POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGCOM: doświadczenia i wyzwania stojące przed połączonym regulatorem
Advertisements

Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Dyrektor ds. Zdrowia Publicznego
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Reklama w Internecie – wybrane aspekty prawne
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Proponowane kierunki zmian prawa offsetowego
19 listopad 2003r. 1 Modele urzędów regulacji radiofonii i telewizji - doświadczenia europejskie Teresa Ribeiro Przykład Portugalii.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Nowe linearne usługi audiowizualne a regulacja wspólnotowa
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania pomocą społeczną. moderator: Jacek Cerebież-Tarabicki Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Życiorys mgr inż. Sławomir Możdżonek Katedra Systemów i Sieci Radiokomunikacyjnych WETI PG Urodzony: r. Wykształcenie: studia na.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Dr Marek Roman – Dyrektor Generalny Grupy Firm Doradczych EVIP
Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.
Bezprzewodowy szerokopasmowy dostep do internetu w pasmie 3,6-3,8 GHz (WiMAX)
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Organy parytetowe w sektorze budowlanym Seminarium w Brukseli września
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań 1964 i Siła robocza1Bliskość rynku zbytu 2Dogodne powiązania z rynkiem 2Wspieranie działalności 3Możliwości.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. K. ADAMIECKIEGO W KATOWICACH WYDZIAŁ EKONOMII
Krajowy Program Działań na Rzecz Równego Traktowania 2013 – 2016 Warszawa, 28 sierpnia 2014r.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców lubuskich po otwarciu niemieckiego rynku pracy Wystąpienie: Władysław Komarnicki Marszałek Lubuskiego Sejmiku Gospodarczego.
1 Trzeci Program działań Unii w dziedzinie zdrowia czerwca 2015 r. partnerstwo"
Niezależność i pluralizm mediów
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Małgorzata Sawicka Departament Rozwoju Rynku Finansowego Ministerstwo Finansów Rynek usług bankowych w Unii Europejskiej Warszawa, 25 stycznia 2007 r.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Temat: Organy odpowiedzialne za porządek i bezpieczeństwo państwa.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Zalecenia Komisji Europejskiej w ramach rocznego przeglądu RPO dla Woj. Warmińsko-Mazurskiego Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii.
Zalecenia Komisji Europejskiej w ramach rocznego przeglądu RPO dla Woj. Warmińsko-Mazurskiego Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Regulacja sektorowa w telekomunikacji
Konkurencja a polityka konkurencji
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Geneza i wybrane źródła prawa mediów
Zapis prezentacji:

POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM Eve Salomon Dyrektor Służb Prawnych, Urząd ds. Radia

Zadania Ofcom Struktura Ofcom Konsekwencje

Zadania Ofcom Radiofonia i Telewizja telewizyjni i radiowi nadawcy komercyjni i publiczni bez internetu ocena fuzji gazet w aspekcie interesu publicznego Telekomunikacja wyznaczony regulator krajowy w zakresie dyrektyw łącznościowych UE Gospodarka widma częstotliwości Konkurencja Działania antymonopolowe Converged regulator for broadcasting, telecommunications, spectrum management, and the competent competition regulator for these sectors responsible for considering all competition issues except for mergers. Mergers still the sole responsibility of the OFT, although Ofcom will be expected to have input into merger decisions.

Statutowe obowiązki Ofcom Wspieranie interesów obywateli w odniesieniu do zagadnień łączności; oraz Wspieranie interesów konsumentów na rynkach relewantnych, poprzez wspieranie konkurencji tam, gdzie jest to potrzebne Singular duty to look after the interests of both citizens and consumers. Political compromise. ‘Citizen/consumers’

Realizując swoje obowiązki Ofcom ma zapewnić: optymalne wykorzystanie widma częstotliwości szeroką gamę usług telekomunikacyjnych na całym obszarze Wielkiej Brytanii dostępność na terenie Wielkiej Brytanii szerokiej gamy usług radiowych i telewizyjnych (o odpowiedniej jakości), odpowiadających zróżnicowanym gustom i interesom pluralizm dostawców usług radiowo-telewizyjnych ochronę przed szkodami i obrazą wyrządzoną przez usługi radiowo-telewizyjne uczciwość i prywatność w usługach radiowo-telewizyjnych 6 core ‘sub-duties’ 1 each related to spectrum and telecommunications; 4 specifically targeted at broadcasting.

