Przegląd projektu Egzamin gimnazjalny z języka obcego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Izabela Gatz ,KPCEN, Bydgoszcz Beata Tomaszewska,TODMiDN,Toruń
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Zapis prezentacji:

Przegląd projektu Egzamin gimnazjalny z języka obcego

Spis treści Podstawa programowa Opis ogólny egzaminu Standardy wymagań egzaminacyjnych - Umiejętności Umiejętności a) Odbiór tekstu słuchanego Odbiór tekstu słuchanego b) Odbiór tekstu czytanego Odbiór tekstu czytanego c) Reagowanie językowe Reagowanie językowe d) Zakres struktur leksykalno- gramatycznych Zakres struktur leksykalno- gramatycznych e) Tematyka stanowiących podstawę leksykalną Tematyka stanowiących podstawę leksykalną

Podstawa programowa z j. obcych – Obszary objęte podstawą programową - Zadania szkoły 1. Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, m.in. przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą indywidualnych umiejętności językowych. 2. Stopniowe przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. 3. Zapewnienie uczniom możliwości stosowania języka jako narzędzia przy wykonywaniu zespołowych projektów, zwłaszcza interdyscyplinarnych. 4. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

Rozumienie ze słuchu 1) rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka, 2) rozumienie sensu prostych wypowiedzi w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu), 3) rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu.

Sprawność czytania 1) rozumienie dłuższych i bardziej złożonych tekstów, 2) rozumienie prostego tekstu narracyjnego, 3) rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe, 4) rozumienie ogólnego sensu obszerniejszego tekstu przy pobieżnym czytaniu, 5) wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumianego tekstu.

Sprawność pisania 1) formułowanie, w miarę zróżnicowanej pod względem morfosyntaktycznym i leksykalnym, wypowiedzi pisemnej, 2) sformułowanie i zapisanie własnego oraz otrzymanego komunikatu, 3) napisanie krótkiego listu, 4) sporządzenie prostej i spójnej notatki z czyjejś wypowiedzi, 5) prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.

Inne sprawności 1) klasyfikowanie faktów i informacji, selekcjonowanie informacji, 2) korzystanie ze słownika jedno- i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji.

Opis egzaminu Standardy i wymagania egzaminacyjne

Standardy wymagań egzaminacyjnych/ Punktacja Odbiór tekstu słuchanego 10 punktów - 20 % Odbiór tekstu czytanego 20 punktów 40% Reagowanie językowe 20 punktów 40 %

Opis egzaminu – Zadania zamknięte Zestaw egzaminacyjny składa się z różnego rodzaju zadań zamkniętych i otwartych. ZADANIA ZAMKNIĘTE Wśród zadań zamkniętych mogą wystąpić np.: zadania wyboru wielokrotnego, w których uczeń (słuchacz) wybiera poprawną odpowiedź spośród kilku podanych propozycji zadania typu prawda – fałsz, w których uczeń (słuchacz) stwierdza zgodność (lub niezgodność) zdań zawartych w zadaniu z treścią wysłuchanego lub przeczytanego tekstu * zadania na dobieranie, w których uczeń (słuchacz) łączy ze sobą (przyporządkowuje do siebie odpowiednie elementy (np. słowa, wyrażenia, fragmenty tekstu, ilustracje).

Opis egzaminu – Zadania otwarte ZADANIA OTWARTE Wśród zadań otwartych mogą wystąpić np.: zadania z luką, w których uczeń (słuchacz) wstawia odpowiednie słowo, wyrażenie, liczbę jako uzupełnienie zwrotu, zdania, fragmentu tekstu zadania krótkiej odpowiedzi, w których uczeń (słuchacz) formułuje odpowiedź w formie jednego lub kilku wyrazów albo od 1 do 3 zdań. Zadania sprawdzają wiadomości i umiejętności zapisane w trzech obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych: odbiór tekstu słuchanego, odbiór tekstu czytanego i reagowanie językowe

Odbiór tekstu słuchanego Uczeń: 1) Określa główną myśl tekstu Wskazanie głównej myśli tekstu jest możliwe po uważnym wysłuchaniu go w całości. Należy się skoncentrować na zrozumieniu, o czym jest tekst, uświadomieniu sobie ogólnego sensu całego nagrania. Temat tekstu może dotyczyć problemu, wydarzenia, postaci, przedmiotu – wokół niego skupia się treść wypowiedzi. * ( propozycje – słuchanie ze zrozumieniem) 2) Określa kontekst sytuacyjny Podczas słuchania tekstu należy zwrócić uwagę na sytuację, w jakiej się ktoś znajduje lub coś się dzieje, rozpoznać okoliczności przedstawionego zdarzenia (np. określić jego czas lub miejsce), zidentyfikować osoby w nim uczestniczące.

