URZĄD MORSKI W SZCZECINIE Zespół ds. Inwestycji Unijnych I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BUDOWA FALOCHRONU OSŁONOWEGO DLA PORTU ZEWNĘTRZNEGO W ŚWINOUJŚCIU
Advertisements

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
Budujemy place zabaw Budujemy place zabaw 1.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE
BUDOWA FALOCHRONU OSŁONOWEGO DLA PORTU ZEWNĘTRZNEGO W ŚWINOUJŚCIU
BUDOWA FALOCHRONU OSŁONOWEGO DLA PORTU ZEWNĘTRZNEGO W ŚWINOUJŚCIU
BUDOWA FALOCHRONU OSŁONOWEGO DLA PORTU ZEWNĘTRZNEGO W ŚWINOUJŚCIU
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Park Naukowo – Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Stan wdrażania komponentu regionalnego PO KL wg stanu na dzień 31 lipca 2008 r. Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki DOLNOŚLĄSKI WOJEWÓDZKI URZĄD.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Stan wdrażania komponentu regionalnego PO KL wg stanu na dzień 31 lipca 2008 r. DOLNOŚLĄSKI WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY Wrocław, ul. Armii Krajowej 54.
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
falochronu wschodniego w Świnoujściu
Wdrażanie NSRO grudnia 2008 r.. Według danych wygenerowanych z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK od początku uruchomienia.
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Miasto publiczne – miasto prywatne
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Projekt p.n. Rewitalizacja centrum Lęborka współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
„inwestujemy w Twoją przyszłość”
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
zgłoszony do dofinansowania z Funduszu Spójności
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Wykorzystanie funduszy unijnych w sektorze środowiska Sławomir Mazurek Rzecznik Prasowy Ministerstwa Środowiska Warszawa, 12 września 2007 r.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Mikołów
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

URZĄD MORSKI W SZCZECINIE Zespół ds. Inwestycji Unijnych I Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu

Falochron Wschodni w Świnoujściu

Projekt a strategia rozwoju województwa zachodniopomorskiego Realizacja projektu pn.: „Przebudowa falochronu wschodniego wpisuje się w pełni w założenia strategii rozwoju portów Szczecina, Polic i Świnoujścia, dostosowując je do realiów rynkowych i wymagań bezpieczeństwa żeglugi. Inwestycja ta jest etapem w realizacji całego szeregu działań, zmierzających do zapewnienia sprawnego dostępu do portów w Świnoujściu, Policach i Szczecinie od strony morza i można tu z pewnością mówić o bezpośredniej komplementarności z wieloma projektami jak np. budową portu zewnętrznego w Świnoujściu, falochronu osłonowego oraz z II etapem modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin (Kanał Piastowski - Mieliński). Projekt ten należy rozpatrywać również, jako komplementarny z budową drogi ekspresowej S3, gdyż jest on naturalnym jej przedłużeniem. Wszystkie te działania mają na celu budowę nowoczesnego i atrakcyjnego dla użytkowników portu na zachodnim Bałtyku, co przyczyni się do rozwoju Polski zachodniej.

Zakres inwestycji Zakres inwestycji obejmuje przebudowę ubezpieczeń skarpy zachodniej istniejącego falochronu umożliwiającą utrzymanie budowli w dobrym (bezpiecznym) stanie technicznym i zabezpieczenie jej przed możliwością lokalnych awarii a nawet katastrofy budowlanej. W wyniku realizacji projektu zostanie przebudowane i trwale zabezpieczone przed erozją i osuwiskami 1 477,00 m zachodniej skarpy istniejącego falochronu. Najważniejsze działania: w części podwodnej - wykonanie wykopów uzupełniających i wykonanie podwodnego narzutu kamiennego, ułożenie pod wodą materacy gabionowych (dwóch warstw naprzemiennie) w celu uzyskania nachylenia stoku skarpy 1:2, w części nadwodnej: likwidacja zapadlisk powierzchni betonowych, spoinowanie, remont bruku na skarpie falochronu. Po przebudowie falochron będzie przystosowany do głębokości toru wodnego – 14,5 m p.p.m.

