Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Europejski Dzień Języków Obcych
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
PROGRAM COMENIUS.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
compulsory full-time education
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Realizacja programu rozwojowego
BE MY GUEST: GO ON A UNIQUE EUROPEAN STUDENT TOUR Partnerski projekt wielostronny szkół w ramach programu Comenius.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Pierwsza edycja Europejskiego Dnia Języków została zorganizowana wspólnie przez Radę Europy oraz Unię Europejską w 2001 roku. Wzięły w niej udział miliony.
Projekt Comenius Regio
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wolontariat Europejski Doświadczenia Związku Młodzieży Wiejskiej w Częstochowie.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
2009 / 2010.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Partnerstwo strategiczne szkół w ramach programu Erasmus+
SPECJALNOŚĆ KOMPARATYSTYCZNA
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Jak uczymy się niemieckiego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Ja dla Europy – Europa dla mnie –zagraniczne staże zawodowe uczniów Kopernika” Staż w Stafford w Wielkiej Brytanii realizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy

II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego (Dąbrowa Górnicza, Polska)

Istituto Magistrale Statale Pietro Siciliani (Lecce, Włochy)

lepsze poznanie kultur narodowych obu krajów celem zbadania ich wpływu na stosunki rodzinne; lepsze poznanie kultur narodowych obu krajów celem zbadania ich wpływu na stosunki rodzinne; wzajemne poznawanie się źródłem przełamywania barier i stereotypów; wzajemne poznawanie się źródłem przełamywania barier i stereotypów; doskonalenie umiejętności językowych poprzez kontakt z rówieśnikami z kraju partnerskiego; doskonalenie umiejętności językowych poprzez kontakt z rówieśnikami z kraju partnerskiego; rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania w pracy w grupie; rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania w pracy w grupie; wspieranie kreatywności w trakcie tworzenia projektu; wspieranie kreatywności w trakcie tworzenia projektu; kształtowanie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji międzykulturowej ze szczególnym uwzględnieniem języka ciała i różnic mentalności; kształtowanie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji międzykulturowej ze szczególnym uwzględnieniem języka ciała i różnic mentalności; utworzenie jako efekt końcowy prezentacji multimedialnej oraz kroniki rodzinnej. utworzenie jako efekt końcowy prezentacji multimedialnej oraz kroniki rodzinnej.

uczniowie poznają się nawzajem przez co budują tolerancję i czerpią pozytywne wzorce zachowań; uczniowie poznają się nawzajem przez co budują tolerancję i czerpią pozytywne wzorce zachowań; uczniowie będą umieli negocjować i dzielić się zadaniami w grupie podczas tworzenia prezentacji i kroniki; uczniowie będą umieli negocjować i dzielić się zadaniami w grupie podczas tworzenia prezentacji i kroniki; poprzez ciągły kontakt z językiem angielskim przełamią barierę mówienia; poprzez ciągły kontakt z językiem angielskim przełamią barierę mówienia; udział w projekcie umożliwi uczniom doskonalenie warsztatu językowego i kompetencji językowej; udział w projekcie umożliwi uczniom doskonalenie warsztatu językowego i kompetencji językowej; podczas pobytu u rodzin poznają kulturę, zwyczaje i codzienne życie obywateli kraju partnerskiego; podczas pobytu u rodzin poznają kulturę, zwyczaje i codzienne życie obywateli kraju partnerskiego; lepsze poznanie nowoczesnych technik multimedialnych; lepsze poznanie nowoczesnych technik multimedialnych;

wymiana doświadczeń w trakcie tworzenia projektu dotyczących metod pracy z młodzieżą; wymiana doświadczeń w trakcie tworzenia projektu dotyczących metod pracy z młodzieżą; nawiązanie długotrwałych kontaktów ze szkołą z innego państwa i współpraca przy innych przedsięwzięciach; nawiązanie długotrwałych kontaktów ze szkołą z innego państwa i współpraca przy innych przedsięwzięciach; wykorzystanie efektów końcowych projektu na lekcjach języków obcych, historii, religii jak na przykład temat: Model i stosunki rodzinne w Europie; wykorzystanie efektów końcowych projektu na lekcjach języków obcych, historii, religii jak na przykład temat: Model i stosunki rodzinne w Europie; zainteresowanie projektem lokalnych mediów jak np. radio, telewizja prasa jako forma promocji szkoły w mieście i poza nim; zainteresowanie projektem lokalnych mediów jak np. radio, telewizja prasa jako forma promocji szkoły w mieście i poza nim; zorganizowanie wystawy dokumentującej projekt; zorganizowanie wystawy dokumentującej projekt; udział w dorocznych targach Socrates Comenius organizowanych przez lokalne władze oświatowe. udział w dorocznych targach Socrates Comenius organizowanych przez lokalne władze oświatowe.