Gospodarowanie wodami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowego Forum Wodnego
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Joanna Jamka-Szymańska Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Zmiany przepisów prawa dotyczące dokumentów planistycznych.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
PRG Państwowy Rejestr Granic
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Dolnośląski Zarząd Melioracji
Zmiany instytucjonalne w gospodarce wodnej w Polsce
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Zmiany w prawie w zakresie gospodarki wodnej
Gospodarka wodna wsi i rolnictwa
Ramowa Dyrektywa Wodna – skutki dla gospodarstw rybackich
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
ZAŁOŻENIA DO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO POZNAŃSKIEGO OBSZARU METROPOLITALNEGO PRACE NAD PLANEM ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
Wprowadzenie do tematyki spotkania konsultacyjnego
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Reforma gospodarki wodnej
Wybrane zagadnienia z zakresu gospodarki nieruchomościami leśnymi
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
” Zarys działań prowadzonych przez RZGW Gliwice w zakresie gospodarki wodnej (rok 2008) Artur R. Wójcik RZGW Gliwice II Posiedzenie Rad Gospodarki Wodnej.
Zadania ochrony przeciwpowodziowej w Regionach Wodnych Małej Wisły, Czadeczki i Górnej Odry Opracowanie: Tomasz Cywiński.
„Analiza ekonomiczna jako element planowania gospodarowania wodami”
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Plany Zarządzania Ryzykiem Powodziowym – cele i działania
Departament Zasobów Wodnych w Ministerstwie Środowiska
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
Inwestycje w aktualizacji planów gospodarowania wodami
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
ZJAWISKA EKSTREMALNE WEZBRANIA POWODZIOWE I SUSZE HYDROLOGICZNE ODRA
Ustawy dotyczące Nieruchomości i ich zakres zastosowania.
Ustrój samorządu terytorialnego
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu został utworzony w 1993 r. Jest samorządową osobą prawną prowadzącą samodzielną gospodarkę.
I OPOLSKIE FORUM MIKRORETENCJI Opole - 1 październik 2015r. Potrzeba prowadzenia mikroretencji do programów strategicznych Opolszczyzny oraz do priorytetów.
1 Gminne oraz Miejsko-Gminne Spółki Wodne kluczowi partnerzy Opolskiego Programu Mikroretencji.
Ustawy dotyczące Nieruchomości i ich zakres zastosowania.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
OSN, melioracje wodne, opłaty za usługi wodne, spółki wodne
Nieruchomości i ich zakres zastosowania
Dr inż. Wiesław Czarnecki Dyrektor Departamentu Rolnictwa i Geodezji
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
PROJEKT OCHRONY PRZECIWPOWODZIOWEJ W DORZECZU ODRY I WISŁY
Zapis prezentacji:

Gospodarowanie wodami w dorzeczu środkowej Odry na terenie województwa opolskiego mgr inż. Barbara Mońka „Wiosenna Konferencja Rybacka” w Łosiowie, 30 marca 2012 r.

Ustawa reguluje gospodarowanie wodami Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne wprowadziła szereg zmian, których celem jest wdrożenie postanowień Ramowej Dyrektywy Wodnej Ustawa reguluje gospodarowanie wodami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, a w szczególności kształtowanie i ochronę zasobów wodnych, korzystanie z wód oraz zarządzanie zasobami wodnymi

Gospodarowanie wodami: jest prowadzone z zachowaniem zasady racjonalnego i całościowego traktowania zasobów wód powierzchniowych i podziemnych, z uwzględnieniem ich ilości i jakości, uwzględnia zasadę wspólnych interesów i jest realizowane przez współpracę administracji publicznej, użytkowników wód i przedstawicieli lokalnych społeczności tak, aby uzyskać maksymalne korzyści społeczne,

Gospodarowanie wodami: jest prowadzone w taki sposób, aby działając w zgodzie z interesem publicznym, nie dopuszczać do wystąpienia możliwego do uniknięcia pogorszenia ekologicznych funkcji wód oraz pogorszenia stanu ekosystemów lądowych i terenów podmokłych bezpośrednio zależnych od wód jest oparte na zasadzie zwrotu kosztów usług wodnych, uwzględniających koszty środowiskowe i zasobowe