Odbiór tekstu słuchanego 3) Stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje Należy porównać treści podane w zadaniu z wysłuchanym tekstem i stwierdzić, czy te treści są zawarte w tekście, czy są z nim zgodne, czy niezgodne. Należy także odnaleźć określone informacje, wybrać z tekstu te treści, które spełniają warunki podane w zadaniu.

Odbiór tekstu czytanego 1)Określa główną myśl tekstu Wskazanie głównej myśli zamieszczonego w teście tekstu jest możliwe po uważnym zapoznaniu się z nim w całości. By trafnie określić, o czym jest tekst, można i trzeba do niego powracać wielokrotnie. Nie trzeba wiedzieć, jakie znaczenie ma każdy wyraz – należy się skoncentrować się na zrozumieniu ogólnego sensu, a nie wybranych szczegółów. Temat tekstu może dotyczyć problemu, wydarzenia, postaci, przedmiotu – wokół niego skupia się treść wypowiedzi. * ( propozycje bieżące – czytanie ze zrozumieniem) 2) Określa główną myśl poszczególnych części tekstu Podczas czytania należy zwrócić uwagę na to, czego dotyczą poszczególne części tekstu. Główna myśl fragmentów tekstu – podobnie jak w wypadku całości tekstu – może dotyczyć problemu, wydarzenia, postaci lub przedmiotu.

Odbiór tekstu czytanego 3) Stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje Należy porównać treści podane w zadaniu z przeczytanym tekstem i stwierdzić, czy te treści są zawarte w tekście, czy są z nim zgodne, czy niezgodne. Należy także odnaleźć określone informacje, wybrać z tekstu te treści, które spełniają warunki podane w zadaniu. 4) Określa intencje nadawcy tekstu Aby odczytać intencje nadawcy tekstu, należy zwrócić uwagę na cel, jaki chciał on osiągnąć, rozpoznać zamiar lub motyw, który skłonił go do sformułowania danej wypowiedzi.

Odbiór tekstu czytanego 5) Określa kontekst sytuacyjny Czytając tekst, należy zwrócić uwagę na to, co towarzyszy przedstawionej sytuacji lub zdarzeniu, oraz na okoliczności, w których ktoś się znajduje lub coś się dzieje, np. określić czas lub miejsce opisanego zdarzenia, zidentyfikować osoby w nim uczestniczące. 6) Rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu Analizując tekst, ważne jest, aby dostrzec powiązania między jego częściami, np. kolejne motywy czy wątki, następstwo przedstawianych zdarzeń, związki między przedstawionymi działaniami i ich rezultatami. Należy także umieć uporządkować lub połączyć wskazane fragmenty tekstu lub uzupełnić podany tekst odpowiednimi elementami tak, by stanowił spójną logicznie i gramatycznie całość

Reagowanie językowe Uczeń: 1) Właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy ( propozycje bieżące – reagowanie językowe) 2) Rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji 3) Przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym

Zakres struktur leksykalno - gramatycznych 1.Identyfikacja i lokalizacja osoby lub przedmiotu 2.Pytanie i prośba o informację 3.Opis a)postaci b)stanu emocjonalnego c)miejsca i przedmiotu d)czynności zwyczajowych i odbywających się w momencie mówienia e)planów i zamierzeń 5.Określenie czasu, odległości, miary, wagi, ceny 6.Porównanie cech osób, przedmiotów, miejsc, sytuacji, czynności 7.Informacja o czynnościach i sytuacjach w przeszłości 8.Przekazanie informacji podanej przez osobę trzecią 9.Wyrażenie przyczyny, skutku, warunku, celu; powiązanie informacji

