BOHATEROWIE WIECZNIE ŻYWI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Advertisements

PROJEKT EDUKACYJNY.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Z KLASĄ ..
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Sopocka Akademia Tenisowa
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

BOHATEROWIE WIECZNIE ŻYWI AUTOR: Stanisława Balonek stabal@interia.pl UCZESTNICY: uczniowie klasy I i II Niepublicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Laskowej 1 z 20

Cele projektu: Uczniowie: 1.Tworzą wirtualną galerię postaci mitologicznych i biblijnych, dokonując ich oceny oraz wskazując na ich znaczenie w kształtowaniu kultury europejskiej (program Microsoft FrontPage – stworzenie witryny internetowej). 2. Dostrzegają przemiany wizerunku bohaterów w utworach różnych twórców, reprezentujących różne epoki historyczno-literackie. 3. Publikują w internecie dzieła sztuki, utwory muzyczne, fragmenty filmów oraz samodzielnie prezentowane utwory poetyckie, fragmenty utworów epickich oraz fragmenty dramatów (w formie scen dramowych) nawiązujące do wybranych postaci mitologicznych i biblijnych (nakręcanie filmów na wskazane tematy za pomocą kamery cyfrowej i montowanie ich za pomocą progrmu Windows Movie Maker). 4. Przygotowują prezentację PowerPoint na temat mitologii i Biblii. 5. Komentują swoiste właściwości poznanych utworów literackich i tekstów kultury, dokonują ich analizy i interpretacji oraz określają funkcje zaobserwowanych środków wyrazu (program Microsoft Word). 6. Poszukują informacji w różnych źródłach wykorzystując katalogi biblioteczne oraz wyszukiwarkę internetową Gogle; dokonują ich selekcji i obróbki przy pomocy programów komputerowych oraz skanera. 2 z 20

Krótki opis projektu: Z bohaterami mitów i “Biblii” uczniowie spotykają się już na początku drugiego etapu edukacyjnego. Towarzyszą oni uczniom również w gimnazjum i szkole średniej. Czytanie i opracowywanie mitów greckich i tekstów biblijnych daje nauczycielowi wiele możliwości. Teksty te stanowią bowiem ciekawą lekturę nie tylko ze względu na interesującą fabułę, swoistą egzotykę oraz walory wychowawcze, ale i możliwość korelacji z innymi oraz kształcenie różnych form wypowiedzi ucznia. Często spotkania z tymi cennymi tekstami są zbyt krótkie, toteż bohaterowie bywają zapominani przez uczniów. Projekt umożliwia usystematyzowanie i pogłębienie wiadomości nie tylko w/w bohaterach, ale również o liryce, epice, dramacie. Efektem końcowym wszystkich –bardzo różnorodnych- działań uczniów jest strona internetowa zatytułowana "Bohaterowie wiecznie żywi", na której uczestnicy projektu prezentują wybrane postacie, ich obecność w dziełach sztuki, w muzyce, filmie oraz utworach literackich. Na stronie tej znalazły swoje miejsce także nagrania ukazujące twórczość artystyczną uczniów (recytacja utworów poetyckich, fragm. spektaklu teatralnego, prace plastyczne) oraz próby poetyckie i rozprawki. 3 z 20

Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie: A. Programy, które pozwoliły na szybkie i skuteczne porozumiewanie się zarówno członków poszczególnych grup między sobą, jak i uczestników projektu z opiekunem: Outlook Express Skype GG B. Programy, które pozwoliły na wykonanie zaplanowanych w projekcie zadań: Google- wyszukiwanie informacji w Internecie Word –opracowanie zebranych informacji, pisanie, edytowania krótkich sprawozdań, harmonogramu, kart pracy, utworów literackich, rozprawek, analiz i interpretacji tekstów poetyckich, opisów dzieł sztuki, pisanie własnych tekstów poetyckich PowerPoint- wykonanie prezentacji stanowiących wprowadzenie do tematyki lub będących formą streszczenia utworu Windows Movie Maker- obróbka nagranych filmików Microsoft FrontPage- wykonanie strony internetowej GIMP- obróbka zdjęć GanttProject – opracowanie harmonogramu działań Ponadto uczniowie nauczyli się korzystać ze skanera, kamery cyfrowej, aparatu cyfrowego tak, by móc dokumentować swoje działania i swoje prace. 4 z 20

