WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Aspekt prawny dot. kształcenia specjalnego w szkolnictwie ogólnodostępnym Opracowanie: Stanisław Srebro Kuratorium Oświaty w Krakowie Delegatura w Tarnowie.
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Organizacja nauczania indywidualnego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
INTEGRACJA Opr. Monika Wajda-Mazur.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Indywidualne nauczanie
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dydaktyka ogólna.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im. Janusza Korczaka

SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 10 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR13 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 87 SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 10 GIMNAZJUM NR 55 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR13 SZKOŁA PRZYSPOSABIA- JĄCA DO PRACY NR 1

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR13 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 87 GIMNAZJUM NR 55 SPRAWDZIAN EGZAMIN EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE SZKOŁA PRZYSPOSABIA- JĄCA DO PRACY NR 1

W jaki sposób uczeń trafia do SOSW nr 10 ? Na podstawie orzeczenia Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim lub umiarkowanym Za zgodą rodzica/prawnego opiekuna Skierowanie do szkoły wydaje dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta

Sylwetka dziecka – ucznia upośledzonego w stopniu lekkim zaburzenia analizy i syntezy (wzrokowej, słuchowej, wzrokowo-słuchowej), zaburzenie orientacji przestrzennej słaby poziom sprawności grafomotorycznej słaba koncentracja trudności w czytaniu, zaburzenia rozumienia znaczenia wypowiedzi mała samodzielność w wykonywaniu wszelkich zadań nadpobudliwość psychoruchowa lub zahamowanie niski poziom motywacji trudności w rozumieniu przeczytanego tekstu znaczna impulsywność, częste przejawy agresji częściej występujące wady wymowy

Realizacja programu nauczania Uczeń realizuje program dostosowany do swoich możliwości, w oparciu o opracowywany przez zespół nauczycieli i specjalistów Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny - IPET Orzeczenie PPP Wywiad z rodzicami Spostrzeżenia n-li i rewalidatorów Opinia z poprzedniej klasy

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY DLA UCZENNICY KLASY ....... SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY NR 1 (na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 13 styczeń 2005. r. Dz.U. nr 19, poz.165 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół) Opracowany na rok szkolny 20.../20... przez zespół w składzie: -         ------------------------------   Znaczenie symboli monitorowania: Zachowanie: W - wyróżniające, D – dobre, P – popraw się Przedmioty nauczania i rewalidacja: W- wyróżniłeś się, B – bardzo dobrze, D – dobrze, P – postaraj się, potrafisz, M – mogłoby być lepiej

Charakterystyka uczennicy klasy ...... Szkoły Przysposabiającej do Pracy nr 1 Informacje ogólne a) imię i nazwisko   b) data miejsce urodzenia c) stopień niepełnosprawności d) sprzężenia e) adres zamieszkania Diagnoza mocne strony słabe strony 1) samoobsługa 2) komunikacja 3) motoryka 4) uspołecznienie 5) cechy temperamentu 6) umiejętności szkolne - czytanie - pisanie - liczenie - wiedza przyrodnicza - sprawność manualna - pełnienie roli ucznia

ZALECENIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ   1.    ............................................................... 2.    ............................................................... 3.    ............................................................... 4.    ............................................................... Godziny rewalidacji indywidualnej: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - .............godz./tydzień Logopedia – .............godz./tydzień Gimnastyka korekcyjna - .............godz./tydzień Indywidualny program edukacyjny dla A.B. – uczennicy klasy..... na rok szkolny 20.... /20.....   Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju I semestr II semestr   ZACHOWANIE Wszyscy edukatorzy

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju Umiejętności praktyczne w zakresie I semestr II semestr FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE  

PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju I semestr II semestr   PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY a) gospodarstwo domowe ·           b) elementy szycia c) wyroby rękodzieła d) prace ogrodnicze

WYCHOWANIE FIZYCZNE Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju I semestr II semestr   WYCHOWANIE FIZYCZNE Gry i zabawy ruchowe Gimnastyka Ćwiczenia muzyczno-ruchowe Zespołowe gry sportowe Lekka atletyka

ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju I semestr II semestr ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ   Wrażliwość i percepcja -            Ekspresja Kreatywność   Zajęcia edukacyjne Zakres edukacji Treści i działania edukacyjne Oczekiwane efekty pracy Edukator Monitorowanie rozwoju I semestr II semestr   REWALIDACJA Gimnastyka korekcyjna ..........godz./tydzień

Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne   REWALIDACJA Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne ..........godz./tydzień ·           Logopedia   Podpis Rodziców:

KOORDYNATOR BIBLIOTEKARKA MAŁGORZATA IDZIKOWSKA

Dziękuję za uwagę