Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Advertisements

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
IV Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia.
EBPP - nowy trend na rynku
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Hotel Courtyard – Warszawa
Transakcje kompensacyjne
badania rynku turystycznego
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Zespół finansowania PK/IK ustalenia ze spotkania zespołu w UMWP z dnia11lipca 2012 r.
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Rachunkowość zarządcza – wykład 2
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa KOMAT Mieczysław Kozłowski Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Ergonomia procesów informacyjnych
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Warszawa,
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
ANALITYKA USŁUG FINANSOWYCH
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Opracowano na danych Polskiego FADN
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka. przez podmioty rynku turystycznego. Istota rynku, jego charakterystyka.

Definicja badań marketingowych Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych Systematyczny, czyli jest to integralna część procesu decyzyjnego, która jest dobrze zaplanowana i podporządkowana określonym celom Obiektywny, czyli realizowany zgodnie ze standardami naukowymi Proces, czyli wieloetapowe i ustrukturyzowane działania, powtarzalne i odtwarzalne

Definicja badań marketingowych Na proces składa się gromadzenie danych – czyli nie chodzi tu wyłącznie o wywoływanie danych, ale także pozyskiwanie danych już wytworzonych przetwarzanie danych – czyli taka ich obróbka i analiza, które z jednej strony prowadzone są zgodnie ze wszelkimi normami obiektywności, z drugiej umożliwiają formułowanie wniosków zgodnie z wyznaczonymi celami prezentacja danych – przygotowanie raportu zgodnie z procedurami obowiązującymi w procesie decyzyjnym

Istota badań marketingowych Stanowią istotną składową procesu decyzyjnego w przedsiębiorstwie Nie są realizowane „same dla siebie” - są narzędziem – środkiem a nie celem Każde badanie marketingowe musi zakończyć się konsumpcją wyników: wykorzystaniem pozyskanych informacji w procesie decyzyjnym weryfikacją przyjętych procedur badawczych w kontekście obowiązujących standardów procesu decyzyjnego

Rynek badań marketingowych w Polsce W latach 2000-2001 szacowana wielkość całego rynku wynosiła nieco ponad 300 mln złotych Dziesięć lat później wartość ta podwoiła się i wyniosła prawie 720 mln złotych Rynek badań marketingowych po pierwszej fazie rozdrobnienia wchodzi obecnie w okres przejęć i konsolidacji „Przedstawiciele branży prognozują, że podobnie jak na Zachodzie, także na polskim rynku zostaną giganci oraz malutkie „butiki” badawcze” [Rzeczpospolita, 25.02.2011]

Badania marketingowe w turystyce Polska branża turystyczna coraz częściej sięga po badania marketingowe. Wynika to z faktu dużej dynamiki rynku turystycznego (zmian w trendach), ale także wysokich kosztów podejmowanych decyzji Badania marketingowe odgrywają kluczową rolę na każdym etapie decyzji – pomysłu na nowy produkt turystyczny, wdrożenia nowego produktu turystycznego, rozwijania produktu turystycznego czy jego modyfikacji

Rynek badań marketingowych w Polsce Tym samym nawet kryzys gospodarczy nie zachwiał kilku-kilkunastoprocentowym rocznym wzrostem wartości tego rynku Jak wielki jest potencjał rozwojowy wskazuje także fakt, że regularnie z badań marketingowych korzysta około 10% firm w Polsce Uwzględnienie badań marketingowych w łańcuchu decyzyjnym jest wyzwaniem kosztownym, ale pozwalającym zaoszczędzić znacznie większe pieniądze (przy poprawnej realizacji badań) dzięki uniknięciu poważnych błędów inwestycyjnych