SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”
Świat się zmienia – śmiecenie odpada!
Świat się zmienia – śmiecenie odpada!
Gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rychwał
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
„REWOLUCJA ŚMIECIOWA”
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
Politechnika Krakowska
System zbiórki odpadów w Pszczynie
Nowe regulacje prawne w gospodarce odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
AKTUALIZACJA PLANU GOSPODARKI ODPADAMI DLA WOJ
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
Obowiązki gminy, rady gminy, wójta, burmistrza oraz prezydenta miasta w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku w zakresie gospodarowania
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI W WARSZAWIE
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
„Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi”
System zbiórki odpadów
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o.o. od 01 lipca 2013 roku w Chełmży :
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GMINY W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE POSTOMINO
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
REWOLUCJA ŚMIECIOWA Zadania i obowiązki wynikające ze zmian w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz z.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o
„O odpadach po nowemu” Zadania gmin oraz prawa i obowiązki mieszkańców w nowym systemie gospodarki odpadami w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o. od 01 lipca 2013 roku Lubicz: ul
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUMUNALNYMI W GMINIE.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
1.Cel i podstawa prawna sporządzenia analizy. Analiza została przygotowana w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy Bestwina.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Zmiany, które wymusiło nowe prawo I. I.Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. Z 2015 r. poz.87)
Gmina Walim P UNKT S ELEKTYWNEJ Z BIÓRKI O DPADÓW K OMUNALNYCH W JUGOWICACH.
„Nowe zasady gospodarowania odpadami” Miejski Zakład Dróg i Zieleni Wołomin ul. Sienkiewicza 1.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Wadowice Wdrożenie – aspekty praktyczne.
NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
Zapis prezentacji:

SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec, 07.03.2013

Podstawowe pojęcia Według ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) odpady komunalne – odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych, gospodarka odpadami – rozumie się przez to wytwarzanie odpadów i gospodarowanie odpadami, gospodarowanie odpadami – rozumie się przez to zbieranie, transport, przetwarzanie odpadów, łącznie z nadzorem nad tego rodzaju działaniami, jak również późniejsze postępowanie z miejscami unieszkodliwiania odpadów.

? DOTYCHCZASOWE ZASADY UMOWA NA ODBIÓR ODPADÓW WŁAŚCICIEL NIERUCHOMOŚCI UMOWA NA ODBIÓR ODPADÓW Kryterium wyboru firmy: cena za odbiór odpadów uzależniona od wielkości pojemnika ? FIRMA WYWOZOWA DZIKIE WYSYPISKO SKŁADOWISKO

GMINY PRZEJMUJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ODPADY KOMUNALNE NOWE ZASADY GMINY PRZEJMUJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ODPADY KOMUNALNE

NOWE ZASADY Założenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi: uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (wyeliminowanie przypadków unikania opłat przez mieszkańców), upowszechnienie prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych „u źródła”, zmniejszenie ilości odpadów komunalnych kierowanych na składowiska odpadów, wyeliminowanie nielegalnych, dzikich wysypisk odpadów (zmniejszenie zaśmiecenia lasów, terenów rekreacyjnych), skuteczny monitoring postępowania z odpadami komunalnymi, zwiększenie liczby nowoczesnych instalacji do odzysku, w tym recyklingu oraz unieszkodliwiania odpadów komunalnych w sposób inny niż składowanie.

WŁAŚCICIEL NIERUCHOMOŚCI NOWE ZASADY GMINA PRZETARG WYBÓR WYKONAWCY ODBIÓR ODPADÓW WŁAŚCICIEL NIERUCHOMOŚCI DEKLARACJA

NOWE ZASADY „DROGA ODPADÓW” ODPADY SELEKTYWNE ODPADY ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE - SORTOWANIE - KOMPOSTOWANIE - LINIE DEMONTAŻU - LINIE ROZDRABNIANIA I FRAKCJONOWANIA - UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH INSTALACJE ODZYSKU I UNIESZKODLIWIANIA METODAMI TERMICZNYMI, MECHANICZNO BIOLOGICZNYMI SKŁADOWISKO SPRZEDAŻ: ENERGIA CIEPLNA, ODPADY OPAKOWANIOWE, KOMPOST, INNE

Gminy są obowiązane Do dnia 31 grudnia 2020 osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości co najmniej 50 % poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości co najmniej 70 % Do dnia 31 grudnia 2020 osiągnąć do 16 lipca 2013 r. - nie więcej niż 50% całkowitej masy biodegradowalnych odpadów komunalnych przekazywanych do składowania* do 16 lipca 2020 r. – nie więcej niż 35% całkowitej masy biodegradowalnych odpadów komunalnych przekazywanych do składowania* * stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. Ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji

REGIONY GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI północny centralny zachodni wschodni południowo-zachodni południowo-wschodni MIELEC

