e-Szkoła, szkołą z przyszłością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Rekrutacja.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Pracownia Komputerowa                                                                                               
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Założenia PROJEKTU
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
na rzecz cyfryzacji szkół
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

e-Szkoła, szkołą z przyszłością Projekt e-Szkoła Budowa Społeczeństwa informacyjnego   w województwie Opolskim - obszar edukacji. e-Szkoła, szkołą z przyszłością www.eszkoly.pl dr J. Polak – Microsoft L. Tomczak WODIiP

Społeczeństwo informacyjne w edukacji „Edukacja współtworzy społeczeństwo informacyjne oparte o wiedzę wówczas gdy środki i narzędzia ICT są wykorzystywane celowo i pełnią funkcję wspierającą proces uczenia, nauczania i zarządzania edukacją”

ALE UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE KORZYSTAJĄC ZE SWOJEGO OSOBISTEGO KOMPUTERA e-szkoła dzień dzisiejszy Dziecko uczy się raczkować Stawiać pierwsze kroki Dopiero później chodzić A w końcu .... biegać ALE UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE KORZYSTAJĄC ZE SWOJEGO OSOBISTEGO KOMPUTERA

Szkoła, gmina, powiat, województwo 4

e-Szkoła a Społeczeństwo informacyjne Uczeń, nauczyciel, rodzic – jednostka zdolna do podejmowania celowych działań Uczeń, nauczyciel, rodzic + komputer = Człowiek z komputerem Człowiek + komputer + umiejętność celowego wykorzystania ICT = atom/kwant e-szkoły(Społeczeństwa informacyjnego) N * człowiek = Zbiorowisko ludzi N*(człowiek + komputer) = Zbiorowisko ludzi z komputerami a może … zbiorowisko komputerów z ludźmi? N*(człowiek + komputer + umiejętność celowego wykorzystania ICT) = podstawy budowania społeczeństwa informacyjnego i projektu e-szkoła N*(człowiek + komputer + umiejętność celowego wykorzystania ICT)+ …+ sieć rozległa +zasoby edukacyjne+ interakcja = e-Szkoła(element Społeczeństwa informacyjnego)

Czego nam brak??? Nauczyciele – są Uczniowie - są Komputery - posiadamy Umiejętności stosowania ICT – posiadamy i nabywamy Edukacja szkolna i kształcenie ustawiczne Sieci ??? „Można powiedzieć, że są” Podstawowy brak w systemie to … umiejętne wykorzystanie stanu obecnego „posiadania” w celu … zwiększenia „posiadania” w przyszłości. Sama technologia tego nie zrobi Posiadania: umiejętności(obecnych i nabywanych), wiedzy(obecnej i nabywanej), połączenia wiedzy z umiejętnościami w korelacji z „obecnym posiadaniem” do osiągnięcia … zwiększonego celowego „posiadania”. Technologia może nam tylko pomóc tzn. my musimy umieć pomóc sobie i innym wykorzystując w sposób celowy i zintegrowany technologię

Idea projektu e-Szkoła Projekt realizowany pilotażowo w województwie opolskim, Cel projektu: wskazanie szkołom, nauczycielom i uczniom możliwości „uczenia/nauczania”, „uczenia się” i „uczenia się od siebie” z wykorzystaniem narzędzi ICT, Budowa portalu międzyszkolnego, przeniesienie rzeczywistych szkół w wirtualną przestrzeń międzyszkolną, wdrożenie systemu nauczania i uczenia się z wykorzystaniem wirtualnego systemu przez rzeczywistych nauczycieli i uczniów, Rozpoczęcie realizacji projektu: pilotaż 2005/2006r.

