Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Nowe Prawo Zamówień Publicznych w informatyce, PIIiT, Nowa ustawa stare problemy Jarosław Deminet.
Identyfikacja i ocena barier w wykorzystaniu środków strukturalnych UE
2-dniowe warsztaty dla beneficjentów projektów drogowych
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Oceny oddziaływania na środowisko - (bardzo) ogólne zasady
Zlecenie i wybór wykonawcy
Kryteria wyboru projektów
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
PROBLEM Z WŁAŚCIWYM OPISEM PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 28 października 2005 r. ul. Nowogrodzka 31, pok Warszawa Tel. (22) ,
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
01 Ministerstwo Rozwoju Regionalnego0116 września 2008 r. System funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł współfinansowania a wymogi środowiskowe – sposoby.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
USŁUGA INŻYNIERA - KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie Znaczenie dokumentacji środowiskowej przygotowywanej przez zewnętrznych wykonawców dla jakości wniosku o dofinansowanie Warszawa, 14-15 grudnia 2009 r. ‘’Fakty i mity procesu oceny oddziaływania na środowisko w projektach drogowych’’ Robert Kietliński Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie 1

Mity i Fakty Mity Brak możliwości wpływania na jakość dokumentacji Ubogi rynek solidnych wykonawców W procesie wyboru oferty musi decydować wyłącznie cena Fakty Zamawiający/beneficjent ma ogromny wpływ na jakość opracowań Rynek wykonawców kształtowany jest m.in. poprzez zachęty płynące od zamawiających Jakość opracowania może i powinna być najważniejszym kryterium wyboru oferty 2

Fakty Konsekwencje wynikające z niskiej jakości dokumentacji środowiskowej to nie tylko utrata środków unijnych ale również ryzyko wytoczenia procesu o łamanie prawa wspólnotowego Niepowtarzalność/unikatowość problemów środowiskowych występujących w odniesieniu do danego przedsięwzięcia Nawet renomowany wykonawca może przygotować raport o niskiej jakości (efekt dumpingu cenowego) Na jakość procesu OOŚ rzutuje sposób wykonania raportów OOŚ ale także decyzje wydawane przez kompetentne organy Inwestor/beneficjent ma bezpośredni wpływ na jakość raportów oraz pośrednio na jakość wydawanych decyzji administracyjnych 3

Przykład źle sformułowanych SIWZ Opis przedmiotu zamówienia zawiera tylko jedno zdanie: ‘’wykonanie raportu OOŚ’’ Termin wykonania jest zbyt krótki i nie pozwala na przeprowadzenie pełnej oceny lub inwentaryzacji Zadaniem wykonawcy jest przede wszystkim uzyskanie decyzji a nie przygotowanie solidnej oceny Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena, kryteria jakościowe dotyczą jedynie dopuszczenia do udziału w postępowaniu przetargowym 4

Jak zaradzić problemom? Opis przedmiotu zamówienia oraz termin wykonania powinny być nie tylko podporządkowane uzyskaniu dokumentacji zgodnej z wymogami formalnymi, ale przede wszystkim dostosowane do konkretnego przedsięwzięcia Do kryteriów wyboru wykonawcy należy włączyć wymogi jakościowe związane z opisem zamówienia umożliwiające jakościowy ranking ofert Niezbędny jest merytoryczny nadzór ze strony zamawiającego w trakcie wykonywania dokumentacji, końcowego odbioru a także zagwarantowania odpowiedzialności wykonawcy w procesie uzyskiwania decyzji Korzystanie z wniosków/doświadczeń płynących z weryfikacji/opiniowania dokumentacji środowiskowej 5

Prawo zamówień publicznych

Przykładowe kryteria wyboru Kryteria jakościowe Waga Doświadczenie wykonawcy (podobne zlecenia, doświadczenie przy dużych projektach) 0-10% Metodologia podejścia, organizacja i plan pracy: adekwatność do zaproponowanego SIWZ 20-50% Kwalifikacje i kompetencje członków zespołu zaproponowanego do wykonania zadania 30-60% Inne (np. szkolenie dla zamawiającego) Suma 100% + Określenie minimum jakościowego: 60-70% niezgodność z UZP 7

Przykładowe kryteria wyboru Ranking ofert które uzyskały wynik powyżej minimum jakościowego niezgodność z UZP Waga Ocena jakościowa 80% Cena oferty 20% Suma 100% 8

Niezbędne działania ‘’Miękkie’’ wytyczne/zalecenia Instytucji Wdrażającej propagujące dobre praktyki Rzetelne przeprowadzenie oceny walorów jakościowych ofert musi być wykonane przez kompetentnych oceniających u zamawiającego Wykorzystanie środków z pomocy technicznej na przygotowanie kilkunastu dobrych opracowań dla beneficjentów jako pilotaż 9

Pytania do uczestników dyskusji: Czy stać nas jest na nie wprowadzanie kryteriów jakościowych do procesu wyboru wykonawców? Jak na stałe wprowadzić kryteria jakościowe do zamówień na usługi w ramach PZP? Jakie szczegółowe kryteria należałoby wypracować aby uniknąć zarzutu arbitralności w wyborze wykonawców? Czy powinien istnieć system oceny jakości zleceń dokumentacji wykorzystywanej w procesie OOŚ i w procesie przygotowania wniosku o dofinansowanie? Jak wykorzystać dotychczasowe doświadczenia z weryfikacji dokumentacji (np. z ‘’project pipeline’’) 10

e-mail: r.kietlinski@eib.org Dziękuję za uwagę e-mail: r.kietlinski@eib.org Tel.: (22) 310 0526 11