Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Wolności w Internecie
Advertisements

CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Informacje ogólne Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
19 listopad 2003r. 1 Modele urzędów regulacji radiofonii i telewizji - doświadczenia europejskie Teresa Ribeiro Przykład Portugalii.
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Wzmocnienie mediów publicznych: reforma struktury nadawców oraz metody ich finansowania Propozycje Białej księgi.
Nowe linearne usługi audiowizualne a regulacja wspólnotowa
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Internet 2006: rozwój e-commerce
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Komunikat Komisji do Rady Europejskiej COM(2008) 800 A European Economic Recovery Plan działania krótkoterminowe o charakterze antycyklicznym mające na.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
Niezależność i pluralizm mediów
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Warunki wstępne (ex ante) stan
RYNEK UBEZPIECZEŃ W POLSCE PODSTAWY PRAWNE
Zapis prezentacji:

Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”

2. Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych To więcej niż polityka w dziedzinie radiofonii i telewizji oraz polityka audiowizualna Potrzebna ze względu na konwergencję: obejmuje politykę audiowizualną i medialne aspekty Społeczeństwa Informacyjnego (od radia po Internet)

3.Cechy komunikacji elektronicznej Interaktywność Komunikacja asynchroniczna „Konsultacja” Indywidualizacja i personalizacja Łączenie telekomunikacji rozsiewczej (publicznej) z porozumiewawczą (prywatną)

4. Nowy wzór komunikacji elektronicznej W-W-Z-W Wszyscy, Wszystko, Zawsze, Wszędzie czyli Dostęp z dowolnego miejsca, w dowolnej chwili do każdej osoby i dowolnej treści przechowywanej w pamięci elektronicznej

5. Dziedziny polityki medialnej UE Rozwój regulacji prawnej na rzecz wspólnego rynku w telewizji i cyberprzestrzeni Wspieranie produkcji audiowizualnej Promowanie cyfryzacji, konwergencji, Społeczeństwa Informacyjnego Relacje z krajami trzecimi: rozszerzenie, WTO, współpraca międzynarodowa

6. Promocja konkurencji Cele: Uruchomić potencjał techniczny, rynkowy i gospodarczy mediów Przyspieszyć modernizację gospodarki i społeczeństwa Pobudzić inwestycje w program i produkcję programową

7. Promocja konkurencji Metody: Wprowadzenie naziemnej radiofonii i telewizji cyfrowej Dofinansowanie nadawców regionalnych, lokalnych i społecznych Rozwój sektora produkcji niezależnej Utrzymanie silnych mediów publicznych Ochrona obrotu prawami programowymi, regulacja systemów warunkowego dostępu i sieci dystrybucyjnych, regulacja aliansów strategicznych w środowisku cyfrowym, kontrolowanie zmiany podmiotu nadawczego

8. Notyfikować abonament do Komisji Europejskiej? Nie: Istnienie pomocy publicznej musi najpierw stwierdzić KE ETS (Ferring, Preussen Elektra, Altmark) Pomoc istniejąca Nikt nie notyfikował

9. Pluralizm mediów W UE to sprawa krajów członkowskich; prawo unijne dopuszcza przepisy na rzecz pluralizmu mediów na szczeblu krajowym Ewentualnie należy ograniczać koncentrację mediów w prawie prasowym lub o ochronie konkurencji i konsumentów

10. Sieci i usługi komunikacji elek-tronicznej, usługi teleinformatyczne Konwersja cyfrowa Implementacja dyrektyw o komunikacji elektronicznej

11. Konwersja cyfrowa Staranne przygotowanie strategii wprowadzania DTT, analiza kosztów i korzyści, określenie ról, wzajemnych relacji i rozliczeń między nadawcami, operatorami multipleksów, sieci, systemów warunkowego dostępu, EPG Zaangażowanie głównych nadawców telewizyjnych, pomoc Państwa Konwersja przyspieszona po długim okresie przygotowawczym

12. Dyrektywy o komunikacji elektronicznej Propozycja implementacji: Ustawa o sieciach i usługach komunikacji elektronicznej (zamiast prawa telekomunikacyjnego) Ustawa o mediach elektronicznych (zamiast u.r.t.), w tym pełna regulacja DTT oraz – jeżeli jest to uzasadnione – stopniowalna pozioma regulacja zawartości audiowizualnej, niezależnie od środków jej przenoszenia

13. Nadawca jako operator EPG Regulowany przez regulatora audiowizualnego jako nadawca Regulowany przez regulatora telekomunikacyjnego jako operator EPG, czyli „przedsiębiorca telekomunikacyjny” Jednak regulowany przez regulatora audiowizualnego w zakresie aspektów prezentacyjnych EPG

14. Operator systemu warunkowego dostępu Regulowany przez regulatora telekomunikacyjnego jako „przedsiębiorca telekomunikacyjny” Nie regulowany przez nikogo w zakresie aspektów programowych

15. Wspieranie różnorodności kulturalnej UNESCO: projekt konwencji o różnorodności kulturalnej WTO/GATS: Unia Europejska nie podejmuje zobowiązań liberalizacyjnych w zakresie rynku audiowizualnego, pragnąc zachować zdolność prowadzenia własnej polityki audiowizualnej

16. Cele polityki medialnej w Polsce Eliminowanie luk informacyjnych i kulturowych Promowanie uczestnictwa w demokracji Podtrzymanie solidarności i spójności społecznej Ochrona tożsamości i suwerenności kulturalnej

17. Polskie stanowisko w kwestii nowelizacji dyrektywy „O telewizji bez granic” W przygotowaniu

Koledzy poszerzą i pogłębią temat

Dziękuję za uwagę