Młodzi w działaniu. Niektórych sprzętów używają po raz pierwszy. 5 z 20

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Ze względu na specyfikę szkoły (mała, licząca zaledwie 39 uczniów) jak i projektu uczniowie pracowali w 5 grupach liczących po cztery osoby (każda grupa mieszana- uczniowie kl. I i II w równej ilości). Zadaniem każdej grupy było opracowanie podanych niżej zagadnień dla trzech wybranych bohaterów. 1. Zebranie podstawowych informacji. Stworzenie kartoteki bohatera. 2. Wykonanie prezentacji PP (grupy z numerem parzystym „Mitologia”, nieparzystym – „Biblia”). 3. Streszczenia mitów i opowieści biblijnych. 4. Zgromadzenie dzieł sztuki, skatalogowanie ich, opracowanie komentarza do minimum dwóch dzieł. 5. Zgromadzenie utworów literackich, w których „żyją” bohaterowie. Stworzenie mini-zbiorku poezji. Zredagowanie krótkich tekstów analityczno – interpretacyjnych. 6. Wytropienie obecności bohaterów mitologicznych i biblijnych w muzyce i w filmie. 7. Zgromadzenie związków frazeologicznych. 8. Przygotowanie recytacji utworów poetyckich i zaprezentowanie ich w Saloniku Poetyckim. Ponadto grupy mogły wykonać prace plastyczne, napisać teksty poetyckie inspirowane mitologią lub „Biblią” bądź przygotować mini-dramę. Te działania były punktowane dodatkowo. 6 z 20

Tak z zadaniami radziła sobie grupa chłopców.

Pomoc w ostatecznym wyborze tematów do opracowania. Moja rola w projekcie PLANOWANIE: Pomoc w ostatecznym wyborze tematów do opracowania. Ustalenie narzędzi i programów, które należy zastosować. Pomoc w opracowaniu kryteriów oceniania. DZIAŁANIE: Pomoc w opanowaniu niektórych programów, m.in.: PowerPoint, Windows Movie Maker, GIMP oraz Microsoft FrontPage. Opieka nad uczniami podczas wykonywania zadań w szkolnej pracowni komputerowej. Konsultacje (systematyczne) z liderami grup. Kontrola i korekta prac pisemnych. Czuwanie nad przestrzeganiem praw autorskich. Czasem – uwiecznianie działań uczniów. PREZENTACJA: Czuwanie nad prawidłowym przygotowaniem do prezentacji i jej przebiegiem. Prowadzenie happeningu. Ocena (wspólnie z uczniami), wyróżnienie najaktywniej pracujących uczniów. 8 z 20

Działania uczniów Wyszukiwanie informacji w różnych źródłach, analiza i interpretacja wierszy, przygotowanie tekstów na stronę… 9 z 20

…przygotowanie tekstów do recytacji, nagrywanie, prace plastyczne inspirowane tematyką, obrabianie obrazów… 10 z 20

skanowanie obrazów, opisywanie dzieł sztuki, zaznajamianie się z biografiami artystów, cechami ich malarstwa… 11 z 20

opracowanie kartotek bohaterów, redagowanie streszczeń utworów, przygotowanie mini-dram, nagranie filmików i ich obróbka… 12 z 20

zgromadzenie różnorodnych materiałów na wystawkę (także pamiątek przywiezionych z Grecji przez znajomych), wykonanie plakatów i zaproszeń na prezentację, ozdobienie ich rysunkiem Wiktorii 14 z 20

