Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy
II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego (Dąbrowa Górnicza, Polska)
Istituto Magistrale Statale Pietro Siciliani (Lecce, Włochy)
lepsze poznanie kultur narodowych obu krajów celem zbadania ich wpływu na stosunki rodzinne; lepsze poznanie kultur narodowych obu krajów celem zbadania ich wpływu na stosunki rodzinne; wzajemne poznawanie się źródłem przełamywania barier i stereotypów; wzajemne poznawanie się źródłem przełamywania barier i stereotypów; doskonalenie umiejętności językowych poprzez kontakt z rówieśnikami z kraju partnerskiego; doskonalenie umiejętności językowych poprzez kontakt z rówieśnikami z kraju partnerskiego; rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania w pracy w grupie; rozwijanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania w pracy w grupie; wspieranie kreatywności w trakcie tworzenia projektu; wspieranie kreatywności w trakcie tworzenia projektu; kształtowanie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji międzykulturowej ze szczególnym uwzględnieniem języka ciała i różnic mentalności; kształtowanie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji międzykulturowej ze szczególnym uwzględnieniem języka ciała i różnic mentalności; utworzenie jako efekt końcowy prezentacji multimedialnej oraz kroniki rodzinnej. utworzenie jako efekt końcowy prezentacji multimedialnej oraz kroniki rodzinnej.
uczniowie poznają się nawzajem przez co budują tolerancję i czerpią pozytywne wzorce zachowań; uczniowie poznają się nawzajem przez co budują tolerancję i czerpią pozytywne wzorce zachowań; uczniowie będą umieli negocjować i dzielić się zadaniami w grupie podczas tworzenia prezentacji i kroniki; uczniowie będą umieli negocjować i dzielić się zadaniami w grupie podczas tworzenia prezentacji i kroniki; poprzez ciągły kontakt z językiem angielskim przełamią barierę mówienia; poprzez ciągły kontakt z językiem angielskim przełamią barierę mówienia; udział w projekcie umożliwi uczniom doskonalenie warsztatu językowego i kompetencji językowej; udział w projekcie umożliwi uczniom doskonalenie warsztatu językowego i kompetencji językowej; podczas pobytu u rodzin poznają kulturę, zwyczaje i codzienne życie obywateli kraju partnerskiego; podczas pobytu u rodzin poznają kulturę, zwyczaje i codzienne życie obywateli kraju partnerskiego; lepsze poznanie nowoczesnych technik multimedialnych; lepsze poznanie nowoczesnych technik multimedialnych;
wymiana doświadczeń w trakcie tworzenia projektu dotyczących metod pracy z młodzieżą; wymiana doświadczeń w trakcie tworzenia projektu dotyczących metod pracy z młodzieżą; nawiązanie długotrwałych kontaktów ze szkołą z innego państwa i współpraca przy innych przedsięwzięciach; nawiązanie długotrwałych kontaktów ze szkołą z innego państwa i współpraca przy innych przedsięwzięciach; wykorzystanie efektów końcowych projektu na lekcjach języków obcych, historii, religii jak na przykład temat: Model i stosunki rodzinne w Europie; wykorzystanie efektów końcowych projektu na lekcjach języków obcych, historii, religii jak na przykład temat: Model i stosunki rodzinne w Europie; zainteresowanie projektem lokalnych mediów jak np. radio, telewizja prasa jako forma promocji szkoły w mieście i poza nim; zainteresowanie projektem lokalnych mediów jak np. radio, telewizja prasa jako forma promocji szkoły w mieście i poza nim; zorganizowanie wystawy dokumentującej projekt; zorganizowanie wystawy dokumentującej projekt; udział w dorocznych targach Socrates Comenius organizowanych przez lokalne władze oświatowe. udział w dorocznych targach Socrates Comenius organizowanych przez lokalne władze oświatowe.