PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Analiza ryzyka projektu
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
zarządzanie produkcją
badania rynku turystycznego
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Czym jest zarządzanie operacyjne
Kontrola jakości.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Kształtowanie motywacji pracowników
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Normy praktyki zawodowej
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Marketing w transporcie
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
Zarządzanie projektami
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
Adam Walicki - 30 września 2010
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie jakością projektu
Procesy grupowe A.Kawalec.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Systemy zapewnienia jakości
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
1 23 z 50 budynków szkół 18 z 23 budynków szkół Rys. 1. Lokalizacja budynków szkół na terenie miasta Częstochowy WYBÓR - PRZEDMIOT - MIEJSCE ASPEKTY ANALITYCZNEGO.
Podstawy analizy ryzyka
Techniki,procedury,metody oceniania
Analiza kluczowych czynników sukcesu
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Metoda badań eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych
Segmenty operacyjne MSSF 8.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Cel pracy Celem pracy jest rozpoznanie i scharakteryzowanie … oraz opracowanie rozwiązań …
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Raport postępu lub stanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ LOGISTYKA ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ, TQM KOMUNIKACYJNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PLANOWANIE DOŚWIADCZEŃ DOE INŻYNIERIA JAKOŚCI; PODEJŚCIE TAGUCHI’EGO SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ ISO

POJĘCIE JAKOŚCI JAKOŚĆ OZNACZA SPEŁNIENIE WYMAGAŃ KLIENTA PLATON: KATEGORIA FILOZOFICZNA: OZNACZA – WŁAŚCIWOŚĆ, RODZAJ, GATUNEK, WARTOŚĆ DANEGO PRZEDMIOTU LUB ZJAWISKA. W ZNACZENIU ŚCIŚLEJSZYM – CECHĘ LUB ZESPÓŁ CECH ODRÓŻNIAJĄCYCH DANY PRZEDMIOT OD INNYCH, BĄDŹ TEŻ CAŁOKSZTAŁT CECH DANEGO PRZEDMIOTU ISTOTNYCH ZE WZGLĘDU NA JEGO STRUKTURĘ WEWNĘTRZNĄ ORAZ ZE WZGLĘDU NA JEGO STOSUNKI, ODDZIAŁYWANIE I ZWIĄZKI Z OTOCZENIEM. SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO: JAKOŚĆ JEST OKREŚLANA JAKO WŁAŚCIWOŚĆ, RODZAJ, GATUNEK, WARTOŚĆ, ZESPÓŁ CECH STANOWIĄCYCH O TYM, ŻE DANY PRZEDMIOT JEST TYM PRZEDMIOTEM A NIE INNYM NORMA ISO 9000 DEFINIUJE JAKOŚĆ JAKO STOPIEŃ, W JAKIM ZESPÓŁ NIEROZŁĄCZNYCH CECH SPEŁNIA WYMAGANIA JAKOŚĆ OZNACZA SPEŁNIENIE WYMAGAŃ KLIENTA

ISTOTA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRACA ZESPOŁOWA  SPECJALIZACJA  KONTROLA JAKOŚCI KONTROLA POOPERACYJNA LUB POPRODUKCYJNA JEST ZAWODNA, KOSZTOWNA, MARNOTRAWNA I NIEEKONOMICZNA ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIA WAD I BŁĘDÓW KOMPLEKSOWE STEROWANIE JAKOŚCIĄ TQM - SKUTECZNY SPOSÓB INTEGROWANIA RÓŻNYCH INICJATYW W DZIEDZINIE JAKOŚCI, UMOŻLIWIAJĄCYCH REALIZACJE PROCESU PRODUKCYJNEGO I DOSTARCZANIE USŁUG MOŻLIWIE NAJTANIEJ PRZY PEŁNYM ZADOWOLENIU KLIENTÓW (A.F. FEIGENBAUM 1961) TQM TO SYSTEM DZIAŁAŃ UKIERUNKOWANYCH NA OSIĄGNIĘCIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW, ZAANGAŻOWANIE ZATRUDNIONYCH, WZROST DOCHODÓW I OBNIŻKĘ KOSZTÓW

