Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Psychologia Zarządzania
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Promocja jako element marketingu mix
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawy zachowań konsumentów i ich racjonalność
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
KULTURA ORGANIZACYJNA
Teoria wyboru konsumenta
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Psychologia w zarządzaniu
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Michał Kociankowski synergion
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Philip G. Zimbardo Psychologia i życie
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Rynek usług medycznych
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Psychologia w zarządzaniu
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów
DEPRESJA WYMIARY DEPRESJI.
Model cyklu realnego.
Zarządzanie marką i wizerunkiem (cz.3.)
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
INFORMACJA MARKETINGOWA
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Modele zachowań wyborczych
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Tytuł projektu How much BIO do we Reed? BioFood- from its produktion and marketing up to consumption Ile BIO potrzebujemy? Biożywność- od jej produkcji.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Afektywne podejście do lojalności
Firmy globalne.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Wykład 1 Przedmiot psychologii
Marketing w Firmie.
Zapis prezentacji:

Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama. GWP Gdańsk 2002 Antonides G. Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa 2003

Warunkowanie klasyczne Scena z życia kochającej się rodziny /bodziec bezwarunkowy/ Zastępcza przyjemność /reakcja bezwarunkowa/ Czekolada firmy X Bodziec warunkowy Przyjemność Reakcja warunkowa

Proces decyzyjny – podejście klasyczne

Schemat sytuacji wyboru konsumenta potrzeby zasoby skłonności dobra dostępne możliwości preferencje WYBÓR

Orientacja przeżyć i doświadczeń Orientacja behawioralna Orientacja decyzyjna Orientacja przeżyć i doświadczeń Orientacja behawioralna Otoczenie konsumenta Informacja, cechy produktu, ceny, korzyści ekonomiczne Symbole, obrazy, tematyka afektywna Otoczenie fizyczne, uwarunkowania kulturowo społeczne, czynniki sytuacyjne Czynniki interweniujące Przekonania, pamięć, reakcje poznawcze, zaangażowanie, przetwarzanie informacji Afekt, reakcje emocjonalne, odczucia, wyobrażenia, fantazje brak Motywy zachowań konsumenckich Zakupy produktów z pobudek utylitarnych Zakupy impulsywne, konsumpcja symboliczna, poszukiwanie różnorodności Zakupy pod wpływem otoczenia, efekty : snoba, owczego pędu, Veblena, konsumpcja fundamentalna

Model Nicosii Predyspozycje konsumenta Postawy Cechy firmy Doświadczenie Poszukiwanie produktów Motywacja Konsumpcja Zachowania nabywcze Decyzja

Model Howarda - Shetha Zmienne marketingowe cena jakość Percepcja dostępność Percepcja poszukiwanie informacji uwaga zniekształcenia spostrzegania Składowe uczenia motywy postawy intencje satysfakcja ZAKUP Zmienne społeczne rodzina grupy społ. klasy społ.

Model Engela-Blacwella- Kollata Bodziec Przetwarzanie informacji Umysł konsumenta Rozpoznanie potrzeby Otoczenie społeczne ekonomiczne Ocena alternatyw Zachowania pozakupowe Decyzja

Przekonania, normy i wartości Model Andreasena Przekonania, normy i wartości Postawy wobec innych produktów Ograniczenia Źródła informacji i postawy wobec nich Filtrowanie informacji Przekonania Odczucia Predyspozycje Poszukiwanie i wybór Inni konsumenci podejmujący decyzje wyboru

Model przeniesienia afektu /affect transfer model/ Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki

Model mediacji dwukanałowej / dual mediation model/ Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki

Model mediacji wzajemnej /reciprocal mediation model/ Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki

Model oddziaływań niezależnych / independent influences model/ Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki