Metoda kierowanego nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda integracji sensorycznej
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Mandale.
NeuroDevelopmental Treatment
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na przykładzie Przedszkola w Kolbuszowej Górnej Bogusława Augustyn.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Warunki realizacji umów
METODA DOBREGO STARTU.
Dojrzałość szkolna dziecka
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
Wiedza o społeczeństwie
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
logopedyczny-prezentacja
im. Marcelego Nenckiego
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Dzieciństwo jest snem rozumu
Grupa „Muchomorki”.
Dydaktyka ogólna.
HIPOTERAPIA.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Integracja sensoryczna
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Metoda Ruchu Rozwijającego
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
METODA DOBREGO STARTU.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Logopedia w szkole.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWI i WR oraz NPWWR mgr Anna Janukanis.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Metoda kierowanego nauczania Metoda Peto Metoda kierowanego nauczania

Rys historyczny Twórca – węgierski lekarz neurolog Andreas Peto Usprawnianie ruchowe połączone z oddziaływaniem psychopedagogicznym Cel usprawniania – osiągnięcie samodzielności w życiu społecznym Wskazania: zaburzenia ruchowe pochodzenia ośrodkowego

Diagnoza Zasadnicze wskazanie – nieprawidłowy lub opóźniony rozwój psychomotoryczny obejmuje badanie: neurologiczne, ortopedyczne, dermatologiczne, dentystyczne, audiologiczne, internistyczne. Testy możliwości samodzielnej pionizacji i lokomocji, czynności chwytnej kkg, przyjmowanie pokarmów oraz zachowań społecznych, Ocena rozwoju psychoruchowego w oparciu o podstawowy wzorzec postawy (kontrola ustawienia głowy, miednicy, tułowia)

TERAPIA Leczenie zintegrowane - Połączenie w całość wszystkich elementów procesu usprawniania (kinezyterapii, terapii zajęciowej, zajęć doskonalenia mowy, nauki szkolnej) Odpowiedni program zintegrowanego oddziaływania edukacyjnego na dziecko niepełnosprawne w zakresie polepszania jego: funkcji neuromotorycznej (przemieszczania się itp.) aktywności życia codziennego (samoobsługa) komunikacji i uspołecznienia (mowa, systemy komunikacji pozawerbalnej) intelektu (nauka szkolna)

Usprawnianie polega na systematycznym pobudzaniu psychoruchowego rozwoju dziecka w zakresie: kontroli postawy, osiągania i utrzymywania co raz wyższych pozycji wyjściowych i ruchów lokomocyjnych, chodu, koordynacji wzrokowo –ruchowo –czuciowo -słuchowej, orientacji w czasie i przestrzeni oraz odczuwania własnego ciała, życia emocjonalnego, rozwoju osobowości i kontaktów społecznych, rozwoju mowy, porozumiewania się gestem, rysowania, pisania, czytania oraz rozwijania pojęć o otaczającym świecie, samoobsługi,

Terapia 2) Jeden przewodnik (konduktor) na 5-6 dzieci 3) Specjalistyczne sprzęt: Krzesła z oparciem w postaci drabinki, stoły o szczebelkowym blacie, drążki terapeutyczne, kółka gumowe, podkładki pod stopy 4) Stymulacja słowna – głośne, rytmiczne opisywanie wykonywanych ćwiczeń (wpływ na napięcie mięśniowe, koordynację, rozwój mowy) 5) Organizowanie zajęć zespołowych

Terapia Poważne zaburzenia – początek przed 3r.ż. W miejscu zamieszkania 2h dziennie Prowadzona przez rodziców(po przeszkoleniu) Nieznaczne lub umiarkowane zaburzenia – 3-6r.ż. Ośrodek (z matką) 2-3lata Usprawnianie 12-13h dziennie Cel – zdolność do aktywnego życia w społeczeństwie