GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
To ja przed Obserwatorium Mauna Kea Dzień dobry Nazywam się Agnieszka Włodarczyk i jestem nauczycielem w Planetarium od początku istnienia placówki tzn.
Witam Nazywam się Remigiusz Jabłoński. Jestem nauczycielem Specjalistycznego Ogniska Pracy Pozaszkolnej – Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Od lunety Galileusza do ...
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Opiekun Anna Chlebowska
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Koło astronomiczne działające przy Gimnazjum nr 1 w Lublińcu
Co to jest TIK?.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Wojciech Krawczyk (fotograf)
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
GWIAZDOZBIORY NIEBA PÓŁNOCNEGO
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Praca metodą projektu edukacyjnego
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE NIEBO BEZ TAJEMNIC UCZESTNICY PROJEKTU: Opiekun: Anna Chlebowska ZESPÓŁ I Magda Joasia Milena Małgosia ZESPÓŁ II Ola Agnieszka Tomasz ZESPÓŁ III Sławek Wojtek Michał Hubert ZESPÓŁ IV Artur Paweł Wojtek

Cele projektu Uczniowie: potrafią rozpoznać i nazwać gwiazdozbiory, najjaśniejsze gwiazdy, widoczne planety i Księżyc oraz sfotografować i przetworzyć otrzymane zdjęcia za pomocą programu graficznego (np. GIMP, PhotoShop), dodając efekty i animacje, rozbudzają zainteresowania, zdobywają i poszerzają wiedzę na temat Wszechświata, odkryć Kopernika oraz zjawisk i prawidłowości występujących w otaczającym nas świecie, potrafią wyjaśnić skutki obiegowego i obrotowego ruchu Ziemi oraz zjawisko zaćmienia Księżyca i przedstawiają je za pomocą prezentacji wykonanej w programie Power Point, wyszukują z różnych źródeł odpowiednie informacje, gromadzą je, interpretują i prezentują za pomocą programów komputerowych np. wyszukiwarka Google, Word, Power Point, Acces, Publisher, poznają działanie i sposoby obsługiwania aparatu cyfrowego, teleskopu i lunety (powstawanie obrazu) oraz różne techniki komputerowe i narzędzia programów, za pomocą których dokonują obserwacji i przetwarzają otrzymane wyniki. 2 z 15

OPIS PROJEKTU W projekcie obserwowaliśmy niebo nad naszą szkołą. Uczniowie rozpoznawali, nazywali i fotografowali widoczne gwiazdozbiory, porównywali swoje zdjęcia z mapą nieba w programie komputerowym np. Stellarium, Google Earth lub w wirtualnym obserwatorium astronomicznym Cartes du Ciel Sky Charts. Następnie fotografie przetwarzali w programach graficznych np. Photoshop, Adobe Flash, Gimp nanosząc linie łączące gwiazdy i obrazy gwiazdozbiorów, tworząc album gwiazdozbiorów. Dodatkowo uczniowie opracowali prezentacje i bazy danych o planetach i gwiazdozbiorach, prezentacje o Koperniku (program Access, Power Point) Grupa uczniów przygotowała broszurę "Poradnik obserwatora nieba" oraz wizytówkę projektu (program Publisher). 21 lutego 2008 r. oglądaliśmy w szkole zaćmienie Księżyca i mimo niepogody udało nam się obejrzeć to zjawisko w internecie. Uczniowie poznali przyczyny powstawania zaćmień i innych ciekawych zjawisk na Ziemi (prezentacje). Obserwowaliśmy także przez teleskopy i lunetę widoczne planety i inne obiekty astronomiczne. Odbyliśmy wycieczkę do Obserwatorium Astronomicznego w Poznaniu (wykład o powstaniu Ziemi i planet, obserwacje Księżyca i Saturna). Zaprezentowaliśmy swoje prace podczas szkolnego „Dnia Ziemi” i na lekcjach geografii w macierzystych klasach. 3 z 15