Pre-umowa W dniu 28.08.2008 r. została podpisana, przez CUPT oraz Dyrektora UMS, Pre-umowa, której przedmiotem jest określenie zasad postępowania Stron w celu przygotowania do realizacji Projektu.

Lista projektów indywidualnych POIiŚ W styczniu 2009 r. została zaktualizowana lista projektów indywidualnych, na której projekt pn. „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” znajduje się pod nr POIiŚ 7.2-9 (został zaktualizowany orientacyjny koszt całkowity projektu – 118 230 572,72 mln PLN, przy zachowaniu kwoty dofinansowania na poziomie 49,99 mln PLN oraz przewidywany okres realizacji projektu – 2008-2011).

Wniosek o dofinansowanie i Umowa o dofinansowanie 31.03.2009 r. do CUPT został złożony Wniosek o dofinansowanie 17.09.2009 r., po kontroli merytorycznej I i II stopnia oraz po kontroli formalnej, został złożony do CUPT uzupełniony Wniosek o dofinansowanie z kompletem wymaganych załączników w tym m.in. Studium wykonalności. Do dnia dzisiejszego (tj. 07.10.2009 r.) Wniosek znajduję się w CUPT, z powodu braku sprecyzowania przez Instytucję Pośredniczącą procentowego udziału wkładu środków UE. 30.10.2009 r. został zaakceptowany przez Instytucję Pośredniczącą Wniosek o dofinansowanie oraz została wyrażona zgoda na podpisanie Umowy o dofinansowanie. 21.12.2009 r. – podpisanie Umowy o dofinansowanie.

Postępowanie przetargowe 29.04.2009 r. zostały ogłoszone na stronie UMS, w prasie, w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich przetargi nieograniczone na Wykonawstwo robót oraz wyłonienie Inżyniera kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu”. 09.06.2009 r. nastąpiło otwarcie ofert na Wykonawstwo robót 10.06.2009 r. nastąpiło otwarcie ofert na pełnienie funkcji Inżyniera kontraktu 10.07.2009 r. nastąpiło rozstrzygnięcie obydwóch przetargów W obu postępowaniach przetargowych wykonawcy skorzystali z procedury odwoławczej, która aktualnie się toczy, w związku z tym na ostateczne rozstrzygnięcie tych przetargów trzeba poczekać do ogłoszenia wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. 22.10.2009 r. – uruchomienie postępowania przetargowego (zapytanie ofertowe) na pełnienie funkcji Tymczasowego Inżyniera kontraktu wraz z pełnieniem nadzoru inwestorskiego 04.11. 2009 r. – podpisanie kontraktu z Wykonawcą robót budowlanych, konsorcjum firm: „Energopol – Szczecin” Spółka Akcyjna – lider konsorcjum oraz Hydrobudowa – Gdańsk Spółka Akcyjna – partner konsorcjum. Kwota kontraktowa wynosi 44.469.965,11 zł. 05.11.2009 r. – podpisanie umowy na pełnienie funkcji tymczasowego Inżyniera Kontraktu wraz pełnieniem nadzoru inwestorskiego (na okres trzech miesięcy) z firmą Grontmij Polska Sp. z o.o. Kwota kontraktowa wynosi 43 912,68 zł. 06.01.2010 r. – uprawomocnienie się wyroku KIO podtrzymującego dokonany przez UMS wybór Inżyniera Kontraktu tj. konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest S.A., ul. Lucjana Szenwalda 20, 71-281 Szczecin – Lider konsorcjum COWI POLSKA Spółka z o.o., ul. Legnicka 56, 54-204 Wrocław. Kwota kontraktowa brutto - 2.304.581,28 zł. Planowane przejęcie obowiązków Inżyniera kontraktu od Inżyniera tymczasowego 01.02.2010 r.