ISTOTA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PODSTAWOWE ZASADY KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ: UZGADNIANIE WYMAGAŃ ZARÓWNO KLIENTÓW WEWNĘTRZNYCH JAK I ZEWNĘTRZNYCH, SPEŁNIANIE WYMAGAŃ KLIENTÓW ZA PIERWSZYM I KAŻDYM NASTĘPNYM RAZEM, DOSKONALENIE JAKOŚCI W CELU ZMNIEJSZENIA MARNOTRAWSTWA I KOSZTÓW CAŁKOWITYCH, KONCENTROWANIE DZIAŁAŃ NA ZAPOBIEGANIU POWSTAWANIA PROBLEMÓW ZAMIAST NA POCZYNANIACH TYPU „GASZENIE POŻARU”, TYLKO PLANOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA MOŻE PRZYNIEŚĆ REZULTATY ZWIĄZANE Z DOSKONALENIEM JAKOŚCI, KAŻDA PRACA MUSI PODWYŻSZAĆ WARTOŚĆ, ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW NA WSZYSTKICH SZCZEBLACH ZARZĄDZANIA I NA KAŻDYM STANOWISKU, POŁOŻENIE NACISKU NA POMIAR, POMAGAJĄCY OCENIĆ SPEŁNIENIE WYMAGAŃ I REALIZACJE CELÓW, STWORZENIE KULTURY CIĄGŁEGO DOSKONALENIA, POŁOŻENIE NACISKU NA PROMOWANIU KREATYWNOŚCI. CZYNNIK LUDZKI ! TQM = WSPÓŁDZIAŁANIE WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW ORGANIZACJI W PRZEDSIĘWZIĘCIACH PRODUKCYJNYCH, MAJĄCYCH NA CELU WYPRODUKOWANIE DÓBR I USŁUG, KTÓRE ODPOWIADAŁYBY WYMAGANIOM KLIENTÓW, A NAWET PRZEKRACZAŁY ICH POTRZEBY I OCZEKIWANIA.

ISTOTA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ MIĘKKIE ELEMENTY TQM: KULTURA ORGANIZACJI, ZAUFANIE, PRACA ZESPOŁOWA I ZADOWOLENIE Z TEJ PRACY, ZAANGAŻOWANIE WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW, SKUPIENIE UWAGI NA KLIENTACH

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ CO MA ZOSTAĆ OSIĄGNIĘTE, JAKIE CELE POWINNY ZOSTAĆ POSTAWIONE? CO W ODNIESIENIU DO POSTAWIONYCH CELÓW REALIZOWANE JEST W CHWILI OBECNEJ, JAKI JEST AKTUALNY STAN PROCESU? CO MOŻNA ZROBIĆ LEPIEJ, GDZIE SĄ OBSZARY, KTÓRE MOŻNA DOSKONALIĆ? JAKIE SĄ BARIERY I PRZYCZYNY NIEZADOWALAJĄCEGO STANU? JAKIE ZMIANY POWINNY NASTĄPIĆ DLA WIĘKSZEJ EFEKTYWNOŚCI I SKUTECZNOŚCI PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ? JAKA JEST EFEKTYWNOŚĆ PODJĘTYCH DZIAŁAŃ? JEŻELI ZOSTAŁY ZREALIZOWANE CELE, W JAKI SPOSÓB UTRWALIĆ PODJĘTE DZIAŁANIE I UCZYNIĆ Z NIEGO POWSZECHNĄ PRAKTYKĘ?

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ BURZA MÓZGÓW STOSOWANA W CELU ZNALEZIENIA W KRÓTKIM OKRESIE WIELU POMYSŁÓW PRZEZ GRUPĘ PRACOWNIKÓW. SKŁADA SIĘ Z DWÓCH SESJI: TWÓRCZEJ, NA KTÓREJ ZGŁASZANE SĄ POMYSŁY (UCZESTNICY ZGŁASZAJĄ MOŻLIWIE NAJWIĘKSZĄ LICZBĘ POMYSŁÓW, NIE PODDAJĄC ICH JEDNOCZEŚNIE KRYTYCE), ORAZ OCENIAJĄCEJ, NA KTÓREJ DOKONYWANA JEST ICH WERYFIKACJA. ZASADY: ŻADNEGO KRYTYCYZMU, ŻEBY NIE BYŁA DOKONYWANA OCENA POMYSŁÓW PRZED ICH WYJAWIENIEM, NIEDOKONYWANIE OCENY I NIEWYRAŻANIE ŻADNYCH POCHWAŁ, CO MOŻE WSKAZYWAĆ NA TO, ŻE KOLEJNY POMYSŁ NIE JEST JUŻ TAKI DOBRY; KREATYWNOŚĆ I OCENA NIE MOGĄ IŚĆ ZE SOBĄ W PARZE, IM WIĘCEJ, TYM LEPIEJ, NIEKONWENCJONALNOŚĆ MYŚLENIA, NIEUKRYWANIE ŻADNYCH POMYSŁÓW, WYKORZYSTYWANIE POMYSŁÓW INNYCH UCZESTNIKÓW DO KREOWANIA WŁASNYCH, ZACHĘCANIE UCZESTNIKÓW DO SZYBKIEGO WYRAŻANIA POMYSŁÓW, DOKUMENTOWANIE POMYSŁÓW W SPOSÓB UMOŻLIWIAJĄCY WGLĄD WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW. BRAINWRITING