WŁAŚCICIELE NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Kogo dotyczą zmiany?? WŁAŚCICIELE NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE WŁAŚCICIELE NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH SYSTEMEM OBJĘCI BĘDĄ

OPŁATA „ODPADOWA” PRZESŁANKI DO USTALENIA WYSOKOŚCI STAWKI ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI STAWKA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI LICZBA MIESZKAŃCÓW 60 743 os. ZABUDOWA JEDNORODZINNA 18 223 os. ZABUDOWA WIELORODZINNA 42 520 os. ILOŚĆ WYTWORZONYCH ODPADÓW 24 555,10 Mg KOSZT FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ok 13 mln zł NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE ok 9,4 mln zł NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁE ok 3,6 mln zł

OPŁATA „ODPADOWA”

OPŁATY za gospodarowanie odpadami komunalnymi JAK LICZYĆ OPŁATĘ?? OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI NA NIERUCHOMOŚCIACH ZAMIESZKAŁYCH STANOWI ILOCZYN: liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, lub ilości zużytej wody z danej nieruchomości, lub powierzchni lokalu mieszkalnego - ORAZ USTALONEJ STAWKI OPŁATY od gospodarstwa domowego OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI JEST NIŻSZA W PRZYPADKU SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW !!

Uchwały podejmowane przez Radę Miejską w Mielcu Uchwała w sprawie: przejęcia obowiązków odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miejskiej mielec Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, zgodnie z wymogami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miejskiej mielec Regulamin określa: Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenach nieruchomości oraz terenach służących do użytku publicznego. Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, wymagania dotyczące ich rozmieszczenia oraz utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miejskiej mielec Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta gospodarskie, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. Wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Uchwały podejmowane przez Radę Miejską w Mielcu Uchwała w sprawie: przejęcia obowiązków odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi.

METODA - nieruchomości zamieszkałe METODA : LICZBA MIESZKAŃCÓW ZAMIESZKUJĄCYCH DANĄ NIERUCHOMOŚĆ Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałych stanowi iloczyn: ORAZ LICZBY MIESZKAŃCÓW ZAMIESZKUJĄCYCH DANĄ NIERUCHOMOŚĆ STAWKI OPŁATY

STAWKA - nieruchomości zamieszkałe Stawka opłaty wynosi odpowiednio: za każdą z pierwszych trzech osób zamieszkałych na danej nieruchomości w wysokości 13,90 zł/osobę/miesiąc za każdą czwartą i kolejną osobę zamieszkałą na danej 11,52 zł/osobę/miesiąc

STAWKA - nieruchomości zamieszkałe Jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób SELEKTYWNY stawka opłaty wynosi odpowiednio: za każdą z pierwszych trzech osób zamieszkałych na danej nieruchomości w wysokości 12,90 zł/osobę/miesiąc za każdą czwartą i kolejną osobę zamieszkałą na danej 10,52 zł/osobę/miesiąc

STAWKA - nieruchomości zamieszkałe STAWKI WYLICZONE ZGODNIE Z SUGESTIĄ KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW PRZY 50 % OBNIŻENIU OPŁATY DLA RODZIN WIELOOSOBOWYCH: Stawka opłaty wynosi odpowiednio: za każdą z pierwszych czterech osób zamieszkałych na danej nieruchomości w wysokości 14,00 zł/osobę/miesiąc za każdą piątą i kolejną osobę zamieszkałą na danej nieruchomości w wysokości 7,50 zł/osobę/miesiąc

STAWKA - nieruchomości zamieszkałe STAWKI WYLICZONE ZGODNIE Z SUGESTIĄ KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW PRZY 50 % OBNIŻENIU OPŁATY DLA RODZIN WIELOOSOBOWYCH: Jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób SELEKTYWNY stawka opłaty wynosi odpowiednio: za każdą z pierwszych czterech osób zamieszkałych na danej nieruchomości w wysokości 13,00 zł/osobę/miesiąc za każdą piątą i kolejną osobę zamieszkałą na danej nieruchomości w wysokości 6,50 zł/osobę/miesiąc

METODA - nieruchomości niezamieszkałe Opłata za gospodarowania odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałych stanowi iloczyn: ORAZ LICZBY POJEMNIKÓW (w skali miesiąca) STAWKI OPŁATY

STAWKA - nieruchomości niezamieszkałe Stawka opłaty za pojemnik wynosi odpowiednio: Lp Pojemnik Stawka dla „segregujących” Stawka dla „niesegregujących” 1. 80 l 9,52 zł 11,95 zł 2. 120 l 11,00 zł 13,69 zł 3. 240 l 22,00 zł 27,38 zł 4. 1100 l 101,66 zł 126,43 zł 5. 6000 l 548,09 zł 682,14 zł

Uchwały podejmowane przez Radę Miejską w Mielcu Uchwała w sprawie: przejęcia obowiązków odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi.

