Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Edukacja przedszkolna
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami

Realizacja projektu Koordynator szkolny- pan Arkadiusz Uczestnicy tutoringu-12 uczniów klas I- VI. ( Amelia, Nikola, Kacper, Kamil, Monika, Klaudia, Kacper, Daniel, Natalia, Kacper, Marcin, Bartek.) Tutorzy szkolni- p. Grażyna, p. Ania, p. Renata

Cel ogólny projektu Cele szczegółowe zajęć: Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych Cele szczegółowe zajęć: · Motywowanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy · Rozwijanie umiejętności interpretowania informacji i analizowania danych · Przyswajanie przez uczniów języka matematycznego · Kształcenie umiejętności komunikowania i argumentowania oraz wykorzystywania wskazówek · Przygotowanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy oraz szukania informacji

Znaczenie wsparcia -rozwijanie cech podstawowych – poczucia własnej wartości (wiary w siebie, świadomości siebie), ciekawości oraz niezależności emocjonalnej -stymulowanie szeroko pojętego rozwoju w obszarach takich, jak komunikowanie się, wyobraźnię i kreatywność, zdolności rozumowania, rozwiązywanie problemów, samodzielność, umiejętność zabawy i pracy, umiejętność poszukiwania -przyswajanie konkretnej wiedzy i umiejętności, które służą szeroko pojętemu rozwojowi i budowaniu świadomości siebie

Założenia Prowadzenie spotkań z uczniami pamiętając, że uczymy się z zapałem, jeśli mamy możliwość wyboru celu i sposobów nauki. Pogłębienie umiejętności diagnozowania zdolności uczniów i organizowania im środowiska wychowawczego. Poinformowanie rodziców dzieci o istocie wielokierunkowego rozwoju zdolności człowieka, wyposażenie ich w wiedzę na temat rozwoju potrzeb i zainteresowań dziecka.

Zakładane rezultaty Indywidualne programy rozwojowe uczniów     Wdrożenie elementów programów rozwojowych w trakcie trwania projektu, co może przyczynić się do: ·         Wzrostu efektywności kształcenia w zakresie kompetencji kluczowych ·         Poprawy wyników nauczania ·         Wzrostu aspiracji edukacyjnych uczniów, uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych ·         Zmniejszenia niepowodzeń szkolnych ·         Wzrostu udziału uczniów w zajęciach kół zainteresowań Wzrost poczucia własnej wartości

Diagnozowanie Na podstawie obserwacji projektować sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę działać w obszarze mocnych stron. A po nabraniu zaufania i ugruntowaniu poczucia wartości- otworzyło się , bez lęku, na obszary , w których jest słabe. Ponieważ tylko ta kolejność gwarantuje u dziecka pojawienie się otwartości na nowe, trudniejsze dla niego sytuacje.

Diagnozowanie Proces diagnozowania sięga do oceny dotychczasowego procesu wychowawczego z uwzględnieniem zakłóceń przebiegu wpływów wychowawczych. ( tj. historia życia, styl wychowania)

Analiza wytworów dzieci 1. Wytwory materialne -pozycja dziecka w rodzinie, w grupie -emocjach dziecka -wiedzy o samym sobie, świecie -rozwoju intelektualnym -sprawności manualnej -ogólnym nastroju -pomysłowości, oryginalności, otwartości. 2. Wytwory niematerialne

Prace dzieci

Efekty pracy Lepsze poznanie dziecka, jego umiejętności i możliwości, mocnych i słabych stron. Nabycie nowych doświadczeń. Zdobycie zaufania dziecka. Stwarzanie innego, lepszego wizerunku dziecka Satysfakcja z pracy.

Ruch to drzwi do nauki Zdolności ruchowe dzieci należy wykorzystywać do doskonalenia umiejętności kluczowych.