EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przedszkole rozwijanie zdolności wczesna diagnoza i wsparcie wyrównywanie szans współpraca z rodzicami uspołecznienie
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym, zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym: 1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę; 2) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,itd.; 3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne; 4) pozostały czas – dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować na czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Szkoła podstawowa rozwijanie umiejętności wyposażanie w wiedzę rozbudzanie zainteresowań indywidualizacja,zwiększanie szans edukacyjnych dobra opieka wsparcie wychowawcze
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Dzieci zamiast powtarzać to, czego uczyły się rok wcześniej, będą kontynuować naukę w sposób dostosowany do wieku. Przejście od edukacji przedszkolnej do nauczania początkowego jest łagodne. Nastąpiło dostosowanie oferty szkoły do potrzeb edukacyjnych uczniów, zarówno tych wymagających wyrównywania szans, jak i tych o ponadprzeciętnych uzdolnieniach. Główne założenia zmian programowych w szkole podstawowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Dobra opieka dla pierwszaków Skierowanie sześciolatków z obowiązkowych zerówek do klas pierwszych w szkołach jest połączone z przeniesieniem do szkoły przedszkolnego standardu opieki nad nimi. Dzięki temu rodzice powinni czuć się spokojni o bezpieczeństwo swojego dziecka. Dobra opieka nad dziećmi to również szansa dla ich rodziców czy opiekunów na podjęcie pracy.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Nowa podstawa Sformułowana w formie wymagań Wychowanie przedszkolne włączone do całego procesu edukacyjnego Sześciolatki nie uczą się liter i cyfr; liczą przedmioty, dodają, odejmują na zasadzie zabawy z konkretami Dzieci uczą się niejako „okazjonalnie” podczas zabawy, eksperymentowania, doświadczania Duży nacisk na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz na jego stopień samodzielności. Nacisk położony na kształtowanie u dzieci umiejętności klasyfikacji i myślenia PRZEDSZKOLEPRZEDSZKOLE SZKOŁASZKOŁA Nowa podstawa Sformułowana w formie wymagań Dzieci po raz pierwszy uczą się czytania w połączeniu z nauką pisania. Dzieci kształtują myślenie matematyczne; po raz pierwszy wprowadza się monografię liczb. Nauczanie prowadzi się w formie zintegrowanej lub z podziałem na przedmioty (zalecane w III klasie); dopuszcza się wejście na zajęcia muzyki, plastyki, wf-u czy techniki nauczyciela specjalisty
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Stan prawny W latach o tym, czy sześciolatek rozpocznie naukę w szkole, decydowali rodzice i dyrektor szkoły. Zgodnie z nowelizacją ustawy o systemie oświaty - od 2012 obowiązkowo do szkoły podstawowej miały trafić wszystkie sześciolatki; czas ten został wydłużony do roku Wszystkie pięciolatki objęte są obowiązkową formą wychowania przedszkolnego.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Rozłożenie obniżenia wieku szkolnego w czasie Rodzice dzieci urodzonych w 2006 i 2007 roku mają prawo wyboru, czy je posłać do szkoły jako sześcio- czy jako siedmiolatki. Jeżeli zdecydują się Państwo na posłania dziecka do szkoły, prosimy o podjęcie decyzji do 23 marca.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Warunki szkolne klasy I będą uczyły się w części szkoły przeznaczonej tylko dla klas młodszych, w przystosowanych salach każda klasa ma swoją salę lekcyjną, wyposażoną w: indywidualne szafki dla uczniów, część lekcyjną i rekreacyjną, odpowiednie stoliki i krzesełka, pomoce dydaktyczne, każda klasa ma swoją szatnię,
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA część zajęć odbywa się w salach rekreacyjnych, na boisku, poza szkołą lekcje zawsze rozpoczynają się o 8,00 czas pracy dzieci ustala nauczyciel zgodnie z ich potrzebami wspólne śniadania na stołówce możliwość spędzania przerw w salach lekcyjnych pod stałą opieką nauczyciela
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA
w ramach zajęć lekcyjnych: edukacja wczesnoszkolna, język angielski, informatyka, religia
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA
u Możliwości pomocy : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zajęcia wspomagające rozwój dziecka: wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, gimnastyka korekcyjna, logopedyczne, terapia psychologiczna, kółka zainteresowań, „wyprawka szkolna”, stypendia, obiady refundowane przez OPS, program darmowy „Szklanka mleka”, program darmowy „Owoce i warzywa w szkole”
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA możliwość korzystania z: sal rekreacyjnych darmowej opieki świetlicowej w godz. 7,00 – 16,00 (wg potrzeb pracujących rodziców) stołówki szkolnej darmowych zajęć pozalekcyjnych
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA
Udział uczniów i rodziców w życiu szkoły