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SCHEMATY OPISOWE WYKRESY SPORZĄDZANE W RÓŻNEJ FORMIE ZNACZNIE SKUTECZNIEJ PRZYCIĄGAJĄ UWAGĘ NIŻ ZBIÓR DANYCH ZAWARTYCH W TABELI CZY POJEDYNCZYM SZEREGU STATYSTYCZNYM. ŚWIETNIE NADAJĄ SIĘ DO PODSUMOWAŃ, PREZENTACJI I PRZEDSTAWIANIA EFEKTÓW PRACY WYKRESY POWIERZCHNIOWE WYKRESY KOLUMNOWE STARANNE WYKONANIE! WYKRESY POWINNY MIEĆ: TYTUŁ INFORMUJĄCY O TYM, CO PRZEDSTAWIAJĄ, LEGENDĘ (OBJAŚNIENIE) WYJAŚNIAJĄCE ZNACZENIE POSZCZEGÓLNYCH ZNAKÓW, DESENI, SYMBOLI KOLORÓW ITP., PRZYJĘTĄ PODZIAŁKĘ.

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SCHEMATY OPISOWE WYKRESY KOLUMNOWE PORÓWNAWCZE WYKRESY KOŁOWE

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SCHEMATY OPISOWE WYKRESY TENDENCJI WYKRESY OBRAZKOWE

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY GRAFICZNA PREZENTACJA ANALIZY WZAJEMNYCH POWIĄZAŃ PRZYCZYN WYWOŁUJĄCYCH OKREŚLONY PROBLEM DO PODSTAWOWYCH CECH DIAGRAMU MOŻNA ZALICZYĆ: UPORZĄDKOWANY PRZEKAZ INFORMACJI, TRAFNOŚĆ ANALIZY, HIERARCHIA DANYCH, STARANNOŚĆ, NACISK NA LOKALIZACJĘ I ELIMINACJĄ PRZYCZYN PROBLEMU

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY PRZYCZYNY (5M) MANPOWER (SIŁA ROBOCZA, CZŁOWIEK) – KWALIFIKACJE, PRZYZWYCZAJENIA, ZADOWOLENIE Z PRACY, STAŻ, SAMOPOCZUCIE ITP., METHOD (METODA) – PROCEDURY, INSTRUKCJE, ZAKRES OBOWIĄZKÓW, SPECYFIKACJE, NORMY, PRAWO, REGUŁY, KNOW-HOW, TECHNOLOGIA ITP., MACHINERY (MASZYNA) – LICENCJA, TRWAŁOŚĆ, NOWOCZESNOŚĆ, WYDAJNOŚĆ, PRECYZJA, BEZPIECZEŃSTWO, WARUNKI PRACY ITP., MATERIAL (MATERIAŁ) – SUROWCE WEJŚCIOWE, PÓŁFABRYKATY, ELEMENTY, SUBSTYTUTY ITP., MANAGEMENT (ZARZĄDZANIE, OTOCZENIE) – STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ORGANIZACJA PRACY, ZMIANOWOŚĆ, WARUNKI PRACY ITP.

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY STWIERDZONO, ŻE PROCES PRODUKCYJNY JEST SPOWALNIANY PRZEZ DŁUGI CZAS WYPEŁNIANIA NIEZBĘDNYCH FORMULARZY

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY ZAUWAŻA SIĘ DUŻY KOSZT NAPRAW UKŁADU JEZDNEGO SAMOCHODU

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY ZAUWAŻA SIĘ DUŻY KOSZT NAPRAW UKŁADU JEZDNEGO SAMOCHODU

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY ISHIKAWY W BUDOWIE DIAGRAMU ISHIKAWY MOŻNA WSKAZAĆ NASTĘPUJĄCE ETAPY DZIAŁAŃ: IDENTYFIKACJA PROBLEMU, INICJACJA PRAC NAD DIAGRAMEM, OKREŚLENIE GŁÓWNYCH GRUP PRZYCZYN, USZCZEGÓŁOWIENIE DIAGRAMU, ANALIZA DIAGRAMU.

