PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT 03 Jajko i kura Projekty społeczeństwa informacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Advertisements

PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Zastosowania Internetu
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Internetowego Biura Rachunkowego
Jak robić to efektywnie?
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
E-turystyka w sektorze publicznym
ZINTEGROWANA OPIEKA CareWell - NOWY MODEL OPIEKI
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Wsparcie aktywności gospodarczej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT 03 Jajko i kura Projekty społeczeństwa informacyjnego dotyczące dostępu szerokopasmowego i usług on-line w regionie Emilia- Romagna Prezentacja na konferencję nt. Społeczeństwa Informacyjnego David Osimo - Warszawa 24 września 2004r.

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna2 Emilia-Romagna

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT 03 The Emilia-Romagna framework Środowisko Regulacje i polityka Infrastruktura Sektor ICT umiejętnoś ci ICT i badania Technologia informacji i komuniakcji (ICT) w społeczeństwie ObywateleFirmyAdm. Publ.EdukacjaZdrowie Ramy teoretyczne Społeczeństwa Informacyjnego Dojrzałość cyfrowa Dostęp Wpływ Wykorzystanie

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna4 Projekty Dostęp szeokopasmowy do Internetu e-administracja e-zdrowie e-edukacja

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna5 Dostęp szerokopasmowy Potrzeba: Administracja publiczna potrzebuje szerokopasmowego dostępu w celu wsparcia współpracy między instytucjami, która to jest sednem e-administracji oraz wymiany danych Rynek, sam w sobie, nie zapewni szerokopasmowego dostępu do Internetu na obszarach wiejskich i odległych Małe, oddalone gminy, które mogłyby w większym stopniu skorzystać z zastosowań opartych na szerokopasmowym dostępie do Internetu, są w rzeczywistości tymi, które tego dostępu nie mają. W szczególności, poprzez szerokopasmowy dostęp do Internetu, administracja lokalna może dotrzeć do kompleksowego oprogramowania, bez konieczności jego instalacji, i oddelegować departamenty informatyczne do złożonych centrów usług

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna6 Projekty dostępu szerokopasmowego Zebrać zapotrzebowania na szerokopasmowe łącza z sektora publicznego Stworzyć własną infrastrukturę szerokopasmową dla Administracji Publicznej, obejmującą całe terytorium Oddelegować na zewnątrz zarządzanie i usługi, ale monitorować je poprzez wysoko kompetentne centrum Partnerstwo całej administracji publicznej w regionie Różnorodne rozwiązania technologiczne, otwarte na lokalne eksperymenty, ze względu na ciągłą ewolucję : światłowody, DSL, satelitarne, bezprzewodowe W średnio-długim okresie infrastruktura szerokopasmowa obniża koszty lokalnego zapewnienia szerokopasmowego dostępu do Internetu dla prywatnych obywateli i biznesu Inwestycja w wysokości 120 m poniesiona przez regionalną administracje w ciągu 5 lat

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna7 Usługi e-administracji ICT może stanowić znaczną korzyść dla administracji publicznej, która jest sektorem o dużej intensywności przepływu informacji, pozwalającą na oszczędność czasu i poprawę jakości ICT rozprzestrzenia się w sieci dostaw od klienta do dostawcy i vice-versa: ponieważ A.P. jest dostawcą usługi dla sektora prywatnego, wykorzystywanie ICT przez A.P. zachęca i uczy wykorzystania ICT przez biznes ICT, poprzez integrację wielu baz danych, może znacznie zmniejszyć ilość błędów w procedurach zarządzania, zmniejszając wkład danych i w związku z tym redukując koszty. Ponadto, ICT może ułatwić zintegrowanie wykonywania wspólnych czynności w różnych instytucjach administracji publicznej, uzyskując w ten sposób osiągnąć efekt skali.

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna8 Przykłady: Wspólna platforma dla systemu zarządzania przepływami pracy: dokumenty przepływają w ramach instytucji i pomiędzy instytucjami automatycznie i wyłącznie w formie elektronicznej, redukując czas trwania procesów, koszty przechowywania dokumentów papierowych oraz tradycyjnej poczty. Ponadto, A.P. koncentruje zarządzanie systemem w jednym centrum, uzyskując efekt skali i poprawiając wydajność Platforma zamówień on-line: wdrożenie platformy dla wspólnych zakupów dokonywanych przez administrację publiczną obniża koszty zakupu produktów oraz koszty zarządzania procesami przetargowymi. Poprzez koncentrację usług, Administracja Publiczna może wdrożyć wysokiej jakości umiejętności i dokonywać zakupów lepszej jakości. Proces ten powinien rozpocząć się od zakupu towarów, takich jak artkuły biurowe czy usługi telekomunikacyjne. Należy wystrzegać się tworzenia monopoli, i tworzyć wspólne platformy przynajmniej na poziomie regionalnym

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna9 E-zdrowie A. P. zmaga się z coraz wyższymi kosztami usług związanych z ochroną zdrowia, przy zmniejszających się budżetach. Szpitale są zamykane ze względu na trudności finansowe, pacjenci muszą pokonywać duże odległości, zwłaszcza jeśli nie mieszkają na obszarach miejskich. Z drugiej strony, to zwłaszcza obszary wiejskie są zamieszkane przez osoby starsze. ICT umożliwia reorganizację usług zdrowotnych, poprzez utrzymanie podstawowych usług na terenach peryferyjnych i specjalistycznych usług medycznych w głównych miejscowościach.

