Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
dr Krzysztof B. Matusiak
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Uniwersytet Medyczny im
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W SZKOLE WYŻSZEJ dr Agata Przewoźna - Krzemińska dr inż. Seweryn Cichoń

Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian 4. Szkoła wyższa jako organizacja skutecznie zarządzająca zmianami 5. Podsumowanie

skuteczne zarządzanie szkołą wyższą - priorytet państwa. 1. Wprowadzenie ZARZĄDZANIE ZMIANAMI to proces, realizacja jego etapów prowadzi do określonych rezultatów, celów, potrzeb organizacji, w tym przypadku szkoły wyższej. skuteczne zarządzanie szkołą wyższą - priorytet państwa. Uczelnia, aby właściwie funkcjonować na rynku usług edukacyjnych musi być skutecznie zarządzania a jej wartość ekonomiczna i rynkowa kapitału społeczno - organizacyjnego jest priorytetem.

Zmiany, w szkolnictwie wyższym w Polsce: - Zmiany, w szkolnictwie wyższym w Polsce: - formy zarządzania biznesowego - przewaga na konkurencyjnym rynku Uczelnia - profesjonalna, dynamiczna i innowacyjna organizacja świadcząca usługi edukacyjne na wysokim poziomie - efektywnie zarządzana Profesjonalne zarządzanie szkołą wyższą, to nie tylko efektywne zarządzanie finansami, zasobami materialnymi i ludźmi, ale także zarządzanie „produkowaną” w niej, przetwarzaną i przekazywaną wiedzą

2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne zarządzanie zmianami w szkole wyższej w kategorii procesu : * procesy podstawowe: kształcenie (proces dydaktyczny), proces naukowo - badawczy * procesy pomocnicze: nadzorowanie dokumentacji, system informatyczny, szkolenia, zakupy, infrastruktura, zarządzanie zasobami ludzkimi) * procesy zarządzania: ustalanie polityki i celów, zarządzanie szkołą wyższą, zarządzanie systemem jakości, ciągłe doskonalenie, obsługa studenta, administracja.

3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian Szkoła wyższa może przetrwać na rynku usług edukacyjnych dzięki aktywności w procesach zmian do panujących trendów, oczekiwań i wymagań zarówno studentów, jak i otoczenia. Szkoła wyższa stoi w centrum kreowania i stymulowania innowacyjności we współpracy z obszarem społecznym, ekonomicznym i politycznym w wymiarze lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Dostawcy wyrobów i usług -jasno sformułowane potrzeby, -partnerstwo, -wielkość zamówień, -terminowość płatności Studenci -wysoka jakość usług, -zaufanie, -umiarkowane ceny Akcjonariusze i udziałowcy -zyski, -zwrot z inwestycji, -reputacja w środowisku, -możliwości rozwoju. Społeczność lokalna -rozwój promocja regionu, -współpraca naukowo-badawcza, -nowe miejsca pracy. Społeczeństwo -efektywność finansowa i skuteczność kształcenia, -wzrost konkurencyjności i rozwój gospodarki krajowej Sektor szkół średnich współpraca w procesie kształcenia Inne szkoły wyższe -współpraca dydaktyczna i naukowa, -uczciwa konkurencja. Szkoła wyższa Pracodawcy -jakość absolwentów, -wzrost potencjału intelektualnego organizacji Pracownicy szkoły -dowody uznania, -system nagród, -bezpieczeństwo, -możliwość awansu. Rząd i instytucje kontroli -efektywność i skuteczność kształcenia, -przestrzeganie prawa. Wizytatorzy, eksperci, audytorzy Rodzice -wysoka jakość usług -zaufanie, -umiarkowane ceny, -możliwość rozwoju zawodowego. Organizacje biznesowe i gospodarcze -standardy kształcenia Rys.1. Interesariusze szkoły wyższej i ich oczekiwania Źródło: Opracowanie własne

- uczelnie powinny tworzyć warunki sprzyjające wysokiej jakości kształcenia - uczelnia musi zainteresować swoimi usługami nie tylko studenta lecz również być zorientowana na otoczenie, np. na potencjalnych pracodawców - beneficjent usług edukacyjnych poprzez proces kształcenia spełnia swoje potrzeby samorealizacji.

Rys. 2. Czynniki determinujące zarządzanie zmianami w szkole wyższej Rys. 2. Czynniki determinujące zarządzanie zmianami w szkole wyższej Źródło: Opracowanie własne na podstawie: A. Pabian: Marketing szkoły wyższej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2005, s. 40-66.

4. Szkoła wyższa jako organizacja skutecznie zarządzająca zmianami Szkoła wyższa aby mogła funkcjonować jako organizacja skutecznie zarządzająca zmianami powinna charakteryzować się wieloma cechami, np. a) oferowanie nowoczesnej usługi edukacyjnej nasyconej wiedzą w postaci technologii informatycznych, interaktywnych metod i technik dydaktycznych, programów komputerowych ukazujących praktyczne wykorzystanie wiedzy

b) koncentrowanie uwagi w procesie zarządzania na niematerialnych wartościach organizacji (tworzących kapitał intelektualny całej organizacji), co ma na celu podnoszenie poziomu konkurencyjności na rynku edukacyjnym c) zarządzanie zorientowane na twórcze łączenie kompetencji pracowników i organizacji d) zarządzanie poprzez zachęcanie do niekonwencjonalnego myślenia, eksperymentowania, współpracy i zaangażowania różnych zespołów

e) wykorzystywanie nowoczesnych i tradycyjnych koncepcji, metod i technik zarządzania w tworzeniu kompleksowych systemów zarządzania wiedzą, wspierających i rozwijających możliwości pozyskiwania, kreowania, upowszechniania oraz wykorzystywania wiedzy organizacyjnej; f) tworzenie wielowymiarowego środowiska sieci wymiany informacji i wiedzy

g) wspieranie otwartych systemów komunikacyjnych, zapewniających dostępność, wszechstronność i aktualność informacji, dzięki wdrożeniu elektronicznych narzędzi informatycznych oraz zespołowych form pracy h) współdziałanie ze specjalistami najwyższej klasy spoza szkoły wyższej, którzy oferują wiedzę teoretyczną i praktyczną

5. Podsumowanie System edukacji wymusza wdrażanie podejścia zarządzania szkołą wyższą. Nowoczesna uczelnia musi przejść transformację, której podstawą jest przyjęte z biznesu zarządzanie usługami edukacyjnymi. Zarządzanie tą specyficzną organizacją ma na celu porządkowanie, sklasyfikowanie zasobów materialnych i niematerialnych. Dokonanie głębszej ich charakterystyki w celu ich optymalizowania, może stwarzać podstawy dla uzyskania przewagi strategicznej na rynku. Zarządzanie sprowadza się w tym aspekcie do identyfikacji, pomiaru oraz wykorzystania ukrytego potencjału szkoły wyższej.

Dziękuję za uwagę