Komputer w szkole lub w domu e-Szkoła Pracownie komputerowe Szkoła w sieci Społeczność połączona w sieć

e-Szkoła – nabór do pilotażu -do pilotażu zgłosiło się ponad 80 szkół(zgłoszenia przysłały JST i same szkoły), -przeprowadzono ankietowanie szkół od strony możliwości technicznych i dostępności do pracowni, przygotowania nauczycieli, chęci udziału w pilotażu i wybranego programu nauczania z przedmiotów przyrodniczych, -do pilotażu wybrano 57 szkół i przedmioty przyrodnicze: matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, szkoły w pilotażu: podstawowe - 15, gimnazjalne -22, p/gimnazjalne – 3, zespoły szkół -17, e-szkoła w liczbach: 66 szkół(24 SP, 28 G,14PnG) uczniów - 23357, nauczycieli - 2271, rodziców - 23357, 50 tyś. kont e-mail

Projekt e-Szkoła – wsparcie systemów informatycznych. SMS/e-mail Rodzice Dziennik lekcyjny Plan dyżurów e - szkoła Zasoby edukacyjne JST Plan lekcji Księga zastępstw

Serce informatyczne projektu Rozwiązanie Learning Gateway, Oprogramowanie Microsoft Office, SharePoint Portal Server 2003 i Microsoft Class Server, Exchange Learning Gateway jest kompletnym rozwiązaniem portalowym zaprojektowanym tak, by uczeń znajdował się, w centrum doświadczania uczenia się. Learning Gateway to bogate doświadczenie portalowe, które zapewnia bezpieczne, zindywidualizowane miejsce spotkania (integracji) online rodziców, nauczycieli i uczniów.

Architektura - Learning Gateway

E-Szkoła - Podstawowa Architektura Serwerowa (sprzętowa)

Portal e-Szkoły

Portal e-Szkoły - uczeń

Portal e-Szkoły - nauczyciel

Portal e-Szkoły – nauczyciel - zasoby

Zadania dla ucznia

Portal e-Szkoły - rodzic

Portal e-Szkoły - rodzic

e-Szkoła – firmy wspierające Rzeczywiste PPP -Microsoft -Intel -HP -Cisco -WSiP -ProgMan -YDP

Patronaty Wiceminister Edukacji Narodowej – Sławomir Kłosowski Marszałek Województwa Opolskiego Opolski Kurator Oświaty – Leszek Adam Zając

Notebook dla nauczyciela Projekt e-Szkoła Notebook dla nauczyciela Komponent realizowany w Zespole Szkół w Otmuchowie każdy nauczyciel otrzymuje notbooka wyposażonego w oprogramowanie: system operacyjny, pakiet biurowy, program antywirusowy, skonfigurowany pod portal e-Szkoły i zasoby dydaktyczne w szkole jest budowana nowoczesna sieć informatyczna szkoła otrzymuje oprogramowanie do zarządzania szkołą szkoła bierze na siebie ciężar uczestniczenia w projekcie, a więc sprawdzenia „co stanie się ze szkołą” gdy otrzyma warunki wykorzystania ICT w jej codziennym życiu przebieg projektu będzie na bieżąco monitorowany za pomocą zestandaryzowanych narzędzi nauczyciele biorą na siebie odpowiedzialność za wykorzystanie otrzymanych „warunków ICT” w swojej pracy w tym uczestniczenie w „ciągłym” szkoleniu

Badanie jakości nauczania szkoły Wspomagająca funkcja Projektu e-Szkoła celem osiągnięcia najwyższej jakości w podstawowych zadaniach realizowanych przez szkołę.

Jak do e-szkoły

Projekt e-szkoła … i edukacja dla zwiększenia „posiadania” @ Ma służyć wszystkim, również tym, którzy nie potrafią/chcą wykorzystywać neurony z jakich zbudowany jest ich osobisty komputer -mózg.

e-szkoła/posiadanie Życzenia @ NGC 7293: Mgławica Ślimak

Lesław Tomczak Dyrektor WODIiP Dziękuję za uwagę. Lesław Tomczak Dyrektor WODIiP dr Jan Polak Microsoft Po staremu „W niebie nie ma komputerów postęp nie popędza - wszystko po staremu ta sama kapliczka serca”