SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
w nowej podstawie programowej
Program wychowawczy szkoły
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Uzależnienia a rozwój dziecka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Profilaktyka to odpowiednie działanie, które ma na celu zapobieganie pojawieniu się lub rozwojowi danego zjawiska w konkretnej społeczności, profilaktyka.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
Szkoła Promująca Zdrowie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Tydzień działań profilaktycznych
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Promująca Zdrowie
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI   2014 – 2017        SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Świdnicy

W celu zdiagnozowania sytuacji wychowawczej w szkole i ustalenia priorytetów na rok 2014/2015 przeprowadzono: We wszystkich klasach IV i VI badanie zespołów klasowych metodą mapy problemów wychowawczych (Załącznik nr 1). Zbadano następujące obszary: - Stres. - Ograniczenie w ekspresji. - Relacje z nauczycielami. - Relacje w zespole uczniowskim. - Zagrożenie narkomania. - Relacje w rodzinie. Każdy wychowawca otrzymał skonstruowaną dla swojej klasy mapę ze wskazaniem, jaki problem wystąpił w zespole ze szczególnym nasileniem oraz informację dotyczącą potrzeby podjęcia w tym względzie odpowiednich działań wychowawczych. Wychowawcy klas IV – VI przechowują w/w mapy w dokumentacji wychowawcy klasowego.

W klasach IV diagnozę socjometryczną W klasach IV diagnozę socjometryczną. Wychowawcy klas IV po przeprowadzeniu diagnozy uzyskali informacje stanowiące uzupełnienie do diagnozy metodą – „Mapy problemów wychowawczych”. Dzięki temu badaniu w zespołach wyłonili się uczniowie słabo zintegrowani, odrzuceni od klasy, którym niezbędne było natychmiastowe udzielenie pomocy i wsparcia wychowawcy.

We wszystkich klasach IV – VI przeprowadzono analizę aktywnego uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. Wykonano ją we wszystkich klasach IV, V i VI. Miała na celu sprawdzenie systematyczności udziału uczniów w zajęciach ze szczególnym uwzględnieniem ilości zajęć, na których uczniowie nie ćwiczyli bez uzasadnienia.

W klasach II diagnozę z zakresu promocji zdrowego stylu życia, prawidłowego odżywiania się, aktywności fizycznej i relacji z grupą rówieśniczą. W klasach IV - VI diagnozę z zakresu promocji zdrowego stylu życia, prawidłowego odżywiania się, aktywności fizycznej i relacji z grupa rówieśniczą.

W klasach IV – VI diagnozę dotyczącą prawdopodobieństwa uzależniania się dzieci od komputera i Internetu.

Cele i zadania programu. Kształtowanie właściwych wzorców, Kształtowanie umiejętności interpersonalnych, a w szczególności samoświadomości, samooceny i samodyscypliny, Rozwijanie umiejętności empatycznych, współdziałania, komunikowania się oraz rozwiązywania konfliktów, Rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów, obejmujących między innymi zdolność do wybierania pozytywnych, a nie negatywnych rozwiązań życiowych, Rozwijanie związków z grupą społeczną i poczucia odpowiedzialności za grupę. Rozwijanie dojrzałej odpowiedzialności, jako właściwego wzorca ról do naśladowania przez innych.

Nauka właściwego wyrażania własnych myśli i uczuć. Wyposażanie uczniów, rodziców i nauczycieli w podstawową wiedzę o uzależnieniach i możliwościach uzyskania pomocy w sytuacjach zagrożenia. Kształcenie właściwych umiejętności korzystania z komputera i Internetu. Wspieranie zdrowego stylu życia, wolnego od uzależnień poprzez promowanie zajęć pozalekcyjnych i własną organizacje czasu wolnego. Propagowanie praw dziecka. Doskonalenie współpracy z rodzicami w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom. Promowanie zdrowego stylu życia. Wspomaganie wszechstronnego, harmonijnego rozwoju ucznia.

Obszary oddziaływań profilaktycznych. I. Rozwijanie ważnych umiejętności życiowych, wzmacnianie w uczniach postaw i zachowań pożądanych i powszechnie akceptowanych. II. Zapobieganie uzależnieniom i dbałość o bezpieczeństwo. III. Promowanie działań o pozytywnym charakterze. IV. Szerzenie współpracy z rodzicami w zakresie oddziaływań profilaktycznych. V. Doskonalenie umiejętności wychowawczych i uzupełnianie wiedzy profilaktycznej. VI. Wdrażanie do dbałości o własny rozwój, zdrowie i zachowanie. VII. Profilaktyka zachowań agresywnych.