Ustawa reguluje sprawy własności wód oraz gruntów pokrytych wodami, a także zasady gospodarowania tymi składnikami w odniesieniu do majątku Skarbu Państwa. Zarządzanie zasobami wodnymi jest realizowane z uwzględnieniem podziału państwa na obszary dorzeczy oraz regiony wodne i służy zaspakajaniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska związanego z tymi zasobami

4) ochrony przed powodzią oraz suszą; Zaspakajanie potrzeb w szczególności w zakresie: 1) zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody dla ludności; 2) ochrony zasobów wodnych przed zanieczyszczeniem oraz niewłaściwą eksploatacją; 3) utrzymywania lub poprawy stanu ekosystemów wodnych i od wody zależnych; 4) ochrony przed powodzią oraz suszą; 5) zapewnienia wody na potrzeby rolnictwa oraz przemysłu; 6) zaspokojenia potrzeb związanych z turystyką, sportem oraz rekreacją; 7) tworzenia warunków dla energetycznego, transportowego oraz rybackiego wykorzystania wód.

Organy jednostek samorządu terytorialnego. Organami właściwymi w sprawach gospodarowania wodami są: Minister właściwy do spraw gospodarki wodnej (obecnie Minister Środowiska), Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej (KZGW), jako centralny organ administracji rządowej, nadzorowany przez ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej, Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, jak organ administracji rządowej niezespolonej, podlegający Prezesowi KZGW, Wojewoda, Organy jednostek samorządu terytorialnego.

Dyrektywa 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2000 r. RDW Na poziomie krajowym - na obszarach dorzeczy za wdrażanie RDW odpowiedzialny jest Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej (powołany z dniem 1-go lipca 2006 r.) Na poziomie regionów wodnych za działania wdrażające RDW odpowiadają Dyrektorzy Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej

Zarządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 1 lutego 1991 r. w sprawie utworzenia regionalnych zarządów gospodarki wodnej (M.P. z 1991 r. Nr 6, poz. 38) Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej we Wrocławiu powołana jako jednostka budżetowa Uchwałą Rady Ministrów Nr 328 z dnia 22 grudnia 1972 r.

REGIONALNY ZARZĄD GOSPODARKI WODNEJ Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 listopada 1999 r. w sprawie organizacji i zakresu działania regionalnych zarządów gospodarki wodnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1180) uchylony 1.01.2003 r. RZGW + ODGW REGIONALNY ZARZĄD GOSPODARKI WODNEJ

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu jest państwową jednostką budżetową podległą Prezesowi Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej, utworzoną do realizacji zadań z zakresu gospodarowania wodami Obszarem działania RZGW we Wrocławiu jest dorzecze Odry od Kędzierzyna Koźla do ujścia Nysy Łużyckiej oraz dorzecze Łaby w granicach państwa.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2006 r Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie przebiegu granic obszarów dorzeczy i regionów wodnych (Dz. U. Nr 126, poz. 878) Regiony wodne: Środkowej Odry - dorzecze Odry Morawy - dorzecze Dunaju Izery - dorzecze Łaby Łaby i Ostrożnicy (Upa) - dorzecze Łaby Metuje - dorzecze Łaby Orlicy - dorzecze Łaby

Charakterystyka RZGW we Wrocławiu obejmuje województwa: dolnośląskie (50,5%) lubuskie (18,7%) wielkopolskie (9,5%) opolskie (18,9%) (ok. 80% pow. woj.) śląskie (2,3%)

Zbiorniki Topola-Kozielno RZGW we Wrocławiu: administruje ciekami o łącznej długości 3 204,5 km posiada 4 zarządy zlewni oraz 12 nadzorów wodnych - zatrudnia ok. 690 osób Siedziba przy ul. Norwida Na ciekach administrowanych przez RZGW we Wrocławiu znajduje się: 1 080 jazów i stopni (H>2m) 10 zbiorników retencyjnych wielozadaniowych 11 suchych zbiorników przeciwpowodziowych zabudowa regulacyjna Jaz Lipki Zbiorniki Topola-Kozielno Na rzece Odrze znajduje się: 37 jazów 47 śluz żeglugowych

