PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
„AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU” REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
w Publicznym Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Burzeninie Projekt
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
Uwaga!!! Nowy kierunek. Jeżeli chcesz: zdobyć wykształcenie w przyszłościowym zawodzie mieć pewną i ciekawą pracę zbudować własny kolektor słoneczny poznać
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Beneficjenci uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w:
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Serwis komunikacji miasta ze społeczeństwem Poznać się lepiej mgr inż. Mariusz Bogacki Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii ul. Wierzbowa.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Prezentacja wyników zapylenia przez Bartosza Szpak w sekcji informatycznej.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
STOP niskiej emisji – nauka poprzez realizację programów edukacyjnych Waldemar Miśko – Przewodniczący Zarządu ZMiGDP.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny Nauczyciele matematyki: Barbara Chmiel, Elżbieta Fałat, Ewa Terenda Nauczyciele przyrody: Ewa Fielek,
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I

skierowany jest do społeczności gimnazjów: uczniów, nauczycieli, dyrektorów, a także przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego prowadzących te szkoły. W projekcie biorą udział gimnazja zlokalizowane na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, opolskiego i łódzkiego. W sumie 80 szkół. Nasze Gimnazjum jako jedyne z powiatu nowotarskiego i tatrzańskiego zostało zakwalifikowane do wzięcia udziału w tym szczególnym przedsięwzięciu. Projekt AKTYWNY W SZKOLE – AKTYWNY W ŻYCIU

Działania w ramach projektu: W ramach programu realizowany był projekt pt jak zbudować ekologiczne miasto- ekologiczne źródła energii. Projekt ten jest częścią większej całości. W ciągu trzech lat uczniowie zapoznają się z tematyką ekologicznego miasta. Zajęcia WiP- uczniowie w trzyosobowych grupach mają możliwość rozwijania swoich umiejętności matematycznych, fizycznych i biologicznych. Nawiązanie stałej współpracy z Uniwersytetem Śląskim W ramach współpracy 8 uczniów uczestniczyło w zajęciach otwartych na Uniwersytecie Śląskim.

Sekcje naukowe: W ramach projektu realizowane są zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Prowadzone są sekcje: matematyczno- naukowo- techniczna, informatyczna i przedsiębiorczości.

W ramach sekcji: Uczniowie zapoznali się z odnawialnymi źródłami energii. Wykonali ulotki informacyjne na ten temat. Wydali biuletyn informacyjny. Przeprowadzili wywiady na temat wykorzystania przez gminę odnawialnych źródeł energii i środków Unijnych z Panem Inspektorem ds. rolnictwa i ochrony środowiska mgr inż. Wojciechem Świerkiem oraz Panią mgr Beatą Kacwin dyrektorem Szkoły Podstawowej w Sieniawie Zapoznali się z działalnością elektrowni wodnej, wiatrowej, geotermalnej, słonecznej. Uczestniczyli w lekcji otwartej zrealizowanej w Geotermii Podhalańskiej- Bańska Niżna oraz Eksperymentalnej hodowli ryb ciepłolubnych PAN.

W dniach od 6 do 20 listopada 2009r na terenie domów mieszkalnych w miejscowościach: Sieniawa, Raba Wyżna, Rokiciny Podhalańskie przeprowadziliśmy badanie stopnia zapylenia w różnych miejscach (schody, kotłownia, pokój)

W Rabie Wyżnej występuje największe zapylenie. W rokicinach średnie. W Sieniawie najmniejsze. Wnioski z przeprowadzonych badań

Przeprowadzono ankietę wśród swoich kolegów i koleżanek oraz społeczności gminnej, która dotyczyła odnawialnych źródeł energii. Ankietowanych było w sumie 99 osób. 59 ankiet przeprowadzono wśród młodzieży gimnazjalnej, a 40 wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna.

Warsztaty Aktywności własnej Uczniowie uczestniczyli w dwudniowych szkoleniach pt. Warsztaty Aktywności Własnej przy wsparciu profesjonalistów uczniowie dokonali analizy własnego potencjału i planowali ścieżkę edukacyjną oraz przyszłą karierę zawodową

Dla szkoły: Czekamy na zakupienie ze środków projektu sprzętu służącego interaktywnemu prowadzeniu zajęć Materiałów dydaktycznych z przedsiębiorczości, inofrmatyki, fizyki i matematyki.

Zapraszamy do śledzenia strony internetowej gimnazjum: Gdzie umieszczane są na bieżąco informacje z realizacji działań. Organizatorzy projektu na terenie szkoły: mgr Wiesława Wiatrak mgr Katarzyna Kluszczyńska mgr Władysława Komperda