Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Dr inż. Magdalena Jabłońska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Projektowanie programów studiów
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Polacy i Niemcy w Europie
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Przewodnik po zasadach odbywania praktyk w Instytucie Polityki Społecznej Październik 2013 CC-BY-ND Ł. Szewczyk.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Opiekunowie roczników
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Program nauczania dla zawodu
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14 studiują na II roku studiów I stopnia

Drodzy Studenci Poczynając od II roku studiów zwiększa się zasadniczo wpływ studentów na to co studiują, jak przedstawia się program kształcenia. Uzyskujecie prawo do zaplanowania części programu i obowiązek wyboru kilku modułów. W tej prezentacji znajdziecie podstawowe informacje o zasadach wyboru modułów oraz wykaz przedmiotów na stałe wpisanych do Waszego programu studiów.

Zasady wyboru modułów 1.Dlaczego wybieramy? 2.Kiedy i jak wybieramy? 3.Ile modułów należy wybrać? 4.Czym się kierujemy? 5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru?

1.Dlaczego wybieramy? Zgodnie z zasadami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego programy kształcenia we wszystkich uniwersytetach muszą obejmować moduły, które wybierają studenci, w wymiarze nie mniejszym niż 30% wszystkich punktów ECTS. Zasada ta odpowiada na wielokrotnie zgłaszany przez studentów postulat indywidualizacji programów kształcenia. Zasada ta jest zgodna również z założeniami „Strategii rozwoju Wydziału Biologii”, dokumentu w którym zapisano, że system studiów na naszym Wydziale powinien być elastyczny, i stwarzać możliwości formowania przez studenta „ indywidualnej ścieżki kształcenia”.

2.Jak i kiedy wybieramy? Zapisy na moduły wybieralne na Wydziale Biologii są prowadzone wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez specjalnie w tym celu przygotowaną platformę internetową. Procedura zapisu jest dwuetapowa: – etap I – studentom zostanie udostępniona pełna lista modułów zgłoszonych przez wykładowców na kolejny rok akademicki. Etap ten pozwoli wyłonić moduły cieszące się największym zainteresowaniem studentów (zakwalifikowane do realizacji), ale także przedmioty, na które zapisały się tylko nieliczne osoby. Te ostatnie moduły będą usunięte z listy, a studenci zostaną poproszeni o przepisanie się na przedmioty zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15; – etap II – studenci, którzy wybrali moduły usunięte z listy po I etapie, zapisują się na moduły zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15.

2.Jak i kiedy wybieramy? Harmonogram zapisów na moduły wybieralne na Wydziale Biologii r. – ogłoszenie „Katalogu wyboru modułów” r. godz – I etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – I etap; zakończenie r. godz – II etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – II etap; zakończenie

3.Ile modułów należy wybrać? Na następnym slajdzie znajduje się Wasz ramowy plan studiów na rok akademicki 2014/2015. Wynika z niego, że w tym roku należy wybrać moduły równoważne 25 punktom ECTS: -w sem. zimowym – 10 punktów ECTS (w tym 5 na UAM) -w sem. letnim – 15 punktów ECTS (w tym 7 na UAM) Uwaga ! Na początku październik zostanie przedstawiona lista modułów do wyboru, realizowanych na Politechnice Poznańskiej.

Bioinformatyka - plan studiów I stopnia; rok III Stopień. Semestr Nazwa modułuWSKL/PSumaECTSE 1.5 Uczenie maszynowe E 1.5 Inżynieria oprogramowania E 1.5 Mechanizmy ewolucji Proteomika Bioinformatyka strukturalna E 1.5 Genomika i transkryptomika E 1.5 Moduły do wyboru Przygotowanie do pracy zawodowej Praktyka zawodowa Moduły do wyboru Pracownia licencjacka UAM lub PP Seminarium licencjackie: Zastosowania narzędzi informatycznych w biologii Seminarium licencjackie: Nowe narzędzia bioinformatyczne jeden z dwóch modułów do wyboru

4.Czym się kierujemy przy wyborze? Zainteresowaniami – każdy moduł jest szczegółowo opisany w tzw. sylabusie, m.in. pod względem celów, efektów i treści kształcenia. Przydatnością do pracy licencjackiej – dokonując wyboru modułów warto uwzględnić ich przydatność pod kątem tematyki pracy licencjackiej. Limitem punktowym – czyli minimalną liczbą punktów, które są niezbędne do zaliczenia semestru (30 ECTS) i roku (60 ECTS)

5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru i co ten wybór oznacza? Zapisanie się na moduły wybieralne pozwala skompletować indywidualny program kształcenia oraz wymaganą do zaliczenia semestru/roku liczbę punktów ECTS. Uwaga! Nie dokonanie wyboru w określonym terminie skutkuje niedopuszczeniem do innych zajęć. Z chwilą dokonania wyboru i przypisania studenta do grupy przedmiot ten staje się obowiązkowy!