Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Nadzór nad pracą doradcy metodycznego
Nadzór nad pracą doradcy metodycznego Wyniki pracy zespołu.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POLSCE
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Pedagogika, studia II stopnia
Przykładowy model podziału środków
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.

„Do zadań doradcy metodycznego należy w szczególności wspomaganie nauczycieli oraz rad pedagogicznych w: 1) planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego; 2) doborze i adaptacji lub tworzeniu programów nauczania i materiałów dydaktycznych; 3) rozwijaniu umiejętności metodycznych; 4) podejmowaniu działań innowacyjnych.”

Zadania doradcy metodycznego opracowane przez zespół 1. Diagnozowanie potrzeb środowiska i planowanie własnej pracy rozpoznaje potrzeby środowiska nauczycielskiego w zakresie doradztwa i doskonalenia w obszarze swojego przedmiotu, planuje pracę w oparciu o wyniki diagnozy,

2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem prezentuje własne rozwiązania metodyczne, prowadzi konsultacje indywidualne i zbiorowe dla nauczycieli przedmiotu, prowadzi zajęcia otwarte, prowadzi przedmiotowe warsztaty metodyczne, w swojej pracowni metodycznej prezentuje możliwości wykorzystania środków dydaktycznych i metod pracy, gromadzi i przekazuje informację pedagogiczną, również za pomocą technologii informacyjnych. opiniuje działalność pedagogiczną nauczycieli.

3. Pomoc w doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela otacza szczególną opieką merytoryczną początkujących nauczycieli prowadzi konsultacje indywidualne i zbiorowe dla nauczycieli przedmiotu, organizuje, prowadzi i wspólnie z nauczycielami omawia zajęcia otwarte, organizuje współpracę oraz wymianę doświadczeń między nauczycielami, obserwuje zajęcia nauczycieli oraz udziela indywidualnej konsultacji, bierze udział w tworzeniu materiałów metodycznych w zakresie swojego przedmiotu.

4. Inspirowanie nauczycieli do podejmowania działań innowacyjnych wspiera nauczycieli w tworzeniu nowatorskich rozwiązań, wspiera nauczycieli w monitorowaniu wdrażania i badaniu efektów innowacji, upowszechnia nowatorskie rozwiązania, własne i nauczycieli.

5. Doskonalenie własnego warsztatu pracy ustawicznie podnosi własne kwalifikacje i kompetencje zawodowe, organizuje i prowadzi pracownię metodyczną, tworzy, gromadzi materiały metodyczne w zakresie swojego przedmiotu.

6. Współpraca z instytucjami oświatowymi (Kuratorium Oświaty, biblioteką pedagogiczną, OKE oraz innymi instytucjami wspierającymi go w realizacji zadań doradcy) pozyskuje informacje ważne dla nauczycieli przedmiotu i je upowszechnia, włącza się w przedsięwzięcia prowadzone przez te instytucje dla nauczycieli przedmiotu.

7. Współpraca z placówką doskonalenia, która sprawuje nadzór pedagogiczny nad jego pracą uczestniczy w pracach zespołu doradców metodycznych, bierze udział w realizacji organizowanych przez placówkę formach doskonalenia zawodowego nauczycieli, prowadzi dokumentację pracy, zgodnie z przyjętymi zasadami, wypełnia inne obowiązki zlecone przez dyrektora placówki zgodnie ze swoimi kompetencjami i potrzebami szkół oraz placówki.

8. Wspieranie nauczycieli w tworzeniu i doborze programów organizuje prezentacje nowości różnych wydawnictw edukacyjnych, opiniuje programy nauczycielskie, przygotowuje nauczycieli do analizy programów nauczania i materiałów dydaktycznych.