RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Wyrównywanie szans edukacyjnych
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Przedszkola Miejskiego nr 4
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

Z GODNIE Z OPRACOWANYM PLANEM NADZORU PEDAGOGICZNEGO DYREKTORA PRZEDSZKOLA EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROWADZONA BYŁA W OBSZARZE : Procesy zachodzące w przedszkolu Wymaganie: Przedszkole ma koncepcję pracy. Koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom i przez nich akceptowana.

I. Z AGADNIENIA EWALUACJI 1. Przedmiot: Przedmiotem ewaluacji są działania przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją pracy. 2. Cel: Zebranie informacji wśród podmiotów i partnerów przedszkola o efektywności działań podejmowanych w placówce. Pytania kluczowe: 1. W jakim stopniu działania realizowane przez przedszkole zgodnie z koncepcją pracy pozwalają na ukształtowanie sylwetki absolwenta gotowego do podjęcia obowiązków szkolnych? 2. Na ile działalność przedszkola w ramach obszarów zawartych w koncepcji pracy spełnia oczekiwania klientów, podmiotów i partnerów przedszkola?

II. I NFORMACJE DOTYCZĄCE ORGANIZACJI EWALUACJI 1. Opis metod i narzędzi badawczych oraz źródeł informacji. Profil szkoły - przeprowadzono wywiady fokusowe wśród reprezentantów rodziców, personelu i nauczycieli przedszkola, nauczycieli szkół oraz przedstawicieli środowiska lokalnego. Odbyła się dyskusja panelowa z reprezentantami wszystkich grup fokusowych. Pole siłowe - badaniem objęto rodziców dzieci letnich z 12 grup przedszkolnych. Rodzice na zebraniach grupowych wypowiadali się na temat mocnych i słabych stron przedszkola oraz podawali propozycje i sugestie dotyczące jakości funkcjonowania placówki oraz wzbogacenia jej oferty.

2. Terminy przeprowadzenia czynności ewaluacyjnych. Określenie przedmiotu, celu, opracowanie harmonogramu ewaluacji r Opracowanie narzędzi badawczych r Przeprowadzenie badań ewaluacyjnych - wywiady fokusowe r Pole siłowe - wg harmonogramu spotkań grupowych Analiza zebranych informacji r Opracowanie raportu r

III. W YNIKI EWALUACJI W JAKIM STOPNIU DZIAŁANIA REALIZOWANE PRZEZ PRZEDSZKOLE ZGODNIE Z KONCEPCJĄ PRACY POZWALAJĄ NA UKSZTAŁTOWANIE SYLWETKI ABSOLWENTA GOTOWEGO DO PODJĘCIA OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH ? Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że działania przedszkola w wysokim stopniu pozwalają na ukształtowanie absolwenta gotowego do podjęcia obowiązków szkolnych. Nasi wychowankowie są sprawni fizycznie, dostrzegają korzyści płynące z aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Mają świadomość zdrowotną w zakresie higieny, bezpieczeństwa, właściwego odżywiania się, jednakże nie zawsze stosują te umiejętności w praktyce.

W większości są samodzielni i potrafią sobie radzić z trudnościami, jednakże część dzieci oczekuje pomocy osoby dorosłej w czynnościach samoobsługowych. Ponadto u niektórych dzieci stwierdzono obniżoną sprawność manualną. Umiejętności językowe i komunikacyjne dzieci są na dobrym poziomie, jednak posługują się prostym językiem, nie potrafią wypowiadać się na określony temat i nie zawsze rozumieją kierowane do nich polecenia. Większość dzieci prezentuje pozytywne postawy społeczne i zna wartości moralne, lecz nie zawsze potrafią współdziałać w grupie i przestrzegać ustalonych zasad. Posiadają wiadomości i umiejętności niezbędne do dalszej edukacji.