Rezultaty pracy uczniów www.ezi.wlaskowej.net Rezultaty pracy uczniów Ostatecznym efektem prac uczniów jest witryna zatytułowana „Bohaterowie wiecznie żywi, którą będą uczniowie sukcesywnie uzupełniać, wzbogacając o nowe treści i nowych bohaterów. 13 z 20

Publiczna prezentacja projektu Na prezentację złożyły się: HAPPENING BOHATERÓW MITOLOGICZNYCH I BIBLIJNYCH, WYSTAWA PRAC PLASTYCZNYCH, WYSTAWA REPRODUKCJI DZIEŁ MALARSKICH, WYSTAWA LITERACKA PT. „BOHATEROWIE WIECZNIE ŻYWI”, PREZENTACJA PRZEDSTAWIENIA TEATRALNEGO „PROMETEUSZ SKOWANY” WG AJSCHYLOSA, PREZENTACJA ZAWARTOŚCI STRONY INTERNETOWEJ, PUBLICZNE PODSUMOWANIE PRACY UCZNIÓW, WRĘCZENIE NAGRÓD NAJBARDZIEJ AKTYWNYM UCZESTNIKOM. 15 z 20

„Odys” prezentuje witrynę Ikar i Prometeusz – klatka stop Wywiad z Niobe 16 z 20

O każdym bohaterze można się było dużo dowiedzieć Na najaktywniejszych czekały nagrody O prezentacji pisały lokalne czasopisma. Można o niej też poczytać na szkolnej witrynie: http://www.ngim.wlaskowej.net 17 z 20

Wnioski "Łapiemy szybki oddech i bierzemy się za następny projekt!" - to słowa Ani B. z klasy II. "Teraz musimy wciągnąć także tych, którzy nie zdecydowali się poprzednim razem" – (druga) Ania B. z kl. II To takie entuzjastyczne wnioski i takie pierwsze, nie do końca związane z projektem. Te natomiast związane z nim uczniowie sprecyzowali w następujący sposób: uważnie analizować skład grup zadaniowych; samo miejsce zamieszkania, czy związki koleżeńskie nie mogą o tym decydować; wskazane jest, by brać również pod uwagę możliwości i umiejętności poszczególnych członków grupy, wówczas mamy większe szanse na lepsze efekty naszej pracy; solidnie rozliczać każdego członka grupy z powierzonych mu zadań; nie może się zdarzyć tak, by ratując honor grupy, trzeba było coś za kogoś robić lub by grupa traciła punktu za czyjąś nierzetelność lub po prostu lenistwo. 18 z 20

Nowoczesne technologie powinny być wykorzystywane częściej Nowoczesne technologie powinny być wykorzystywane częściej! Tak pracuje się nie tylko łatwiej, ale przecież przyjemniej. Chyba nie ma wśród nas kogoś, kto nie lubiłby odrabiać zadań na komputerze. Praca metodą projektu niesamowicie wciąga! Taki sposób powtórzenia i utrwalenia wiedzy o wiele bardziej mi odpowiada. Z efektów naszej pracy –tak udokumentowanych - będziemy mogli jeszcze długo korzystać. Skorzystają także inni uczniowie. W każdej chwili można przecież zaglądnąć na naszą stronę. 19 z 20

Moje osobiste wnioski: W nowym roku szkolnym zaplanować pracę wychowawczo – dydaktyczną tak, by umożliwić uczniom częstszy kontakt z nowoczesnymi technologiami. Częściej stosować metodę projektu, która (o czym chyba nikogo nie trzeba przekonywać) ma mnóstwo zalet. Rozwijać nabyte podczas kursu umiejętności i wykorzystywać je nie tylko na własnych zajęciach, ale przekazać je również koleżankom, by również na swych lekcjach mogły stosować programy i narzędzia komputerowe. Rozszyfrować tajemnicę programu CATest. Dziękuję za uwagę! 20 z 20