ANALIZA WSKAŹNIKOWA. ANALIZA WSKAŹNIKOWA Treść 1. Sprzedaż – przychody 2. Koszty 3. Wynik finansowy netto 2006 Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Strategia działania KZK GOP na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Pojęcie – komunikacja miejska Ustawa z dnia 6 września 2001 r
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
MODEL ZARZĄDZANIA DROGAMI NA POZIOMIE LOKALNYM
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,

Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Zakopane 25 października 2018
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

ANALIZA WSKAŹNIKOWA

Treść 1. Sprzedaż – przychody 2. Koszty 3. Wynik finansowy netto 2006 Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2006 2007 1 2 3 4 5 6 1. Sprzedaż – przychody 7 063,1 7 353,3 7 661,8 108 104 2. Koszty 7 288,7 7 297,4 7 385,5 100 101 3. Wynik finansowy netto -225,6 55,9 276,3 -

dostaw i usług (w dniach) Treść Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2006 2007 1 2 3 4 5 6 4. Stan - należności - zapasów - zobowiązań 185,9 118,3 503,4 150,0 118,0 550,0 157,4 127,0 938,0 84,7 107,4 186,3 105,0 107,6 170,5 5. Rotacja należności z tyt. dostaw i usług (w dniach) 15,8 13 82,3 100,0 6. Rotacja zobowiązań z tyt. dostaw i usług (w dniach) 11,0 14 21 190,9

Treść 7. Wysokość kapitału własnego 8. Udział własnego w finansowaniu Wykonanie [w tys. zł] Plan Dynamika 4:2 [w %] planu 4:3 2006 2007 1 2 3 4 5 6 7. Wysokość kapitału własnego 4 959,8 5 015,7 5 236,1 105,6 104,4 8. Udział własnego w finansowaniu majątku trwałego 109,4% 110% 111% - 9. Umorzenie środków trwałych 62,7% 63% 63,8%

CZĘŚĆ OPISOWA

Miejska Komunikacja Samochodowa 1. ROK POWOŁANIA Komunikacja Miejska rozpoczęła swoją działalność 4 stycznia 1961 r., natomiast jako spółka prawa handlowego została powołana 1 grudnia 1996 r. pod nazwą: Miejska Komunikacja Samochodowa Spółka z o.o. w Mielcu. W roku 2007 upłynął 11-letni okres funkcjonowania komunikacji jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Amortyzacja a inwestycje Rok Nakłady inwestycyjne ogółem Zakup taboru Modernizacja taboru Udział inwestycji dot. taboru i inwestycji ogółem w % Inwestycje pozostałe Udział % inwestycji pozostałych szt. wartość 2005 349 316,40 - 2 175 485,66 50,24 173 830,74 49,76 2006 759 421,33 1 323 395,25 277 953,64 79,18 158 072,44 20,81 2007 1 073 630,81 349 175,00 3 427 143,77 72,30 297 312,04 27,70

Struktura wiekowa taboru autobusowego Wyszczególnienie Liczba autobusów w przedziale wiekowym (szt.) Razem Do 3 lat 4-6 lat 7-10 lat 11-15 Powyżej 15 lat Autobusy niskopodłogowe Jelcz M121MB - 4 Neoplan K4016 1 Solaris Urbino 12 2 Jelcz M101I SALUS Autobusy wysokopodłogowe Autosan H9-35 6 10 16 Autosan A10.10M Autosan H6 3 Jelcz 110M 5 7 Jelcz 120M Jelcz M11 11 40

ANALIZA SWOT MOCNE STRONY OBSZAR STRATEGICZNY: INFRASTRUKTURA TECHNICZNA, SYSTEM KOMUNIKACJI OBSZAR STRATEGICZNY : POŁOŻENIE, ŚRODOWISKO NATURALNE Strategia Miasta Mielca Miejska Komunikacja Samochodowa Lotnisko, Linia kolejowa, Komunikacja miejska, Bocznica kolejowa. Pełne kompetencje w zakresie organizacji lokalnego transportu pasażerskiego, Wysoka zdolność przewozowa, Ugruntowana pozycja lokalnego przewoźnika Wykup ustalonych przez Gminę Mielec i Gminy sąsiadujące ulg w przejazdach komunikacji miejskiej, Stacja tankowania gazem ziemnym CNG na terenie zajezdni, Organizowanie komunikacji w sposób zapewniający bezpieczeństwo pasażerów oraz innych użytkowników dróg (czas pracy kierowców), Eksploatacja autobusów niskopodłogowych Nowoczesna stacja uzdatniania wody, Stacja tankowania gazem ziemnym CNG, Nowoczesne stanowisko odpadów komunalnych.

