OK – obserwacja koleżeńska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Jak motywować uczniów do nauki?
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
im. Króla Jana III Sobieskiego
Prezentacja badań Johna Hattiego
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Obserwacja wybranych uczniów
Ocenianie Kształtujące
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Laboratoria Praktyki Edukacyjnej.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Co to jest spacer edukacyjny?
Uczenie aktywne na „jałowym biegu” o (nie)dobrych praktykach w dobrej szkole Dr hab. Hanna Kędzierska (UW-M Olsztyn)
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zdobądź zamek Króla Maszyn prostych. 1.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Doskonaląca Analiza Nauczania Konferencja upowszechniająca
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Ocenianie kształtujące
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

OK – obserwacja koleżeńska

Procedura w realiach naszej szkoły OK – obserwacje koleżeńskie

O powodach słów kilka … „...Podczas obserwacji lekcji poszukuję nowych metod, podpatruję inne sposoby prowadzenia zajęć.” (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej) „Najbardziej podoba mi się cel lekcji, ponieważ wiem, co będzie się działo na danych zajęciach.” (Erika) „Najbardziej lubię patyczki, bo nigdy nie wiadomo, kto zostanie wylosowany. Dlatego każdy musi być czujny przez całą lekcję.” (Ola) „Moim zdaniem, najlepszym sposobem jest wymiana w parach, ponieważ co dwie głowy, to nie jedna.” (Dawid)

O powodach słów kilka … nauczyciele uczniowie + widoczne uczenie się

Procedura w praktyce Kto? Z kim? Jak długo? W jaki sposób?

Harmonogram OK- obserwacji - Laboratorium nauczyciel klasa dzień lekcja (która?) data obserwatorzy Monika Araszczuk 4 b poniedziałek 5 18.11.2013 r. 16.12.2013 r. Dorota Malinowska Gabriela Marczak Leszek Janczewski Magdalena Brzozowska 4a 25.11..2013 r. 20.01..2014 r. Iwona Czubak Magdalena Chmiel 3a wtorek 4 19.11. 2013 r. 10.12.2013 r. Iwona Hajdo Monika Prokopiuk 1 19.11.2013 r. 17.12.2013 r. Izabela Makarewicz 1 b środa 3 13.11.2013 r. 18.12.2013 r. 2 14.01.2013 r. Krzysztof Łazowski Karolina Jankowiak 6 b 20.01.2013 r. Krystyna Kudlińska Jagoda Sokulska Anna Kosmenda 26.11.2013 r. 17.11.2013 r. Monika Koziura Anna Szmytkiewicz 12.11.2013 r. czwartek 14.11.2013 r. 12.12.2013 r. 2a 6 27.11.2013 r. 11.12.2013 r. Beata Sławuta 15.01.2013 r. 22.01.2014 r.

Wybrana przez niego technika Jak to robimy? Wybór techniki do doskonalenia Nauczyciel Wybrana przez niego technika Iwona Hajdo wymiana w parach Anna Kosmenda Gabriela Marczak Izabela Makarewicz strategie zamiany pytań Krystyna Kudlińska Magdalena Brzozowska ocena koleżeńska Monika Prokopiuk ocena koleżeńska (dwie gwiazdy i jedno życzenie) Monika Koziura docenianie Krzysztof Łazowski Iwona Czubak Monika Araszczuk zdania podsumowujące Dorota Malinowska Anna Szmytkiewicz zadanie na dobry początek Karolina Jankowiak zadania podsumowujące Leszek Janczewski podawanie celów i nacobezu w języku zrozumiałym dla ucznia Beata Sławuta komentarz bez stopni praca wzorcowa

W tym jesteśmy dobrzy… utworzyliśmy kolejne klasy laboratoryjne bez oporów otwieramy drzwi klas udzielamy konstruktywnej IZ nagrywamy swoje lekcje, analizujemy je

Mamy kłopot z… …OK – obserwacją u nauczycieli tych samych przedmiotów … udzielaniem bezpośredniej IZ

To już wypracowaliśmy…

To już wypracowaliśmy…

To już wypracowaliśmy… harmonogram OK – obserwacji z datami tabela wyboru technik do doskonalenia

widocznego uczenia się Dowody…? widocznego uczenia się Zauważamy: twórczą i efektywną pracę uczniów w parach, w grupach   obiektywną samoocenę i ocenę koleżeńską    konstruktywną IZ (dwie gwiazdy, jedno życzenie)

To działa… po 3 miesiącach: uczniowie klas 4-6 samodzielnie potrafią ułożyć kryteria sukcesu do celów lekcji uczniowie klas 1-3 wyjaśniają podane cele własnymi słowami nauczyciele podają cele i nacobezu w języku zrozumiałym dla ucznia nauczyciele sprawdzają stopień zrozumienia celów i nacobezu nauczyciele monitorują przybliżanie się do celów i sprawdzają stopień ich osiągnięcia nauczyciele stosują różne techniki OK służące zwiększeniu zaangażowania uczniów w lekcje

To jeszcze przed nami… po 6 miesiącach: zwiększy się aktywność uczniów na lekcjach (uczniowie będą chętnie pracować w parach lub grupach, sprawnie wykonywać zadania) nauczyciele będą wdrażać wnioski po OK-obserwacjach koleżeńskich zgodnie z cyklem: OK obserwacja > omówienie IZ > wyciągnięcie wniosków > wdrożenie wniosków > OK-obserwacja każdy nauczyciel przejdzie cykl OK-obserwacji   po roku: uczniowie będą próbować udzielać sobie konstruktywnej IZ prace uczniów (np. karty pracy) będą spełniać wymogi zawarte w nacobezu nauczyciele będą zauważać na lekcjach widoczne uczenie się u większości uczniów i zbierać na to dowody (gromadzą nagrania lekcji, wdrażają wnioski po obserwacji nagrań, analizują prace uczniów) 70% nauczycieli stwierdzi, że rozwinęła się u nich umiejętność stosowania wybranej techniki

 Dziękujemy za uwagę