N A ILE DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSZKOLA W RAMACH OBSZARÓW ZAWARTYCH W KONCEPCJI PRACY SPEŁNIA OCZEKIWANIA KLIENTÓW, PODMIOTÓW I PARTNERÓW PRZEDSZKOLA ? O BSZAR : PRACA Z DZIECKIEM Wszystkie grupy respondentów bardzo dobrze oceniły działania przedszkola w zakresie: zapewniania dzieciom bezpieczeństwa, rozwijania sprawności fizycznej dzieci, wdrażania dzieci do samodzielności i radzenia sobie z trudnościami, rozwijania zdolności i zainteresowań dzieci i wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka. Dobrze oceniono również działania w zakresie: kształtowania świadomości zdrowotnej, umiejętności społeczno - moralnych dzieci i kompetencji językowych dzieci. Nauczyciele szkoły podstawowej podkreślili, że dzieci mają dużą wiedzę na temat zdrowia jednak nie potrafią jej wykorzystać w praktyce. Zwrócili również uwagę na to, że dzieci posługują się bardzo prostym językiem i nie potrafią wypowiadać się na temat określony. Zdaniem nauczycieli szkół niektóre dzieci są niekulturalne, niegrzeczne, mają problemy z przestrzeganiem ustalonych zasad, należy również w większym stopniu wspomagać rozwój manualny u dzieci.

O BSZAR : WSPÓŁPRACA PRZEDSZKOLA ZE ŚRODOWISKIEM Kolejny obszar na temat którego wypowiadali się przedstawiciele środowiska lokalnego, rodzice, personel i nauczyciele przedszkola to współpraca przedszkola ze środowiskiem. Bardzo dobrze zostały ocenione działania w zakresie: promowania przedszkola w środowisku, uczestnictwa wychowanków w życiu środowiska lokalnego. Słabo oceniona została przez nauczycieli kwestia badania przez przedszkole losów absolwentów ze względu na brak wykorzystania jego wyników do dalszej pracy.

O BSZAR : WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI W obszarze współpraca z rodzicami wypowiadali się rodzice, personel i nauczyciele naszej placówki. Bardzo dobrze zostały ocenione następujące działania: angażowanie rodziców do realizacji zadań przedszkola, wdrażanie do rodzinnej rekreacji, informowanie o funkcjonowaniu dziecka w przedszkolu oraz przepływ informacji w przedszkolu. Rodzice zwrócili uwagę jedynie na problemy techniczne strony internetowej przedszkola.

O BSZAR : BAZA PRZEDSZKOLA Kolejny obszar na jaki wypowiadali się rodzice, personel i nauczyciele przedszkola to baza przedszkola. Wszystkie badane grupy stwierdziły, że wyposażenie przedszkola umożliwia wszechstronny rozwój dzieci. Baza dydaktyczna i lokalowa jest systematycznie wzbogacana i sprzyja warunkom bezpiecznej zabawy i działalności edukacyjnej. Respondenci podkreślili ubogie wyposażenie ogrodu przedszkolnego, brak sali gimnastycznej, brak toalet w niektórych salach oraz zbyt małe niektóre sale zajęć. Pracownicy przedszkola zwrócili uwagę na ogrodzenie w budynku głównym przedszkola, które nie zapewnia w pełni bezpieczeństwa.

O BSZAR : DOSKONALENIE W obszarze doskonalenie wypowiadali się personel oraz nauczyciele przedszkola. Nauczyciele stwierdzili, że przedszkole umożliwia im różnorodne formy doskonalenia, gdyż brane są pod uwagę ich oczekiwania i propozycje. Według personelu niepedagogicznego przedszkole nie daje możliwości uczestnictwa w różnorodnych formach doskonalenia. Jest bardzo mało szkoleń i warsztatów i nie są dofinansowywane.

IV. W NIOSKI I REKOMENDACJE 1. Stworzyć sale gimnastyczne w pomieszczeniach budynku głównego i filii. 2. Podjąć działania mające na celu podniesienie poziom bezpieczeństwa w obrębie przedszkola (założenie monitoringu, wymiana ogrodzenia przedszkola). 3. Wzbogacić wyposażenie ogrodu przedszkolnego o sprzęt sportowo - rekreacyjny (altanki, ławeczki, boisko do mini gier zespołowych, miasteczko ruchu) 4. Wzbogacić bazę dydaktyczną o stroje i rekwizyty teatralne dla dzieci i pacynki Hałabały. 5. Wzbogacić ofertę przedszkola o nowe formy rozwijania zainteresowań czytelniczych.

6. Podjąć działania mające na celu rozwijanie zainteresowań muzycznych i plastycznych dzieci.. 7. Opracować plan działań naprawczych oparty na wynikach badania losów absolwentów. 8. Kształtować świadomość ekologiczną wychowanków. 9. Włączyć pracowników obsługi do udziału w warsztatach organizowanych w ramach WDN. 10. Wzbogacić formy współpracy ze szkołą. 11. Zorganizować zajęcia dodatkowe z rytmiki i gimnastyki korekcyjnej.