Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Co chcieliśmy osiągnąć?
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Tworzywa sztuczne wokół nas
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Lekcje z komputerem, 2006.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun: mgr Aneta Mościńska adres e-mail: andzia479@interia.pl

Cele: uczniowie umieją selekcjonować informacje i wybierać te najbardziej istotne oraz wartościowe uczniowie umieją tworzyć prezentacje w PowerPoint uczniowie potrafią stworzyć stronę internetową uczniowie rozumieją potrzebę pracy na rzecz młodszych uczniowie potrafią współpracować w grupie rówieśniczej Uczniowie pogłębiaja swoją wiedzę na temat regionu, który zamieszkują

Opis projektu: Projekt "Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku" został wykonany w ramach Nauczycielskiej Akademii Internetowej. Jego zadaniem było doskonalenie umiejętności pracy z komputerem i Internetem. Uczniowie nabywali i doskonalili umiejętności z zakresu historii, edukacji regionalnej i informatyki. Prace nad projektem trwały od grudnia 2006 do marca 2007. Uczniowie biorący udział w projekcie należą do Szkolnego Koła Miłośników Historii. Podzieleni oni zostali na dwie grupy, każda liczyła 6 osób. Praca odbywała się w kilku etapach, od zbierania informacji, przez ich segregowanie po tworzenie prezentacji PowerPoint i strony internetowej. Dnia 16 marca odbyła się publiczna prezentacja działań projektowych. Uczniowie przygotowali wystąpienie składające się z trzech części: prezentacji PowerPoint z mini lekcją; prezentacji i omówieniu strony internetowej oraz przedstawieniu sprawozdania z wycieczki na Zamek w Będzinie. Wszystkie prace uczniów można zobaczyć na stronie www.slaskiezamki.yoyo.pl

Programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie: Google – wyszukiwarka internetowa w celu pozyskania informacji Microsoft Office – do tworzenia tekstów PowerPoint- do stworzenia prezentacji końcowej Paint – do obróbki ilustracji HTML- język programowania w którym została wykonana strona internetowa Photo Shop - program do obróbki zdjęć Outlock Express – do przesyłania sprawozdań i materiałów Komunikator Gadu – Gadu – do konsultacji na bieżąco

Organizacja pracy zespołów uczniowskich: W projekcie brało udział 12 uczniów Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich - są to członkowie Szkolnego Koła Miłośników Historii. Uczniowie stworzyli dwie grupy po sześć osób każda.

Zadania poszczególnych grup: Grupa pierwsza – na podstawie zgromadzonych widomości stworzenie prezentacji PowerPoint „Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku” Grupa druga – stworzenie strony internetowej i bloga dotyczących projektu Wszyscy uczestnicy projektu – poszukiwanie informacji o zamkach średniowiecznych na terenie Górnego Śląska Liderzy grup – przygotowanie do publicznej prezentacji (zaproszenia, zawiadomienia)

Rola nauczyciela: Udzielanie pomocy merytorycznej w odniesieniu do działań projektowych Współtworzenie zasad współpracy w grupie Współtworzenie zasad oceniania pracy uczniów w projekcie Mobilizowanie do pracy Zorganizowanie pomocy finansowej z funduszy rady Rodziców Zorganizowanie wyjazdu do Zamku w Będzinie Pomoc przy organizacji i przeprowadzaniu publicznej prezentacji

Opis kolejnych działań uczniów: Podział na grupy zadaniowe Opracowanie zasad współpracy w grupie Opracowanie zasad oceniania pracy Opracowanie harmonogramu działań Podział zadań pomiędzy grupy i wewnątrz grup Stworzenie bloga i tworzenie strony internetowej Gromadzenie materiałów dotyczących poszczególnych tematów projektu Wykonanie map – historyczny Śląsk i województwo śląskie

Opis kolejnych działań uczniów: Selekcja materiałów Wybór zamków i gromadzenie o nich informacji Prezentacja wybranego zamku na spotkaniu roboczym Umieszczenie na stronie internetowej informacji o zamkach Tworzenie prezentacji w PowerPoint Przygotowanie publicznej prezentacji projektu Wyjazd na Zamek w Będzinie

Rezultaty pracy uczniów: Strona internetowa projektu www.slaskiezamki.yoyo.pl Na stronie znajdują się wszystkie produkty naszej pracy

Rezutlaty pracy uczniów: Blog dokumentujący nasze działania http://slaskiezamki.blox.pl/html

Rezultaty pracy uczniów: Mapy – historycznego Śląska i województwa śląskiego Zawisną one nad wejściem do pracowni historycznej, zaznaczone są na nich te zamki, o których uczniowie przygotowali prezentację.

Rezultaty pracy uczniów: Prezentacja PowerPoint pod tytułem: „Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku” Publiczna prezentacja odbyła się 16 marca 2007 roku.

Publiczna prezentacja projektu: Przed prezentacją uczniowie wystosowali zaproszenia następującej treści do Dyrekcji Szkoły oraz swoich wychowawców: Mamy zaszczyt zaprosić Szanowną Panią ………………………………………………………………….. na prezentację projektu „Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku”, która odbędzie się dnia 16 marca 2007 o godzinie 13.00 w Sali 13B Szkolne Kolo Miłośników Historii

Publiczna prezentacja projektu: Przywitanie – mgr Aneta Mościńska Wprowadzenie – liderzy grup Prezentacja PowerPoint z komentarzem uczestników projektu (zaznaczanie wybranych zamków na mapie oraz na mapach przygotowanych dla widzów) Prezentacja strony internetowej Sprawozdanie z wycieczki do zamku w Będzinie Dyskusja na temat projektu (pytania widzów) Podsumowanie projektu i podziękowania Pani Dyrektor

Publiczna prezentacja projektu: Zdjęcia z prezentacji

Wnioski uczniów: Wnioski uczniów: Projekt uzmysłowił jak ważna jest praca zespołowa Nauczył dyscypliny pracy Pomógł doskonalić umiejętności związane z technikami informatycznymi (tworzenie stron internetowych, tworzenie prezentacji multimedialnych) Uczniowie w trakcie pracy nauczyli się korzystać z różnych źródeł (ksiązki, Internet, wywiad z przewodnikiem w zamku)

Opinie uczniów: Ten projekt jest spoko! Mam nadzieję, że nam się uda. Nasz projekt będzie najlepszy. Akurat mamy trochę wolnego i będziemy mieć czas do namysłu w jaki sposób zainteresować naszych kolegów z młodszych klas Właśnie odwiedziłam naszą stronkę i szczerze bardzo mi się podoba :D według mnie to ten projekt jest dobry, po raz pierwszy sam zrobiłem stronkę www No wycieczka była super, prezentacja też w miarę wyszła :D pozdRoo mam rozumieć, że to koniec projektu? :(

Wnioski nauczyciela: Projekt uświadomił mi jak ważne w pracy z uczniami jest odpowiednie podejście Nauczył, że do każdego ucznia można podejść indywidualnie Uzmysłowił, że można pracować inaczej i ciekawiej Projekt dał mi możliwość lepszego poznania moich uczniów oraz ich umiejętności Nauczyłam się tworzenia prezentacji PowerPoint Jestem świadoma błędów jakie popełniłam przy tym projekcie i postaram się ich w przyszłości nie popełniać. Dzięki temu projektowi mogłam poznać innych nauczycieli i wzbogacić swój warsztat pracy dzięki ich radom i udostępnionym materiałom dydaktycznym