Zadania dyrektorów RZGW można podzielić na trzy grupy związane z: planowaniem w gospodarowaniu wodami gospodarowaniem mieniem skarbu państwa w stosunku do wód istotnych do kształtowania zasobów wodnych oraz ochrony przeciwpowodziowej wykonywaniem kompetencji organu administracji rządowej niezespolonej

(art. 2, ust. 2 ustawy Prawo wodne) są: Instrumentami zarządzania zasobami wodnymi (art. 2, ust. 2 ustawy Prawo wodne) są: planowanie w gospodarowaniu wodami pozwolenia wodnoprawne opłaty i należności w gospodarce wodnej kataster wodny - kontrola gospodarowania wodami

Planowanie w gospodarowaniu wodami obejmuje następujące dokumenty planistyczne: program wodno-środowiskowy kraju, z uwzględnieniem podziału na obszary dorzeczy, plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza, plany zarządzania ryzykiem powodziowym, plan przeciwdziałania skutkom suszy na obszarze dorzecza, warunki korzystania z wód regionu wodnego, sporządzane w miarę potrzeby warunki korzystania z wód zlewni.

Na obszarze RZGW we Wrocławiu znajduje się 12 jednostek bilansowych łączna powierzchnia wynosi 39 480 km², co stanowi 12,6% powierzchni kraju

Obszar działania RZGW we Wrocławiu obejmuje w całości bądź we fragmencie 38 Głównych Zbiorników Wód Podziemnych (GZWP), tj.: 24 zbiorniki czwartorzędowe 6 zbiorników trzeciorzędowych 4 zbiorniki kredowe 3 zbiorniki triasowe 1 zbiornik w starszych utworach krystalicznych (Pz)

Wody dzielą się na powierzchniowe i podziemne (art.5) Wody powierzchniowe dzielą się na: wody płynące, do których zalicza się wody: - w ciekach naturalnych, kanałach oraz źródłach - w jeziorach oraz innych naturalnych zbiornikach wodnych o ciągłym bądź okresowym naturalnym dopływie lub odpływie wód powierzchniowych - w sztucznych zbiornikach wodnych usytuowanych na wodach płynących, wody stojące, do których zalicza się wody znajdujące się w jeziorach oraz innych naturalnych zbiornikach wodnych nie związanych bezpośrednio, w sposób naturalny z wodami płynącymi.

Prawa właścicielskie w stosunku do wód publicznych (stanowiące własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego) wykonują: minister właściwy do spraw gospodarki morskiej prezes KZGW w stosunku do wód istotnych dla kształtowania zasobów wodnych oraz ochrony przeciwpowodziowej oraz wód podziemnych dyrektor parku narodowego w stosunku do wód w granicach parku, marszałek województwa, jako zadanie wykonywane przez samorząd województwa, w stosunku do wód istotnych dla regulacji stosunków wodnych na potrzeby rolnictwa.

ustanawiania i znoszenia obwodów rybackich Uprawnienia dyrektorów RZGW do wydawania rozporządzeń mających charakter aktów prawa miejscowego w zakresie: ustanawiania stref ochronnych ujęć wody ustanawiania obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych określenia wód wrażliwych na zanieczyszczenie związkami azotu ze źródeł rolniczych oraz obszarów szczególnie narażonych wprowadzania programów działań mających na celu ograniczenie odpływu azotu ze źródeł rolniczych ustanawiania i znoszenia obwodów rybackich czasowego ograniczenia w korzystaniu z wód w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej