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Deklarację należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr. 14. Terminy składania deklaracji: - do dnia 30.04.2013 r. – pierwsza deklaracja; - do 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych; - do 14 dni od dnia nastąpienia zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Możliwość złożenia deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Składowe deklaracji: Punkty od A do D.4 – informacje identyfikacyjne. Punkt E – wybór sposobu gromadzenia odpadów komunalnych (mający wpływ na wysokość stawki). Punkt E.1 – obliczenie stawki dla nieruchomości zamieszkałych. Punkt E.2 – obliczenie stawki dla nieruchomości niezamieszkałych. Punkt E.1 oraz E.2 – obliczenie stawki dla nieruchomości „mieszanych”. Punkt E.3 – wskazanie kwoty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (poz. 44).

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Punkt F – kopia dotychczas zawartej umowy na odbieranie odpadów komunalnych. Punkt G – oświadczenie i podpis składającego deklarację. Pouczenie. Punkt H – adnotacje urzędowe. Objaśnienia.

Uchwały podejmowane przez Radę Miejską w Mielcu Uchwała w sprawie: przejęcia obowiązków odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi.

TERMIN, CZĘSTOTLIWOŚĆ, TRYB UISZCZANIA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI Opłata wnoszona jest przez właścicieli nieruchomości za dany miesiąc kalendarzowy, w terminie do dnia 15 dnia każdego miesiąca. Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 lipca 2013 r.

Uchwały podejmowane przez Radę Miejską w Mielcu Uchwała w sprawie: przejęcia obowiązków odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec, wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi.

Sposób i zakres świadczenia usług W zamian za uiszczaną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane będą wszystkie zebrane odpady komunalne.

Sposób i zakres świadczenia usług 2. Zbiórka odpadów komunalnych prowadzona jest w podziale na: ODPADY BEZPOŚREDNIO ODBIERANE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ODPADY ODBIERANE W PNKCIE SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW KOMUNALNYCH ODPADY ODBIERANE Z POLETEK EKOLOGICZNYCH

Sposób i zakres świadczenia usług ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE PAPIER I TEKTURA TWORZYWA SZTUCZNE OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE SZKŁO BEZBARWNE I KOLOROWE ODPADY WIELKOGABARYTOWE ZUŻYTE OPONY ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY I ELEKTRONICZNY ODPADY BEZPOŚREDNIO ODBIERANE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI

Sposób i zakres świadczenia usług PAPIER I TEKTURA TWORZYWA SZTUCZNE OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE SZKŁO BEZBARWNE I KOLOROWE ODPADY WIELKOGABARYTOWE ZUŻYTE OPONY ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY I ELEKTRONICZNY ODPADY ULEGAJĄCE BIODEGRADACJI TEKSTYLIA METALE KOMUNALNE ODPADY NIEBEZPIECZNE ODPADY ODBIERANE W PSZOK

Sposób i zakres świadczenia usług PAPIER I TEKTURA TWORZYWA SZTUCZNE OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE SZKŁO BEZBARWNE I KOLOROWE ODPADY ODBIERANE Z POLETEK EKOLOGICZNYCH

Sposób i zakres świadczenia usług 3. W ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Miejska Mielec przejmuje obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne o pojemności określonej w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej w Mielcu. Pojemność pojemników na odpady komunalne będzie nie większa niż minimalna pojemność wynikająca z Regulaminu, przy jednoczesnym uwzględnieniu średnich wskaźników wytwarzania odpadów.

SPOSÓB I ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG 4. Częstotliwość wywozu odpadów komunalnych „u źródła”: Rodzaj odpadu Rodzaje nieruchomości Zabudowane budynkami mieszkalnymi: Niezamieszkałe jednorodzinnymi wielorodzinnymi Odpady niesegregowane nie rzadziej niż 1x/tydzień nie rzadziej niż 2x/tydzień Odpady segregowane 1x/miesiąc 1x/tydzień Odpady wielkogabarytowe nie rzadziej niż 2x/roku - Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Opony

SPOSÓB I ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG Odpady odbierane w PSZOK należy dostarczać w godzinach i na zasadach określonych w regulaminie wewnętrznym przedmiotowego punktu – adres punktu i godziny otwarcia zostaną podane do publicznej wiadomości. Poletka ekologiczne opróżniane będę według potrzeb, nie rzadziej niż raz w tygodniu. Odpady odbierane w PSZOK i z poletek ekologicznych dostarczane będą samodzielnie przez właścicieli nieruchomości.

SPOSÓB I ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG 5. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych. Selektywnie zbierane odpady komunalne tj.: baterie i akumulatory, świetlówki, farby, tusze, lakiery itp., zużyte, przeterminowane leki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tekstylia, mogą być przekazywane do innych niż PSZOK i poletka ekologiczne punktów (szczegółowe informacje dostępne będą na stronie www.mielec.pl).

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