Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski"— Zapis prezentacji:

1 Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski kociankowski@gmail.com

2 Marketing i reklama są jedynie odbiciem swoich czasów. Pilot preparation Reklama potrzebuje czegoś więcej niż tylko słowa. Bezgraniczne przechwalanie się straciło swój sens. Trzeba w szczególny sposób zapisać się w umyśle konsumenta. Historia reklamy jest długa.. Programowanie myślenia konsumentów już nie wystarcza, trzeba wyjść poza racjonalność wpływać bezpośrednio na ich uczucia. Emocje nie mogły tak po prostu zawisnąć. Wymagały podmiotu. Tym podmiotem stała się osobowość marki. Konsumenci nie wierzą już reklamie, to czemu wierzą? SOBIE. I swoim emocjom. Teraz ważne, aby ich poruszać, dać im przeżycie, doświadczenie.

3 W roku 2001 słowo doświadczenie nabrało innego sensu Atak na WTC zmienił sposób oceny wielu zjawisk. mniejsze poczucie bezpieczeństwa spadek zaufania społecznego zgoda na ograniczenie wolności jednostki zgoda na inwigilację nie zmienił jednak potrzeby doświadczania czegoś na prawdę Doświadczenia, przeżycia, życie bardziej Bezpieczeństwo, oparcie, przewidywalność Sprzeczne dążenia zmieniły konsumentów i stworzyły przestrzeń dla nowych kategorii.

4 Trudny rynek generuje trudnego konsumenta RynekKonsument Energia i pieniądze płyną w zupełnie nowych kierunkach Tak zwany konsument post-modernistyczy, konsument świadomy, prosument... Realizują jednocześnie różne role, czasem wymagające sprzecznych postaw. Akceptują swoją niekompetencję i subiektywizm, cenią doświadczenie wyżej od wiedzy. W bardzo podobnych kategoriach zachowują się całkiem różnie - audiofil może nie mieć telewizora (!) Są otwarci, poszukujący i skupieni na sobie. Przestali być spójni - segmentowanie nadal ma wiele uroku, ale coraz trudniej połączyć segmentacje produktowe i lifestylowe. Firmy po prostu używają kilku, ale nie są pewne żadnej. Grupy docelowe skupiają się wokół jednej potrzeby czy zachowania, ale pod względem wielu cech mogą być bardzo różne - łatwiej stworzyć dla nich tylko produkt lub tylko markę, trudno jedno i drugie. Granice rywalizacji stają się nieostre - kawę pije się dla ochłody, piwo aby się rozgrzać, a wodę dla podkreślenia postawy życiowej. O zaspokojenie głodu rywalizują baton i serek, a zupa instant jest chwilą przerwy. Kategorie rywalizują silniej niż marki - ważne, czy jeździsz rowerem czy samochodem, a nie jakim samochodem. Gigantyczny postęp technologii cyfrowej zmienia wszystkie obszary życia i daje ogromną przestrzeń autoprezentacji.

5 Adaptacja jest szybka Kategorie budujące poczucie jakości życia Kategorie budujące poczucie racjonalności życia Dziś marka musi naprawdę wpisać się w świat konsumenta, wnosząc tam to, co jest dla niego rzeczywiście ważne


Pobierz ppt "Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski"

Podobne prezentacje


Reklamy Google