (Crawford, Lumpkin) rodzaj wizerunku wizerunek marki wizerunek firmy wizerunek kraju pożądany strategia plasowania strategia korporacji strategia narodowa rozproszony marka, reklama, opakowanie, cena, dystrybucja publicity, public relations, stosunek akcjonariuszy, promocja wizerunku firmy Programy społeczne i gospodarcze, przemysł,szkolnictwo turystyka,inwestycje, promocja rejestrowany wszystkie powyższe + plotki, doświadczenie, działania konkurencji wszystkie powyższe + plotki, media, związki zawodowe, działania konkurencji i rządu wszystkie powyższe + historia, działania obcych rządów, doświadczenia cudzoziemców, media, plotki

Czynniki wpływające na identyfikację kraju pochodzenia produktu Znak „Made in...” Kod kreskowy Narodowe symbole jakości Język opisu produktu Dane adresowe Nazwa marki Nazwa produktu Reklama: hasło reklamowe użyte symbole Kraj pochodzenia

Czynniki wpływające na stosunek do towarów importowanych (obcych) Czynniki psychospołeczne otwartość na obcą kulturę patriotyzm konserwatyzm kolektywizm/indywidualizm Stosunek do towarów importowanych Czynniki demograficzne wiek płeć wykształcenie dochody Czynniki łagodzące i zaostrzające Postrzegana niezbędność produktu Postrzegane zagrożenie gospodarcze Etnocentryzm konsumencki

Czynniki decydujące o korzystności eksponowania kraju pochodzenia produktu: Poziom etnocentryzmu konsumenckiego Opinia konsumentów o kraju (ogólna i szczegółowa) Rodzaj produktu

Postawa etnocentryczna opiera się na: Poczuciu przynależności do grupy etnicznej Patriotyzmie Świadomości narodowej Poczuciu wyższości własnej grupy narodowej nad innymi Ksenofobii Tradycjonalizmie kulturowym

Przyczyny trudności z identyfikacją kraju pochodzenia produktu: Rozwój kooperacji międzynarodowej Przepływ kapitału w skali międzynarodowej Rozwój powiązań nie-kapitałowych między przedsiębiorstwami Prywatyzacja przedsiębiorstw krajowych z udziałem firm zagranicznych Powoływanie przedsiębiorstw joint-venture Przepływ siły roboczej w skali międzynarodowej

Miejsce produkcji wyrobu finalnego kraj zagranica Miejsce wytworzenia surowców i podzespołów Produkty krajowe warunkowo Produkty w pełni zagraniczne Produkty w pełni krajowe Produkty zagraniczne warunkowo

Cechy charakterystyczne reklamy uwzględniającej typ konsumenta Typy konsumentów Etno- centryczny Kosmo- polityczny Inter- nacjonalistyczny Reklama Komunikat eksponujący krajowość produktu Komunikat nie koncentrujący się na kraju pochodzenia produktu Komunikat eksponujący zagraniczne pochodzenie produktu

Narzędzia umożliwiające budowanie wizerunku marki jako rodzimej lub zagranicznej: Zakorzenienie w historii Pozytywny ładunek emocjonalny Brzmienie marki Elementy narodowe w reklamie Jakość produktów danej marki

Dopasowanie kraju i kategorii produktu Elementy wizerunku kraju pozytywne negatywne Cechy produktu istotne I. Korzystne dopasowanie II. Niekorzystne dopasowanie nieistotne III. Korzystne niedopasowanie IV. Niekorzystne niedopasowanie

Kilka wyników badań (Sajdakowska, Figiel) Efekt kraju pochodzenia jest silniejszy w odniesieniu do percepcji jakości produktu niż do intencji zakupu Informacja o pochodzeniu produktu ma zdecydowanie większy wpływ, jeśli jest jedyną wskazówką dostępną badanemu Charakter produktu – im bardziej angażujący jest produkt, tym silniejszy jest wpływ kraju pochodzenia na jego ocenę (produkty luksusowe oraz dóbr używanych w sytuacjach publicznych) W przypadku produktów podstawowych oraz dóbr używanych tylko w sytuacjach prywatnych efekt nie jest istotny Im większy prestiż miejsca sprzedaży, tym mniejszy wpływ kraju pochodzenia Wysoko ceniona marka produktu znosi negatywny wpływ kraju pochodzenia, jednak konsumenci oczekują wtedy niższej ceny produktu. Kraj montażu ma istotny wpływ na postrzeganą jakość produktu