Structura Ofcom Chairman and CEO. Then three ‘executives’. Altogether about 900 staff, most in London, but also regional offices covering largely spectrum management with some broadcasting responsibilities.

Konsekwencje... Konwergencja? Doświadczenie sektorowe? Radiofonia i Telewizja oraz Widmo Telekomunikacja i Widmo Radiofonia i telewizja, a telekomunikacja Doświadczenie sektorowe? Ogólne Konkurencja Wymagania dotyczące odpowiedzialności... Convergence: where does this most make sense? Given that the internet is not regulated, there really is very little regulatory convergence between telecomms and broadcasting. Where having a converged regulator most makes sense is with regard to spectrum management. In particular, Ofcom will be very well placed to make the necessary trade-offs between spectrum use for commercial and public interest needs. In addition, ‘convergence’ in the regulatory sense will be helpful for competition matters, especially when considering the market positions of vertically integrated companies like BSkyB, and increasingly, the large telecomms porviders like BT and Vodaphone who are beginning to produce content. Sectoral Expertise likely to diminish in a large organisation with staff working across disciplines rather than having specialised sectoral regulators like the ITC & Rau. B ut will be an advantage for considering competition issues. Accountability requirements the balance, the quid pro quo for Ofcom’s considerable power and independence. It is only by ensuring Ofcom remains accountable to the public, to the industry, and stakeholders can there be safeguards.

Wymagania dotyczące odpowiedzialności... Najlepsza praktyka regulacji: przejrzystość, odpowiedzialność, współmierność, konsekwencja oraz jasna orientacja Promowanie: nadawcy publiczni; konkurencja; samoregulacja Zachęcanie: inwestycje i innowacje: technologie szerokopasmowe Zapewnianie: swobody wypowiedzi Ofcom must have regard to: best regulatory practice promotion of PS televion desirability of self-regulation encouraging investment & innovation encouraging broadband roll-out and use securing freedom of expression….

Wymagania dotyczące odpowiedzialności... Zapobieganie: przestępstwom i brakowi porządku Uwzględnianie: opinii konsumentów i opinii społecznej potrzeb różnych użytkowników widma zagrożeń dla dzieci i innych potrzeb osób niepełnosprawnych, w podeszłym wieku i ubogich interesów osób mieszkających w różnych regionach Wielkiej Brytanii, społeczności etnicznych, różnic pomiędzy miastem i wsią Preventing crime and disorder must take account of: all these different potentially conflicting needs.

...Wymagania dotyczące odpowiedzialności Konflikt zadań - publikacja coroczne przeglądy obciążeń regulacyjnych rozważanie samoregulacji ocena skutków regulacji publiczne konsultacje noty z wytycznymi normy terminowości badania Panel Konsumencki, Komitety Narodowe, Komitet Doradczy ds. Osób w Podeszłym Wieku i Niepełnosprawnych Statute sets out a wide variety of specific accountability measures: where there’s a conflict between any of Ofcom’s primary duties (which will be often and many) Ofcom must publish an account of how and why it has resolved the conflict each year it must review the regulatory burdens it is imposing and wherever possible reduce those burdens in reviewing the burdens, it must consider whether regulation could be better done through self-regulation ria’s or cost/benefit analyses for every significant proposal must publicly consult for most significant proposals, or changes where Ofcom is given discretion, statute generally requires Ofcom to publish guidance explaining how it will exercise that discretion must issue promptness standards and report annually on how well they’ve been met must conduct research into consumer and citizen opinion and experience - and required to publish it’s research statutory advisory panels.

POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM Eve Salomon Dyrektor Służb Prawnych, Urząd ds. Radia