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE INTERNET EXPLORER, MOZILLA, GOOGLE - przeglądarki i wyszukiwarka internetowa - pozwoliły wyszukać potrzebne informacje i programy, PHOTOSHOP, ADOBE FLASH, GIMP – przydatny do obróbki zdjęć i tworzenia animacji POWER POINT – przygotowanie prezentacji o planetach, gwiazdozbiorach i M. Koperniku ACCESS- tworzenie bazy danych o gwiazdozbiorach i planetach STELLARIUM, GOOGLE EARTH, COURTES DU CIEL – wirtualne obserwatoria nieba,pozwoliły poznać konstelacje i mapy nieba PUBLISHER – wykonanie broszur:wizytówki i poradnika PICTURE MANAGER, XnVIEW – przeglądanie i drobna obróbka zdjęć, automatyczny pokaz zdjęć z albumu WORD – redagowanie i formatowanie tekstu POCZTA E-MAIL – przesyłanie prac, konsultacja z nauczycielem i między sobą GADU-GADU – komunikator, umawianie się na obserwacje i konsultacje OPROGRAMOWANIE DO SKANERA – skanowanie i obróbka obrazów do poradnika OPROGRAMOWANIE DO APARATU CYFROWEGO – zgrywanie zrobionych zdjęć 4 z 15

Organizacja pracy zespołów ZESPÓŁ I: opracowanie broszur (wizytówka, poradnik), prezentacja o planetach ZESPÓŁ II: opracowanie baz danych o gwiazdozbiorach i planetach, prezentacja o Koperniku ZESPÓŁ III: fotografowanie nieba, obróbka zdjęć i animacje ZESPÓŁ IV: animacje, strona internetowa Członkowie zespołu I, II i III uczestniczyli we wszystkich spotkaniach pod gołym niebem, ucząc się klasyfikacji i rozpoznawania gwiazdozbiorów i innych obiektów astronomicznych. Zespół IV zbierał (od zespołów I-III) informacje potrzebne do przygotowania strony internetowej i pracował nad jej stworzeniem. Zespoły I-III przygotowywały prezentację końcową. 5 z 15

Rola nauczyciela koordynowałam prace zespołów i czuwałam nad terminowym wykonaniem zadania, przypominałam o przyjętych kryteriach i zasadach pracy w zespole, pomagałam przy selekcji i doborze materiału do prezentacji i broszur, zadbałam o potrzebną literaturę, objaśniałam działanie Publishera i pokazałam różne narzędzia ułatwiające formatowanie tekstu i obrazków (Word, Publisher ) pomagałam przy skanowaniu obrazów do poradnika, konsultowałam zawartość informacji w bazach danych o planetach i gwiazdozbiorach i wykorzystanie narzędzi programu Access, objaśniłam działanie programu Stellarium i pomagałam przy rozpoznawaniu gwiazdozbiorów na zrobionych zdjęciach, służyłam radą i pomocą podczas konsultacji i w każdej chwili w szkole, w pracowni, organizowałam pomoc przy fotografowaniu nieba i obserwacji gwiazdozbiorów (pomoc p. Mariusza). 6 z 15

Rola nauczyciela cd utrzymywałam kontakt z uczniami poprzez e-mail, gadu-gadu, udzielałam porad i konsultacji, organizowałam obserwacje w terenie i potrzebny sprzęt (teleskopy, lornetki, lunety, laptop), zorganizowałam i przeprowadziłam obserwacje zaćmienia Księżyca w szkole, przygotowałam prezentacje o zaćmieniu i innych ciekawych zjawiskach na Ziemi, pomogłam przygotować prezentację końcową projektu w ramach Dnia Ziemi w szkole (rzutniki, laptopy, zaproszenia dla gości, dodatkowe prezentacje na drugi rzutnik multimedialny, jako tło całej imprezy), wydrukowałam wizytówki, poradniki i zdjęcia do albumów o gwiazdozbiorach, zorganizowałam wycieczkę na wykład i obserwacje prze duży teleskop do Obserwatorium Astronomicznego w Poznaniu. 6 z 15

Opis działań uczniów udział w obserwacjach nieba i fotografowaniu gwiazdozbiorów i innych obiektów astronomicznych, zapoznanie się z działaniem programu Stellarium i wyglądem nieba północnego, orientacja w terenie, organizacja i udział w obserwacji zaćmienia Księżyca, obróbka graficzna zdjęć i animacje, 7 z 15

