Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

LIDERZY FILANTROPII 2007 Magdalena Pękacka Warszawa, 29 lutego 2008.
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Systemy dla przedsiębiorstw
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
Fundacje korporacyjne w Polsce – prezentacja wyników badań
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
# y IX Światowe badanie nadużyć gospodarczych Ryzyko nadużyć gospodarczych na rynkach wschodzących Warszawa, 29 czerwca 2006 D ORADZTWO B IZNESOWE E RNST.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Gdańsk Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Pomysłodawca i założyciel
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
DIAGNOZA WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W GMINIE KLUCZE na podstawie badań przeprowadzonych przez Fundację Biuro Inicjatyw.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Organizacje pozarządowe w procesie absorpcji - obszary współpracy
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Krystian Hoczkiewicz. Oraz inkubatory przedsiębiorczości.
Rozpoczęcie projektu: 1 września 2005 Czas trwania: 30 miesięcy Priorytet 6PR: 6.1 Zrównoważone Systemy Energetyczne Główny cel: Zwiększenie uczestnictwa.
1 Agata Wiśniewska, Konferencja Perspektywy rozwoju III sektora, Poznań, 15 maja 2008 r. Organizacje pozarządowe – miejsce pracy czy realizacji misji?
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
II spotkanie dla NGO i grup nieformalnych Gminy Szczecinek 16 czerwca 2015 r. Szczecinek.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Kujawsko – pomorskie dla… … biznesu Wsparcie bezpośrednie – dotacje Tereny inwestycyjne Turystyka biznesowa Zostań swoim szefem Internet /społeczeństwo.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, kwietnia 2014.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zapis prezentacji:

Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na łączną kwotę 290 mln zł W 2008 roku blisko 7000 firm przekazało i odliczyło darowizny od dochodu

Badanie przeprowadzone na zlecenie Forum Darczyńców przez spółkę: Badanie w ramach projektu CEENERGI (Central Eastern European Network for Responsible Giving) finansowanego z dotacji: Pierwsza kompleksowa próba analizy fundacji korporacyjnych w Polsce. Informacje o badaniu

Finansowanie działalności fundacji korporacyjnych Wysokość budżetów fundacji korporacyjnych

Źródła finansowania fundacji korporacyjnych

Fundacje założone przez firmy najczęściej prowadzą działalność o zasięgu ogólnopolskim (79%), potem regionalnym i lokalnym (po 10%), najrzadziej międzynarodowym (3%). Cele fundacji często są związane z działalnością korporacji-fundatora, jej misją czy też określoną polityką grupy lub koncernu. Duże znaczenie ma także opinia pracowników. Firmie zakładającej fundację zależy, aby jej działalność była zgodna z wartościami cenionymi przez pracowników firmy.

WIZERUNEK Przedstawiciele fundacji korporacyjnych są przekonani, że postrzeganie społeczne tego typu podmiotów w Polsce jest raczej negatywne. Uważają, że tego typu podmioty są postrzegane jako bardzo bogate organizacje posiadające wręcz nieograniczone zasoby finansowe. Z tego powodu potrzebujący kierują do fundacji korporacyjnych o wiele więcej próśb, niż do innych organizacji społecznych. PRAWO Nieprzystające do rzeczywistości ustawy o zbiórkach publicznych, poziom minimum socjalnego i podatek VAT – to bariery, na jakie napotykają fundacje korporacyjne.

17 spośród 20 przedstawicieli badanych fundacji korporacyjnych deklaruje większą identyfikację z biznesem niż z organizacjami pozarządowymi, podkreślając jednak, że ich organizacje są pomostem między światem biznesu trzecim sektorem. Podczas badań respondenci zaznaczali, że są blisko firm założycielskich, zarówno ze względu na wspólną infrastrukturę (28 spośród 50 badanych fundacji ma biura w siedzibach firm założycielskich), jak również misję i zasady działania ustalone z fundatorem. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności, fundacje mają poczucie przynależności do trzeciego sektora. Programy realizowane przez fundacje są programami społecznymi takimi, jakie tworzą inne organizacje pozarządowe.

Blisko 70% fundacji korporacyjnych twierdzi, że firma założycielska prowadzi także działalność społeczną samodzielnie, bez pośrednictwa fundacji. Firmy przekazały fundacjom tylko część działań społecznych, zwykle dotyczących konkretnego obszaru. Działania społeczne w firmach realizowane są przez działy marketingu, promocji lub komunikacji.

Większość polskich fundacji korporacyjnych powstała jako wynik rozwoju strategicznego podejścia korporacji do działań społecznych. Firmy chciały nadać działaniom społecznym jasną strukturę, a co za tym idzie – większą przejrzystość. Korzyści wewnętrzne wynikające z powołania fundacji: uporządkowanie i wzmocnienie działalności społecznej firmy oraz zaangażowanie pracowników w sprawy społeczne. Korzyści zewnętrzne: ułatwienie komunikacji o działaniach społecznych i oddziaływanie na budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.