Rozporządzenie Dyrektora RZGW Miejsce publikacji Lp. Rozporządzenie Dyrektora RZGW Miejsce publikacji 1 Z dnia 22 kwietnia 2003 r. w sp. ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej w m. SZUMIRAD, powiat Kluczbork Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 18.06.2003 r. Nr 47, poz. 1010 2 Z dnia 15 grudnia 2004 r. w sp. ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody z rzeki Białej Głuchołaskiej w BIAŁEJ NYSKIEJ dla miasta i gminy Nysa, powiat Nysa Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 07.01.2005 r. Nr 1, poz. 24 3 Z dnia 30 czerwca 2005 r. w sp. ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej z utworów czwartorzędowych w miejscowości GIERSZOWICE gm. Olszanka pow. brzeski Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 20.07.2005 r. Nr 48, poz. 1496 4 Nr 02/2006 z dnia 1 lutego 2006 r. w sp. ustano-wienia strefy ochronnej ujęcia wody z utworów czwartorzędowych w PRUDNIKU, pow. prudnicki Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 24.02.2006 r. Nr 14, poz. 446 5 Nr 14/2006 z dnia 19 grudnia 2006 r. w sp. ustano-wienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej z utworów czwartorzędowych w OBÓRKACH, gmina Olszanka, powiat brzeski Dz. Ur. Województwa Opolskiego z dnia 17.01.2007 r. Nr 2, poz. 22

Lp. Rozporządzenie Dyrektora RZGW Miejsce publikacji 6 Nr2/2007 z dnia 26 lutego 2007 roku w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej z utworów czwartorzędowych w miejscowości BRZEZINKI, gmina Wołczyn, powiat Kluczbork Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 9.03.2007 r. Nr 17, poz. 615 7 Nr 3/2007 z dnia 15 marca 2007 roku w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej przy ul. Jana Pawła II w NAMYSŁOWIE, gmina Namysłów Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 4.04.2007 r. Nr 25, poz. 1049 1 8 Nr 8/2007 z dnia 3 lipca 2007 roku w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej w miejscowości MARKOTÓW Dz. Urz. Województwa Opolskiego z dnia 18.07.2007 r. Nr 54, poz. 1705 9 -15 Nr 12/2007, Nr 5/2008, Nr 2/2010, Nr 5/2010, Nr 1/2011, Nr 5/2011, Nr 6/2011, Dz. Urz. Województwa Opolskiego w latach 2007-2011 W okresie od stycznia 2010 roku do grudnia 2012 roku wpłynęło do RZGW 12 wniosków o ustanowienie stref ochronnych ujęć

Zmiany w przepisach PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy Prawo wodne  art. 2 Strefy ochronne sprzed 2002 r. stają się strefami w myśl nowego Prawa wodnego = bezterminowe Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o zmianie ustawy Prawo wodne  art. 21 Strefy ochronne ustanowione przed 2002 r. wygasają z dniem 31 grudnia 2012 r. „Wiosenna Konferencja Rybacka w Łosiowie”, 30 marca 2012 r.

Na terenie działania RZGW we Wrocławiu Dyrektor ustanowił 104 obwody rybackie (Rozporządzenie Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu z dnia 6 stycznia 2004 r. w sprawie ustanowienia obwodów rybackich) 44 obwody rybackie w województwie dolnośląskim 42 obwody rybackie w województwie lubuskim 9 obwodów rybackich w województwie wielkopolskim 8 obwodów rybackich w województwie opolskim 1 obwód rybacki w województwie śląskim

Rozmieszczenie 104 obwodów rybackich ustanowionych przez Dyrektora RZGW we Wrocławiu

Lp. Nazwa obwodu Województwo Użytkownik 1. I.1. Obwód rybacki rzeki Odra nr 1 opolskie PZW Opole 2. I.2. Obwód rybacki rzeki Odra nr 2 3. I.11. Obwód rybacki rzeki Osobłoga nr 1 4. II.2. Obwód rybacki Zbiornik Turawa na rzece Mała Panew nr 2 opolskie i śląskie* 5. III.3. Obwód rybacki Zbiornik Otmuchów na rzece Nysa Kłodzka nr 3 opolskie i dolnośląskie 6. III.4. Obwód rybacki Zbiornik Nysa na rzece Nysa Kłodzka nr 4 7. III.5. Obwód rybacki rzeki Nysa Kłodzka nr 5 8. V.2. Obwód rybacki Zbiornik Michalice na rzece Widawa nr 2

Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471 z późn. zm.) określa zasady i warunki ochrony, chowu, hodowli i połowu ryb w powierzchniowych wodach śródlądowych, w wodach znajdujących się w urządzeniach wodnych oraz w obiektach przeznaczonych do chowu lub hodowli ryb. Art. 6 ustawy zobowiązuje uprawnionego do rybactwa do prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w obwodzie rybackim.