Zakres struktur leksykalno - gramatycznych II. OPINIA 1.Wyrażenie własnej opinii, np. na temat osoby, przedmiotu, sytuacji 2. Prośba o opinię, np. na temat osoby, przedmiotu, sytuacji 3.Wyrażenie zgody lub sprzeciwu 4.Potwierdzenie i zaprzeczenie zasłyszanej opinii 5.Przedstawienie odmiennego punktu widzenia 6.Przekazanie opinii osób trzecich

Zakres struktur leksykalno - gramatycznych III. ZNAJOMOŚĆ PRZEDMIOTU I STOPIEŃ PEWNOŚCI 1.Zapytanie o znajomość osoby, przedmiotu, faktu, tematu 2.Potwierdzenie znajomości lub nieznajomości osoby, przedmiotu, faktu, tematu 3.Wyrażenie a) pewności lub niepewności; prośba o potwierdzenie b) prawdopodobieństwa, przypuszczenia IV. UCZUCIA, ŻYCZENIA, PREFERENCJE 1.Zapytanie a)o uczucia, upodobania, chęci, pragnienia b)o stan fizyczny i emocjonalny rozmówcy i osób trzecich 2. Wyrażenie a)uczuć, upodobań, chęci, pragnień b)stanu fizycznego i emocjonalnego 3. Prośba o wybaczenie i reakcja na taką prośbę 4. Wyrażenie a) zainteresowania, zdziwienia, radości, żalu, rozczarowania, zmartwienia itp. b) braku zainteresowania, obojętności, znudzenia 5. Dodanie otuchy, pocieszenie, uspokojenie

Zakres struktur leksykalno - gramatycznych V. OBOWIĄZEK, PRZYZWOLENIE, SUGESTIA, PROŚBA, ROZKAZ 1. Zapytanie o możliwość lub konieczność zrobienia czegoś; prośba o przyzwolenie 2. Zezwolenie i negacja przyzwolenia 3. Udzielenie zezwolenia pod określonym warunkiem 4. Propozycja, sugestia 5. Akceptacja i odrzucenie 6. Prośba o zrobienie czegoś; polecenie, rada, zakaz; instrukcja, oficjalny komunikat 7. Prośba o przekazanie wiadomości lub polecenia 8. Zaoferowanie pomocy i prośba o pomoc; przyjęcie jej i odrzucenie VI. ZACHOWANIA SPOŁECZNE; INTERAKCJA 1.Sposoby zwracania się do rozmówcy 2.Powitanie i pożegnanie; życzenia przy pożegnaniu 3.Przedstawianie się, reakcja na przedstawianie się, przedstawianie kogoś komuś, formy zwracania się do kogoś 4. Podziękowanie i reakcja na podziękowanie 5. Złożenie gratulacji i życzeń 6. Zasygnalizowanie braku zrozumienia, prośba o powtórzenie, mówienie wolniej, głośniej itp. 7. Przeliterowanie i prośba o przeliterowanie (nazwiska, nazwy własnej itp.)

Tematyka tekstów stanowiących podstawę zadań egzaminacyjnych 1. Człowiek – np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania 2. Dom – np. jego położenie, pomieszczenia i ich wyposażenie 3. Życie rodzinne i towarzyskie – np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, znajomi, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości 4. Szkoła – np. przedmioty nauczania, życie szkoły 5. Praca – np. popularne zawody i czynności z nimi związane, miejsce pracy 6. Żywienie – np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne 7. Zakupy i usługi – np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie, kupowanie, reklama, korzystanie z usług, reklamacja 8. Podróżowanie i turystyka – np. wycieczki, zwiedzanie, środki transportu, informacja turystyczna, orientacja w terenie 9. Kultura – np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestniczenie w kulturze 10. Środki masowego przekazu 11. Sport – np. dyscypliny sportu, obiekty i sprzęt sportowy, imprezy sportowe 12. Zdrowie – np. higieniczny tryb życia, samopoczucie, dolegliwości, choroby i ich leczenie 13. Nauka i technika – np. wynalazki, podstawowe urządzenia techniczne i korzystanie z nich 14. Świat przyrody – np. pogoda, rośliny, zwierzęta, krajobraz, ochrona środowiska naturalnego 15. Elementy wiedzy o świecie i krajach danego obszaru językowego

Część trzecia- Uczniowie

Harmonogram DALSZE INFORMACJE... Fazy- przedstawienie Faza 1 StyLutMarKwiMajCzeLipWrzPaźLisGruSie