SŁABE STRONY SWOT Strategia Miasta Mielca OBSZAR STRATEGICZNY: INFRASTRUKTURA TECHNICZNA, SYSTEM KOMUNIKACJI OBSZAR STRATEGICZNY : POŁOŻENIE, ŚRODOWISKO NATURALNE Strategia Miasta Mielca Miejska Komunikacja Samochodowa Niezadowalający stan techniczny dróg, Brak rozwiniętej sieci dróg, parkingów osiedlowych, parkingów dla TIR-ów i pojazdów specjalnych, pętli końcowych dla autobusów komunikacji miejskiej, Mała przepustowość systemu dróg, Ruch tranzytowy przez miasto, Brak obwodnic, Brak rozdzielenia ruchu towarowego od ruchu osiedlowego, Oddalenie od głównych szlaków komunikacji kołowej, Przestarzałe parametry kolei oraz niski popyt na przewozy pasażerskie, Brak sprawnego jednolitego systemu zarządzania drogami, Brak opracowanej polityki transportowej miasta, Przestarzała infrastruktura komunikacji miejskiej, Brak dostatecznego wykorzystania istniejącego lotniska Zaawansowany wiek taboru (śr. wieku 13,75 lat), Niski udział (5%) nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów w stosunku do eksploatowanego taboru, Brak preferencji w układzie komunikacyjnym miasta dla komunikacji miejskiej, Wrażliwość komunikacji autobusowej na pogarszanie się warunków (kongestię) w ruchu drogowym. Prowadzenie przez rzekę Wisłokę wód III kl. Brak oczyszczalni ścieków, która oczyszczała by wszystkie zrzucane ścieki, Stosunkowa duża ilość kotłowni indywidualnych opalanych węglem, Brak pełnej świadomości pro ekologicznej

SZANSE SWOT Strategia Miasta Mielca Miejska Komunikacja Samochodowa OBSZAR STRATEGICZNY: INFRASTRUKTURA TECHNICZNA, SYSTEM KOMUNIKACJI OBSZAR STRATEGICZNY : POŁOŻENIE, ŚRODOWISKO NATURALNE Strategia Miasta Mielca Miejska Komunikacja Samochodowa Rozwój i modernizacja lotniska jako lotniska lokalnego zgodnie z programem rządowym w tym zakresie oraz nowelizacją Prawa lotniczego Utworzenie Centrum Obsługi Klienta dla pasażerów komunikacji miejskiej, PKP i PKS i innych środków transportu, Zlikwidowanie przejazdu transportu ciężkiego przez centrum miasta, Budowa układów drogowych, chodników wewnątrz osiedli, Wykorzystanie lotniska do transportu, Zwiększenie wykorzystania linii kolejowej, Wzrost wykorzystania bocznicy kolejowej, Wykorzystanie nieczynnej stacji towarowej Mielec Południowy, Połączenie układu komunikacji miejskiej miast i gmin sąsiadujących, Integracja komunikacji miejskiej z pozostałym transportem zbiorowym, Fundusze UE na rozwój infrastruktury transportowej. Rozwój miasta przekładający się na poszerzenie obszarów działania o tereny nie objęte dotąd komunikacją miejską, Polityka transportowa zmniejszająca atrakcyjność wykorzystywania samochodu osobowego (opłaty parkingowe, strefy ruchu uspokojonego), Nowoczesne rozwiązania taryfowo-biletowe zwiększające atrakcyjność korzystania z transportu publicznego w powiązaniu ich np. z polityką parkingową, Pozyskanie środków unijnych na rozwój i unowocześnienie firmy, Eksploatacja autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG. Budowa oczyszczalni ścieków, Prowadzenie stałego monitoringu ilości zanieczyszczeń w atmosferze, Uzyskanie funduszy Unii Europejskiej i EOG na poprawę stanu środowiska naturalnego, Segregacja odpadów, Wzrost kotłowni opalanym gazem, Wzrost ilości środków transportu zasilanych gazem ziemnym CNG

ZAGROŻENIA SWOT Strategia Miasta Mielca OBSZAR STRATEGICZNY: INFRASTRUKTURA TECHNICZNA, SYSTEM KOMUNIKACJI OBSZAR STRATEGICZNY : POŁOŻENIE, ŚRODOWISKO NATURALNE Strategia Miasta Mielca Miejska Komunikacja Samochodowa Utrzymanie rozdziału kompetencji w zarządzaniu drogami miejskimi, Brak możliwości tworzenia dróg dojazdowych do Mielca i do SSE bez udziału gmin sąsiednich, Brak alternatywnych niż przez centrum Mielca rozwiązań komunikacyjnych w kierunku autostrady A4,Skomplikowany system prawny przy nabywaniu gruntów, załamanie się programów budowy autostrad, Brak środków finansowych. Stary wyeksploatowany tabor autobusowy, Znaczny wzrost kosztów eksploatacji związany ze wzrostem cen, Wzrost cen biletów spowodowany wzrostem kosztów działalności, Starzejąca się załoga i brak na rynku pracy potencjalnych pracowników w zamian za odchodzących na emeryturę szczególnie w zawodzie kierowcy, Wysokie koszty utrzymania przystanków przy jednoczesnym zwolnieniu z opłat za korzystanie z przystanków innych przewoźników, Nasilenie nielegalnie działającej konkurencji na rynku usług komunikacyjnych zainteresowanych pasażerem tylko w godzinach szczytów przewozowych, Niesprzyjająca rozwojowi transportu publicznego polityka społeczno-gospodarcza państwa, Niekontrolowany rozwój komunikacji indywidualnej i utrata pasażerów na rzecz samochodu osobowego, Niż demograficzny w szkołach, Emigracja zarobkowa zagranicę Brak lub niedobór własnych środków finansowych, Słabe tempo wprowadzania segregacji odpadów komunalnych, Brak skutecznej egzekucji prawa w zakresie ochrony środowiska, Rozwój przemysłu, wzrost niezrównoważonego transportu.