Opis działań uczniów cd wyszukiwanie i selekcja informacji potrzebnych do przygotowania prezentacji, broszur i baz danych, przeglądanie literatury, atlasów i map nieba, tworzenie prezentacji o gwiazdozbiorach i planetach, tworzenie baz danych o gwiazdozbiorach i planetach, redagowanie broszur: poradnik obserwatora nieba i wizytówka. 8 z 15

Rezultaty pracy uczniów przygotowanie albumu ze zdjęciami gwiazdozbiorów (elektroniczny i drukowany), redagowania broszur: Poradnik obserwatora nieba i Wizytówka projektu, przygotowanie strony internetowej o projekcie i wynikach pracy członków zespołów, 11 z 15

Rezultaty pracy uczniów cd wykonanie baz danych o planetach i gwiazdozbiorach, przygotowanie prezentacji o Mikołaju Koperniku, tworzenie strony internetowej o naszym projekcie - adres: niebobeztajemnic.xt.pl 12 z 15

Prezentacja publiczna odbyła się 15 maja w ramach obchodzonego w szkole Dnia Ziemi, opiekun przedstawił prezentację o działaniach podejmowanych w projekcie (prezentacja), nauczyciel zademonstrował działanie programu Stellarium i zachęcał do wirtualnej obserwacji nieba, Sławek (odpowiedzialny za fotografie) przedstawił elektroniczny album o gwiazdozbiorach, 13 z 15

Prezentacja publiczna cd Joasia zaprezentowała prezentację o planetach Układu Słonecznego, a Małgosia pokaz o Mikołaju Koperniku, Wizytówki projektu i Poradniki obserwatora nieba zostały rozdane wśród nauczycieli i uczniów, pozostałe prezentacje i bazy danych przygotowane przez uczniów zostały przedstawione wcześniej na lekcjach geografii w macierzystych klasach. 14 z 15

Wnioski – co zyskali uczniowie? uczniowie nauczyli się rozpoznawać gwiazdozbiory i najjaśniejsze gwiazdy – „Wiem gdzie znajduje się mój znak zodiaku. Gwieździste niebo jest mi bardziej przyjazne.”, osiągnęli umiejętność fotografowania nieba – „Jestem zadowolony z tego, że mogłem fotografować nocne niebo”, „Dobrze poznałem mapę nieba.”, poznali wygląd Księżyca, Marsa, Saturna przez teleskop – „Po raz pierwszy miałem okazję oglądać niebo przez teleskop.”, nauczyli się współpracować w grupie i dzielić się zdobytą wiedzą, pokazali innym uczniom, że można łączyć przyjemne z pożytecznym (praca i nauka przy komputerze), zachęcili innych do udziału w zajęciach kółka astronomicznego – „Czy w przyszłym roku tez będą takie zajęcia?”, grupa projektowa chce pracować dalej – „Rok szkolny się nie skończył, chyba będą dalsze obserwacje?”, „Jeszcze wiele musimy poznać i zobaczyć na nocnym niebie.” 14 z 15

Wnioski – co ja zyskałam? uwierzyłam, że mogę przeprowadzić projekt, który zyska aprobatę uczniów i nauczycieli („Nie wiedziałam, że takiego zadania się podjęłaś. Gratulacje, projekt był super, ale pracy dużo.”), poznałam uczniów i wiem, że należy ich „rzucać na szerokie wody” i pomóc realizować marzenia, drzemią w nich ogromne możliwości i chęci, które trzeba rozbudzać i dobrze wykorzystać, upewniłam się, że należy ciągle doskonalić swój warsztat pracy i rozwijać się we wszystkich kierunkach, wiele nauczyłam się od uczestników projektu, poszerzyłam swoją wiedzę z geografii, astronomii i informatyki, myślę o zorganizowaniu w przyszłym roku kółka astronomicznego, udoskonaliłam swój warsztat pracy i będę odważniej stosowała metodę projektu w ramach swojego przedmiotu, zdobyłam szersze doświadczenie w pracy z grupą, poznałam relacje w grupie uczniów i nieformalne prawa, które nią rządzą. Przygotowała Anna Chlebowska 15 z 15