Art.13 ustawy Prawo wodne jest istotny z punktu widzenia użytkownika rybackiego, określa zasady i warunki rybackiego korzystanie z wód. Wskazuje, że ryby i inne organizmy wodne stanowią pożytki, do pobierania których jest uprawniony właściciel wody. Publiczne śródlądowe wody powierzchniowe płynące, stanowiące własność Skarbu Państwa, dyrektor RZGW oddaje do rybackiego korzystania w drodze oddania w użytkowanie obwodu rybackiego ustanowionego na podstawie ustawy o rybactwie śródlądowym.

Oddanie w użytkowanie następuje w drodze konkursu ofert. Oddanie w użytkowanie obwodu rybackiego następuje za opłatą roczną, na czas nie krótszy niż 10 lat, na podstawie umowy, do zawarcia której jest upoważniony dyrektor regionalnego zarządu gospodarki wodnej. Warunkiem oddania w użytkowanie obwodu rybackiego jest przedłożenie pozytywnie zaopiniowanego operatu rybackiego, o którym mowa w ustawie o rybactwie śródlądowym.

Operat rybacki jest podstawowym dokumentem, określającym zasady prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w obwodzie rybackim (art.6a). Nie ma możliwości prowadzenia gospodarki rybackiej bez posiadania ważnego, pozytywnie zaopiniowanego operatu rybackiego. Zasady pisania tego dokumentu dokładnie reguluje Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie operatu rybackiego (Dz. U. z 2002 r. Nr 44, poz. 414)

W latach 2005-2011 pracownicy RZGW skontrolowali dokonywanie zarybień w 7 spośród 8 obwodów rybackich uczestnicząc w 24 zarybieniach. Do Dyrektora RZGW we Wrocławiu wpłynęły pozytywne oceny prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w 3 obwodów rybackich, dokonane przez Zarząd Województwa Opolskiego (obecnie Marszałka Województwa Opolskiego). PZW w Opolu w 2011 r. z powodu niskiego poziomu wód w zbiorniku Otmuchów uzyskał zgodę RZGW na uzupełnienie brakujących zarybień w 2012 r.

Kompetencje dyrektorów RZGW to m.in. prowadzenie katastru wodnego dla regionu wodnego uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wykonywanie kontroli gospodarowania wodami

Kompetencje dyrektorów RZGW c.d. planowanie przedsięwzięć związanych z odbudową ekosystemów zdegradowanych przez eksploatację zasobów wodnych koordynowanie działań związanych z ochroną przed powodzią oraz suszą w regionie wodnym, w szczególności prowadzenie ośrodków koordynacyjno-informacyjnych ochrony przeciwpowodziowej uzgadnianie projektów uchwał rad gmin dotyczących wykazu kąpielisk

Kompetencje dyrektorów RZGW wynikające Z ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Wydawanie pozwoleń wodno-prawnych na szczególne korzystanie z wód lub wykonywanie urządzeń wodnych na terenach zamkniętych Funkcja organu wyższego stopnia w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do starostów realizujących zadania zakresu administracji rządowej (organ odwoławczego od decyzji wodno-prawnych) Uzgadnianie projektu planu aglomeracji

Złożoność planowania gospodarki wodnej polega nie tylko na usuwaniu naturalnych i technicznych trudności istniejących w układzie sieci wodnej i naszym klimacie, lecz również na konieczności pogodzenia sprzecznych często interesów rozmaitych użytkowników wody.

Dziękuję za uwagę zasoby.wodne@wroclaw.rzgw.gov.pl barbara.monka@wroclaw.rzgw.gov.pl