Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/2009 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Zestawienie wyników egzaminu
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Zadania priorytetowe nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2008/2009
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
System edukacji w Polsce
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/ Skuteczność nadzoru dyrektora szkoły lub placówki nad realizacją podstaw programowych kształcenia ogólnego i zawodowego. 2. Efektywność działań szkoły podejmowanych w zakresie poprawy wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych.

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty SYSTEMY OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW (regulowane aktami prawnymi w postaci rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej) SYSTEMY ŁĄCZY PODSTAWA PROGRAMOWA SZKOLNY: skala ocen: 1,2,3,4,5,6, Oceny cząstkowe, semestralne i roczne wymagania na oceny określa nauczyciel na podstawie wybranego programu nauczania. ZEWNĘTRZNY: skala punktowa, sprawdzian/egzamin na zakończenie etapu edukacyjnego (1x na 3 lata), normalizacja wyników umożliwiająca porównanie osiągnięć uczniów.

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty Wynik egzaminu zewnętrznego zależy od trzech grup czynników: 1. Indywidualnych, takich jak zdolności – w znacznym stopniu wrodzonych; 2. Społecznych, takich jak wykształcenie rodziców, kapitał społeczny czy wpływ grupy rówieśniczej; 3. Szkolnych, takich jak kwalifikacje i zaangażowanie nauczycieli czy warunki nauczania.

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty STANDARDY WYMAGAŃ sprawdzianu egzaminu gimnazjalnego egzaminu maturalnego

CZYTANIE I ODBIÓR TEKSTÓW KULTURY TWORZENIE WŁASNEGO TEKSTU STOSOWANIE TERMINÓW, POJĘĆ I PROCEDUR WYSZUKIWANIE I STOSOWANIE INFORMACJI WSKAZYWANIE I OPISYWANIE FAKTÓW I ZALEŻNOŚCI… STOSOWANIE ZINTEGROWANEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONYPOZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY H U M A N I S T Y C Z N Y M A T. - P R Z Y R O D N I C Z Y CZYTANIE PISANIE ROZUMOWANIE KORZYSTANIE Z INFORMACJI WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI KORZYSTANIE Z INFORMACJI TWORZENIE INFORMACJI EGZAMIN GIMNAZJALNYEGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNYEGZAMIN MATURALNY SPRAWDZIANSPRAWDZIAN

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty ZNORMALIZOWANA SKALA STANINOWA

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 STOPIEŃ OPANOWANIA STANDARDÓW WYMAGAŃ SPRAWDZIANU

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 STOPIEŃ OPANOWANIA STANDARDÓW WYMAGAŃ SPRAWDZIANU

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty GIMNAZJUM w LUBICHOWIE CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA STOPIEŃ OPANOWANIA STANDARDÓW WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty GIMNAZJUM w LUBICHOWIE CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA STOPIEŃ OPANOWANIA STANDARDÓW WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty Koncepcja edukacyjnej wartości dodanej Praca szkoły Wartość początkowa Wartość dodana Wartość oczekiwana Efekt końcowy

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty GIMNAZJUM WYNIK Sprawdzian 3 lata wcześniej Egzamin gimnazjalny EWD Wynik przewidywany Edukacyjna wartość dodana (EWD)

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty

Definicja edukacyjnej wartości dodanej Techniczna P rzeciętna dla danej szkoły różnica między wynikami rzeczywistymi a oczekiwanymi jej uczniów Interpretacyjna Miara wpływu szkoły na wzrost wiedzy uczniów

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty

WSKAŹNIKI EDUKACYJNEJ WARTOŚCI DODANEJ W ROKU 2008 DLA GIMNAZJUM W LUBICHOWIE (opracowane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku) HUMANISTYCZNA CZĘŚĆ EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 0,14 MATEMATYCZNO- PRZYRODNICZA CZĘŚĆ EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2,6

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty Korzystne skutki wprowadzenia EWD Wyparcie z przestrzeni publicznej wyników surowych jako miary jakości nauczania Łagodzenie negatywnych skutków konkurencji między szkołami: - spijanie śmietanki - segregacje społeczne Zmniejszenie poczucia ciągłej frustracji dobrych nauczycieli pracujących w trudnych środowiskach

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty więcej informacji o edukacyjnej wartości dodanej oraz polskiej metodzie szacowania EWD możecie Państwo znaleźć na stronach internetowych CKE

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty OFERTA CENTRUM EDUKACJI NAUCZYCIELI W zakresie dydaktyki: opracowanie z każdą radą pedagogiczną: diagnozy na wejściu, planu badania postępów w opanowaniu przez uczniów wybranych standardów wymagań sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego, analizy wyników badań i projektowania zmian w indywidualnych planach dydaktycznych nauczycieli (rozkładach materiału), odpowiadających. W zakresie współpracy z rodzicami: krótkie wykłady wprowadzające (ok.30 min.) dla rodziców na tematy wychowawcze, przy okazji spotkań semestralnych, warsztaty doskonalące współpracę oraz proces komunikacji w relacjach rodzice-nauczyciele-uczniowie.