Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Język obcy w przedszkolu
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Kształcenie dualne.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Przykładowy model podziału środków
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.

01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej zadawane pytania „Akademickie Centrum Kreatywności”

01 \ Cel i adresaci programu: Celem programu jest wsparcie badań naukowych nad nowoczesnymi metodami dydaktycznymi z zakresu efektywnych sposobów nauczania i uczenia się danego przedmiotu na kolejnych poziomach kształcenia oraz popularyzowanie wyników tych badań, jak również ich aktywne wykorzystanie w dotychczas prowadzonym kształceniu. Realizacja programu, poprzez prowadzenie badań naukowych w zakresie wdrożenia nowoczesnych metod dydaktycznych w procesie kształcenia studentów (przyszłych nauczycieli), powinna przyczynić się do zwiększenia zainteresowania młodzieży nauką przez rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia i ukierunkowania na rozwiązywanie problemów badawczych, a także do podniesienia kompetencji kadry nauczycielskiej.

Program skierowany jest do:  podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni,  studentów – przyszłych nauczycieli,  „szkół ćwiczeń”.

02 \ Warunki udziału w konkursie:  Maksymalny okres realizacji: do 15 listopada 2015 r.,  Wartość całego programu: 2,5 mln zł,  Koszt realizacji projektu: do 250 tys. zł,  Jedna jednostka może złożyć maksymalnie 1 projekt,  Finansowanie otrzyma maksymalnie 10 jednostek, w tym nie więcej niż 2 jednostki w danym obszarze wiedzy. Jednostka może złożyć tylko jeden wniosek.

03 \ Wnioskodawcy: Podstawowe jednostki organizacyjne uczelni Zgodnie z art. 2 pkt. 9a Ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki oraz art. 2 ust. 1 pkt 29 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym podstawową jednostką organizacyjną jest wydział lub inna jednostka organizacyjna uczelni określona w statucie, prowadząca co najmniej jeden kierunek studiów, studia doktoranckie lub badania co najmniej w jednej dyscyplinie naukowej.

1\ Badania naukowe nad nowatorskimi metodami dydaktycznymi z zakresu efektywnych sposobów nauczania i uczenia się danego przedmiotu na kolejnych poziomach kształcenia, w tym dotyczącymi rozwijania umiejętności współpracy między nauczycielami różnych obszarów wiedzy, organizacji pracy zespołowej uczniów, umiejętności rozwiązywania napotkanych problemów badawczych oraz kreatywnego myślenia w ramach jednego z obszarów wiedzy określonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych (Dz. U. Nr 179, poz. 1065).  Dopuszcza się realizację projektów o charakterze interdyscyplinarnym. 04 \ Przedmiot programu:

2\ Popularyzacja i wdrażanie wyników badań naukowych, o których mowa w pkt 1, w dotychczas prowadzonym kształceniu studentów (przyszłych nauczycieli) w danych obszarach wiedzy, poprzez organizowanie kursów prezentujących wypracowane osiągnięcia naukowe oraz współpracować w tym zakresie ze „szkołami ćwiczeń”. W ramach realizacji zadania jednostki korzystać będą z dobrych praktyk zagranicznych w zakresie badań naukowych nad nowoczesnymi metodami dydaktycznymi z zakresu efektywnych sposobów nauczania i uczenia się przedmiotu na kolejnych poziomach kształcenia poprzez zapraszanie praktyków na panele ekspertów, spotkania lub organizację wyjazdów studyjnych metodyków nauczania/tutorów do zagranicznych placówek kształcących studentów (przyszłych nauczycieli).

3\ Współpraca z co najmniej trzema „szkołami ćwiczeń”, w których odbędą się praktyki sprawdzające skuteczność nowoczesnych metod dydaktycznych.  Przedmiot proponowanego do realizacji projektu nie musi obejmować każdego poziomu kształcenia. Jednostka ma dowolność w doborze „szkół ćwiczeń”, np. mogą być to 3 przedszkola lub 2 szkoły podstawowe i 1 gimnazjum itp.  Jednostka zapewnia praktyki dla studentów (przyszłych nauczycieli) w „szkołach ćwiczeń” w wymiarze co najmniej 30 h/studenta.  Praktyki powinny być realizowane dodatkowo w stosunku do obecnie prowadzonego toku studiów. Realizacja projektu ma charakter nieobowiązkowy i powinna odbywać się poza planowym programem studiów. Dopuszczalna jest realizacja praktyk w formie stażu.

05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków:  planowane działania jednostki w zakresie badań naukowych nad nowoczesnymi metodami dydaktycznymi z zakresu efektywnych sposobów nauczania i uczenia się przedmiotu na kolejnych poziomach kształcenia oraz popularyzowanie wyników tych badań, jak również ich aktywne wykorzystanie w dotychczas prowadzonym kształceniu,  zasadność planowanych kosztów w stosunku do zakresu proponowanych działań. Weryfikacja ww. warunków nastąpi na bazie informacji przedstawionych przez jednostki ubiegające się o finansowanie projektu. Wnioski oceni powołany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zespół Interdyscyplinarny.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na przełomie października i listopada br.

06 \ Najczęściej zadawane pytania: Czy dostępny jest wzór wniosku o przyznanie środków finansowych? W ramach programu nie zamieszczono generatora wniosków aplikacyjnych. Wszelkie wytyczne dotyczące sporządzenia wniosku o finansowanie projektu zamieszczono w ogłoszeniu o konkursie.

Jak szczegółowo opisać „szkoły ćwiczeń”? Jednostka samodzielnie wskazuje we wniosku co najmniej trzy „szkoły ćwiczeń”, z którymi nawiąże współpracę w ramach realizacji programu, podając niezbędne informacje o „szkołach ćwiczeń”, m.in.: nazwa szkoły, miejscowość, poziom kształcenia itp.

Jaka liczba studentów ma zostać objęta praktykami w „szkołach ćwiczeń”? W ramach programu nie wyznaczano warunku szczegółowego dotyczącego zarówno liczby studentów, którzy mają zostać objęci programem, jak i dotyczącego sprawowania opieki merytorycznej w „szkołach ćwiczeń”. Powyższe podyktowane jest zróżnicowaną liczbą studentów (przyszłych nauczycieli) kształcących się w ramach różnych obszarów kształcenia. Wyznaczono natomiast warunek dot. zapewnienia praktyk dla studentów (przyszłych nauczycieli) w „szkołach ćwiczeń” w wymiarze co najmniej 30 h/studenta.

Czy pod zapisem zawartym w ogłoszeniu o konkursie: „kształcenie studentów (przyszłych nauczycieli)”, należy rozumieć tylko studentów studiów pedagogicznych lub kolegiów nauczycielskich? Pod pojęciem „kształcenie studentów (przyszłych nauczycieli)” należy rozumieć studentów kierunków pedagogicznych oraz kierunków studiów, na których jest prowadzona specjalność nauczycielska. W ramach programu dopuszcza się możliwość uczestnictwa w projekcie studentów innej jednostki organizacyjnej uczelni niż wnioskodawca.

Czy przedstawiony w ogłoszeniu o konkursie katalog kosztów jest zamknięty? Czy możemy zakładać wszystkie wydatki kwalifikowane określone dla działania 1.1 PO IG? W ramach programu wskazano kategorie wydatków zgodnie z wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Katalog wydatków ma charakter zamknięty. W ramach realizacji programu nie przewidziano kosztów pośrednich w ramach realizacji projektu.