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ METODA ABCD (SUZUKI) JEST STOSOWANA, GDY NIE WIADOMO, KTÓRE Z PRZYCZYN MAJA WIĘKSZY, A KTÓRE MNIEJSZY, A NAWET MINIMALNY WPŁYW NA ROZPATRYWANĄ KWESTIĘ ETAPY: UPORZĄDKOWANIE PRZYCZYN, SPORZĄDZENIE ORAZ WYPEŁNIENIE TABELI INDYWIDUALNYCH WYBORÓW RANGI, SPORZĄDZENIE ORAZ WYPEŁNIENIE TABELI ZBIORCZEJ USZEREGOWANIE PRZYCZYN WEDŁUG WAŻNOŚCI (RANGI). A yyyyy X B yyyyy X C yyyyy X im większy wpływ danej przyczyny, tym mniejszą wartość w skali ocen jej się przypisuje

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ METODA ABCD (SUZUKI) 1 skreślone zostają odpowiedzi skrajne (po jednej) dla A (zespół 10-cio osobowy) (1 x 2) + (4 x 3) + (3 x 4) = 26

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PARETO JEST NARZĘDZIEM UMOŻLIWIAJĄCYM HIERARCHIZACJĘ CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA BADANE ZJAWISKO NALEŻY SKUPIĆ SIĘ NA PRZEPROWADZENIU DZIAŁAŃ KORYGUJĄCYCH W STOSUNKU DO NAJISTOTNIEJSZYCH 20% PRZYCZYN NIEZGODNOŚCI. A ZATEM ANALIZĘ PARETO STOSUJE SIĘ, GDY CHCE SIĘ WYELIMINOWAĆ ZJAWISKA O NAJWIĘKSZEJ CZĘSTOTLIWOŚCI WYSTĘPOWANIA, PRZYCZYNY TWORZENIA NAJWIĘKSZYCH KOSZTÓW. TRYB POSTĘPOWANIA: OKREŚLA SIĘ LISTĘ PRZYCZYN, WYBIERA SIĘ KATEGORIE WPŁYWAJĄCE NA ANALIZOWANE ZJAWISKO, OKREŚLA SIĘ PRZEDZIAŁ CZASOWY ANALIZY GROMADZI SIĘ DANE, TWORZY SIĘ TABELE, SKALUJE OSIE, TWORZY SIĘ WYKRES SŁUPKOWY W PORZĄDKU MALEJĄCYM OBLICZA SIĘ I NANOSI NA WYKRES WARTOŚCI SKUMULOWANE, DOKONUJE SIĘ ANALIZY WYKRESU

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PARETO W PEWNEJ FIRMIE PRODUKUJĄCEJ MASZYNY BUDOWLANE STWIERDZONO ZNACZNY WZROST KOSZTÓW SERWISU GWARANCYJNEGO. AWARIE OKREŚLA SIĘ LISTĘ PRZYCZYN WYBIERA SIĘ KATEGORIE WPŁYWAJĄCE NA ANALIZOWANE ZJAWISKO, PRZEDZIAŁ CZASOWY KWARTAŁ DANE, TABELE

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PARETO W PEWNEJ FIRMIE PRODUKUJĄCEJ MASZYNY BUDOWLANE STWIERDZONO ZNACZNY WZROST KOSZTÓW SERWISU GWARANCYJNEGO. AWARIE OKREŚLA SIĘ LISTĘ PRZYCZYN WYBIERA SIĘ KATEGORIE WPŁYWAJĄCE NA ANALIZOWANE ZJAWISKO, PRZEDZIAŁ CZASOWY KWARTAŁ DANE, TABELE

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DIAGRAM PARETO TWORZY SIĘ WYKRES SŁUPKOWY W PORZĄDKU MALEJĄCYM OBLICZA SIĘ I NANOSI NA WYKRES WARTOŚCI SKUMULOWANE, DOKONUJE SIĘ ANALIZY WYKRESU