Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku Tczew, 24 sierpnia 2009 roku KONFERENCJA DYREKTORÓW przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz zespołów szkół, zespołów.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Kuratorium Oświaty w Gdańsku Delegatura w Tczewie Wnioski i rekomendacje wynikające z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2008-2009 i propozycje do planu pracy na rok szkolny 2009-2010. Narada dyrektorów szkół i przedszkoli powiatu kwidzyńskiego, sztumskiego, malborskiego, tczewskiego i starogardzkiego Tczew 24 sierpnia 2009 roku

W wyniku przeprowadzonych wizytacji wydano zalecenia, które dotyczyły następujących problemów: Przestrzegania zasad oceniania uczniów zgodnie z ustalonymi zapisami w wewnątrzszkolnym systemie oceniania mając na uwadze sporządzanie protokołów egzaminów poprawkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promo-wania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późniejszymi zmianami).

W wyniku przeprowadzonych wizytacji wydano zalecenia, które dotyczyły następujących problemów: Przestrzegania przepisów w zakresie awansu zawodowego zgodnie z Rozp. MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. ( Dz. U. Nr 260, poz.2593 z późniejszymi zmianami). Zapewnienia uczniom pomocy pedagogiczno –psychologi-cznej zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publi-cznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 11, poz. 114 z późniejszymi zmianami).

W wyniku przeprowadzonych wizytacji wydano zalecenia, które dotyczyły następujących problemów: Przestrzegania kompetencji Rady Pedagogicznej w zakresie planowania pracy szkoły, organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli. Prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z Rozp. MENiS z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania. (Dz.U. Nr 23, poz.225 z późniejszymi zmianami) oraz prowadzenie arkuszy ocen zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W wyniku przeprowadzonych wizytacji wydano zalecenia, które dotyczyły następujących problemów: Dokonywania wnikliwej analizy poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów, wyników sprawdzianu oraz pracy wychowawczo-opiekuńczej – przez dyrektora szkoły ze szczególnym uwzględnieniem dokonywania ewaluacji działań wychowawczych i profilaktycznych w odniesieniu do aktualnych potrzeb środowiska szkolnego i diagnozy problemu.

Z wizytacji wynikają następujące rekomendacje:   Wzbogacić ofertę zajęć pozalekcyjnych zwłaszcza w placówkach z terenów wiejskich – mając na uwadze aktualne potrzeby uczniów i wychowanków oraz wyrównać szanse udziału uczniów dojeżdżających w zajęciach pozalekcyjnych. Podjąć skuteczniejsze działania w zakresie stosowania – w przygotowaniu programu poprawy efektywności kształcenia i analizy wyników kształcenia, edukacyjnej wartości dodanej jako jednego z ważnych wskaźników pracy szkoły i nauczycielaw odniesieniu do problematyki warsztatu pracy nauczyciela i poznawania potrzeb uczniów oraz współpracy z rodzicamii organem prowadzącym;

Z wizytacji wynikają następujące rekomendacje: Upowszechnić znaczenie edukacji wczesnoszkolnej w rozwoju dziecka i przygotowania go do obowiązków szkolnych – szczególnie w środowisku wiejskim; praca z rodzicami i organami prowadzącymi w środowisku, gdzie nie ma zorganizowanego wychowania przedszkolnego – dla dzieci pięcioletnich i młodszych.

Liczba (%) dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym wg stanu na dzień 30 czerwca 2009 roku

Propozycje do planu pracy w nowym roku szkolnym 2009-2010: Monitorowanie realizacji i wdrażania nowej podstawy programowej Czy właściwie realizowane są zajęcia z języka obcego nowożytnego w klasie pierwszej szkoły podstawowej i w klasie pierwszej gimnazjum - drugiego języka obcego zgodnie z ramowym planem nauczania? W jaki sposób dyrektor monitoruje/kontroluje realizację podstaw programowych z poszczególnych przedmiotów nauczania? Czy dyrektor zaplanował realizację podstaw programowych zgodnie z ramowym planem nauczania? Czy dyrektor zachowuje procedurę dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania?

Propozycje do planu pracy w nowym roku szkolnym 2009-2010: W jaki sposób dyrektor realizuje godziny wynikające z art.42p.2a KN? W jaki sposób spełniany jest obowiązek dowożenia dzieci pięcioletnich i sześcioletnich na zajęcia szkolne /przygotowania przedszkolnego? W jaki sposób dyrektor szkoły realizuje obowiązek podejmowania działań zabezpieczających uczniów korzystających z Internetu przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży?

Propozycje badań problemowych na rok szkolny 2009/2010. Skuteczność nadzoru dyrektora szkoły nad organizacją i przebiegiem sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Skuteczność nadzoru dyrektora szkoły nad spełnianiem obowiązku szkolnego. Stan zgodności przyjętych przez nauczycieli i szkołę programów nauczania z treściami zawartymi w podstawie programowej. Skuteczność nadzoru dyrektora nad zapewnieniem wychowankom i uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków w placówce/szkole ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji pięcio- i sześciolatków

Propozycje badań problemowych na rok szkolny 2009/2010. Stan przestrzeganie prawa w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Przestrzeganie statutu szkoły/przedszkola w odniesieniu do zmian w prawie oświatowym. Skuteczność działań dyrektora szkoły/placówki i organu prowadzącego w zakresie spełniania prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkol-nego. Stan organizacyjny punktów i zespołów wychowania przedszkolnego prowadzonych przez samorząd lokalny i osoby fizyczne.

Zadania w zakresie wspomagania pracy dyrektora w nowym roku szkolnym 2009-2010

Narada/szkolenie – współpraca z CEN w Gdańsku/ Tematyka Narada/ szkolenie Planowany termin Wspomaganie dyrektorów szkół uzyskujących wynik poniżej 3 staninu. Edukacyjna Wartość Dodana jako wskaźnik w ewaluacji wewnętrznej szkoły (ze szczególnym uwzględnieniem efektów kształcenia w gimnazjum ) . Narada/szkolenie – współpraca z CEN w Gdańsku/ ODN - lokalnie IX – X 2009 Zadania dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego – kontrola realizacji podstawowy programowej w klasach pierwszych Szkoły Podstawowej i Gimnazjum; ramowe plany nauczania narada IX 2009 Uczeń o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych – zadania wychowawcy i nauczyciela przedmiotu w odniesieniu do zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej i sytua-cji dziecka. szkolenie X – XII 2009

Tematyka Narada/szkolenie Planowany termin Konflikt w szkole – umiejętność negocjacji i prowadzenia rozmowy na rzecz rozwiązania sytuacji konfliktowej: nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic. Warsztaty z udziałem psychologa – współpraca z PPP I kwartał 2010 Współdziałanie szkół i przedszkoli – adaptacja społeczna i edukacyjna dzieci sześcioletnich. Narada/seminarium dla dyrektorów i lide-rów kształcenia wcze-snoszkolnego IX – X 2009   Znaczenie edukacji wczesno-szkolnej i integracyjnej w rozwoju dziecka. a zadania współczesnej szkoły i przedszkola Konferencja przy współpracy z CMPPP w Warsza-wie I 2010