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna10 Przykłady Mieszkańcy domu opieki dla osób straszych, położonego w górach, muszą być pod stałą kontrolą, zwłaszcza ze względu na pracę serca. Lokalny szpital został zamknięty, nie ma specjalistycznej opieki medycznej, są tylko pielęgniarki. Dlatego też pacjenci muszą pokonywać duże odległości w celu przeprowadzenia regularnych wizyt kontrolnych. Dlatego też, lokalny dom opieki dla osób starszych jest wyposażony w kardiogram (niedrogi) oraz zatrudnia pielęgniarki. Badanie przeprowadzane jest przez pielęgniarkę, ale monitorowane jest na żywo przez lekarza poprzez Internet, w taki sposób, że lekarz może natychmiast odczytać wynik badania i zapewnić poradę w czasie rzeczywistym na temat stanu zdrowia pacjenta Takie same zastosowanie jest wykorzystywana do monitorowania diabetyków i innych przewlekle chorych pacjentów na odległych terenach (nawet na obszarach miejskich).

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna11 E-edukacja Dostęp do szkoleń i nauki jest bardzo ważny dla zapewnienia konkurencyjności regionu Tradycyjne szkolenia są kosztowne, biorąc pod uwagę ich dostarczenie (lokal, nauczyciele) i wykorzystanie (czas podczas pracy, dojazd). W szczególności, wiele szkół na terenach odległych jest zamykanych ze względu na ograniczenia budżetowe i migrację młodych rodzin na obszary miejskie Dlatego też powstaje błędne koło braku możliwości znalezienie pracy > braku młodych osób > braku szkoleń > braku umiejętności > braku możliwości znalezienia pracy

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna12 Przykłady W wiosce na terenach górzystych niedaleko Parmy zamknięto lokalną szkołę i uczniowie musieli dojeżdżać trzy godziny dziennie do szkoły położonej w innej miejscowości Rozległy proces reorganizacyjny kilku szkół lokalnych, które uzgodniły wspólny program nauczania dla wspólnych przedmiotów (literatury, historii, angielskiego, matematyki) Nauczanie wspólnych przedmiotów odbywa się przy pomocy platformy internetowej i video-konferencji w małej wiosce, trzy dni w tygodniu, w obecności lokalnych opiekunów 2 dni w tygodniu uczniowie dojeżdżają do prawdziwych szkół Duży nakład pracy dotyczył raczej organizacji niż technologii

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna13 Waga oceny ICT stale ewoluuje, dlatego projekty powinny być dokładnie oceniane by zapewnić wyciąganie wniosków z nabytych już doświadczeń i uniknąć ponownego wynalezienia koła ICT może zapewnić konkretne korzyści konkretnym grupom użytkowników, a ich podjęcie powinno być dokładnie monitorowane: na przykład, w sektorze turystyki, małych gminach, wśród bezrobotnych, w odległych szkołach, wśród ogólnych użytkowników. Waga osiągania celów i i wykorzystawania doświadczeń z innych regionów

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna14 Przykłady celów Osoby mające dostęp Domy z dostępem Godziny w sieci forum godziny I liczba użytkow. zakupyUsługi bankowe E-Administracja szeroko pasmowy dostęp do internetu PC dla studentów /. pracownie Strona www SzkołaSłużba Zdrowia A.P. FirmyObywateleUniw. Wykorzy stanie podziałcyfrowy szeroko pasmowy szkolenie i IT szeroko pasmowy Zapisy na wizyty zapisy Strona int. sprzedaż Sieć lokalna zakupy Bezpieczna Sprzedaż (SSL) Wykorzystanie e-administracji dostawcy sieci zewnętrznej Punkt Informacji dla Działalności Produkcyjnej poszukiwanie pracy rejestracja nowej firmy zmiana zameldowania wypożyczanie książek wykorzystanie przez obywateli wykorzystanie przez firmy sieć. badań - lepszy zgodny gorszy W porównani u ze śr. europejską

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna15 Wyciagnięte wnioski Wyjść od prawdziwych potrzeb, nie od technologii; ICT może pomóc w rozwiązaniu konkretnych problemów Rozprzestrzenić wiadomość: poprawić dostawę usług w sektorze publicznym, wtedy inne sektory społeczeństwa skorzystają i będą mogły wykorzystać technologię Żadnej polityki typu jeden rozmiar dla wszystkich. ICT oferuje konkretne korzyści konkretnym grupom odbiorców, często paradoksalnie: np., punkty internetowe działają tylko w dużych centrach miejskich lub w bardzo odległych miejscowościach Zacząć od łatwych zwycięstw a następnie przechodzić do bardziej kompleksowych rozwiązań

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna16 Wyciągnięte wnioski/2 Poznać lokalne mocne punkty i wykorzystać je Usługi internetowe nie oznaczają, że będzie można zrobić wszystko samemu w domu, ale mogą znacznie zmienić organizację świadczenia usług i obniżyć koszty peryferyjnego położenia Inwestycja w ICT jest tylko częścią: większość inwestycji jest w dziedzinie szkoleń i reorganizacji procesów

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna17 Dobre źródła informacji i wskazówek

PHARE Program Współpracy Bliźniaczej WDRAŻANIE ZPORR NA POZIOMIE CENTRALNYM I REGIONALNYM PL 03 IB OT September 2004Regione Emilia-Romagna18 Dziękuję Jeśli będą Państwo potrzebowali dalszych informacji: David Osimo