Kluczowe terminy 28.08.2008 r. – podpisanie pre-umowy; 22.12.2008 r. – zakończenie aktualizacji dokumentacji projektowej (kosztorys inwestorski, studium wykonalności, raport środowiskowy); 07.01.2009 r. – zakończenie opracowywania dokumentacji przetargowej na inżyniera kontraktu i na wykonawstwo robót; 31.03.2009 r. - złożenie wniosku o dofinansowanie do CUPT; 29.04.2009 r. – ogłoszenie przetargów na wybór inżyniera kontraktu i na wykonawstwo robót; 9-10.06.2009 r. – otwarcie ofert w obu postępowaniach przetargowych; 04.11.2009 r. - podpisanie Kontraktu na wykonanie robót inżynieryjno – budowlanych z Konsorcjum firm: „Energopol – Szczecin” Spółka Akcyjna – lider konsorcjum oraz Hydrobudowa – Gdańsk Spółka Akcyjna – partner konsorcjum; 05.11.2009 r. – podpisanie umowy na pełnienie funkcji tymczasowego Inżyniera Kontraktu wraz pełnieniem nadzoru inwestorskiego (na okres trzech miesięcy) z firmą Grontmij Polska Sp. z o.o.; 17.11.2009 r. – przekazanie placu budowy; 03.12.2009 r. – rozpoczęcie robót budowlanych; 30.06.2012 r. – zakończenie robót; 30.11.2012 r. – zakończenie realizacji projektu.

Uzyskane decyzje Decyzja z dnia 14 listopada 2007 r. Wojewody Zachodniopomorskiego o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu na terenie działki nr 59 obręb 11 oraz nr 202 obręb 2 miasta Świnoujście, znak sprawy: SR-P-6-6650/558-5/07; Decyzja z dnia 16 marca 2009 r., znak sprawy: RDOŚ-32-WOOŚ-6650/105/09/mł o zmianie decyzji z dnia 14 listopada 2007 r., znak sprawy: SR-P-6-6650/558-5/07 o środowiskowych uwarunkowaniach zgody wydanej przez Wojewodę Zachodniopomorskiego poprzez określenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” w części lądowej; Decyzja o pozwoleniu wodnoprawnym na wykonanie urządzenia wodnego – przebudowę falochronu wschodniego w Świnoujściu wydana przez Wojewodę Zachodniopomorskiego w dniu 10.10.2006 r., znak: SR-Ś-2/6811/25-6/06 Pozwolenie Nr 4/06 na wykonanie przebudowy falochronu wschodniego w Świnoujściu wydane przez Ministra Transportu i Budownictwa w dniu 15.03.2006 r., znak: GM4o/076/560674/04/06; Decyzja Nr 4/2008 o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę dla inwestycji pn: „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” wydany przez Wojewodę Zachodniopomorskiego w dniu 08.01.2008 r., znak: I.I.UM-7111/346-4/07; Decyzja Nr 56/2009 w sprawie zmiany pozwolenia na budowę, z dnia 24 marca 2009r., znak sprawy: I.I.UM-7111/81-1/09, wydana przez Wojewodę Zachodniopomorskiego.

Obszary Natura 2000 Zespół, który realizuje projekt przebudowy falochronu wschodniego w Świnoujściu, posiada wystawioną przez Inspektorat Ochrony Wybrzeża i podpisaną przez Dyrektora Urzędu Morskiego „Deklarację instytucji odpowiedzialnej za monitoring obszarów NATURA 2000”, a także Decyzję z dnia 14 listopada 2007 r. Wojewody Zachodniopomorskiego o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu na terenie działki nr 59 obręb 11 oraz nr 202 obręb 2 miasta Świnoujście, znak sprawy: SR-P-6-6650/558-5/07; Decyzję z dnia 16 marca 2009 r., znak sprawy: RDOŚ-32-WOOŚ-6650/105/09/mł o zmianie decyzji z dnia 14 listopada 2007 r., znak sprawy: SR-P-6-6650/558-5/07 o środowiskowych uwarunkowaniach zgody wydanej przez Wojewodę Zachodniopomorskiego poprzez określenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” w części lądowej; Według w/w dokumentów przedmiotowe przedsięwzięcie nie zostało zaliczone do mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Uwzględnienie w projekcie budowlanym rozwiązań techniczno-technologicznych i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji, które są dostosowane do dodatkowych wymagań podanych w decyzjach środowiskowych oraz zastosowanie ich w projektowaniu, budowie i eksploatacji powinno zabezpieczyć środowisko przed ewentualnym wpływem, ze strony planowanego przedsięwzięcia oraz nie spowoduje negatywnego wpływu na obszary Natura 2000 oraz na ich spójność i integralność.